וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Cena: כולם הולכים לדבר על המקום הזה

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 8:46

שבע שנים אחרי שפתח את סנטה קתרינה, השף תומר אגאי משיק מסעדה חדשה, עם חצר לוהטת, אוכל מדרום איטליה עם קריצה לתוניסיה, וטאבון אחד שאי אפשר בלעדיו. תזמינו מקום, שלא תגידו שלא אמרנו

Cena. אסף קרלה,
Cena/אסף קרלה

בפברואר 2015, הגעתי לסקר מקום חדש שנפתח ברחבת בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי בת"א, סנטה קתרינה שמו. הכתבה ההיא מוסגרה כ"בן טיפוחיו של חיים כהן פותח מסעדה", והפתיח בה הלך כך "סביר להניח שהשם תומר אגאי, לא מצלצל לכם מוכר. אבל מדובר בשף שנמצא כבר שנים בסצינה הקולינרית. הוא עבד במסעדות נחשבות בפריז ובאיטליה, במסעדות מובילות בת"א, בהן הרברט סמואל וטוטו, ובשלוש השנים האחרונות, עבד במסעדת יפו-תל אביב, לצידו של השף חיים כהן. בתקופה האחרונה קיבל אגאי מכהן דחיפה לצאת לדרך עצמאית, "חיים הרגיש שיש לי מה להגיד, ומסתבר שהוא צדק", אומר אגאי. הגעתי לסנטה קתרינה בימים הראשונים לפעילותה, ופגשתי שף לחוץ נורא. כשהזכרתי לו השבוע את הסיטואציה הוא התוודה בפניי שהתקופה ההיא הייתה התקף חרדה אחד מתמשך.

שבע שנים אח"כ אגאי כבר במקום אחר לגמרי. הוא כבר לא צריך שיזכירו את השם של חיים כהן כדי להציג אותו. שמה של סנטה קתרינה הולך לפניה, לא בדקנו את זה סטטיסטית, אבל בתחושה שלנו, מדובר באחת המסעדות האהובות בתל אביב, לא סתם בחרנו לבלות בה את ערב פתיחת המסעדות, אחרי 11 שבועות סגר, בעינינו יש באוכל של תומר משהו שהוא תמצית הכיף הלא מתאמץ, מסעדה שמייצגת תל אביביות, במובן הטוב של המילה. אגאי היום, הוא אמנם אותו שף צנוע ומוכשר שפגשתי אז, אבל הוא כבר שם מספיק גדול בפני עצמו, כדי להיות השף העומד בראש פרויקט שאפתני כמו Cena.

Cena. אסף קרלה,
תומר אגאי והטאבון, בלתי נפרדים/אסף קרלה

Cena, ארוחת ערב באיטלקית, היא הפרויקט החדש של קבוצת OTH המחזיקה במלונות בראון, ואגאי שגויס על-ידם לפרויקט, בנה כאן תפריט עם מלא נשמה, כמו שרק הוא יודע, או כמו שהוא מגדיר את זה "לקחתי את הלב של סנטה ושמתי כאן". לא רק את הלב, גם הטאבון שהפך כל כך מזוהה עם אגאי (לפני שלכל אחד נהיה כזה), הגיע לכאן (אחד חדש, של סנטה קתרינה נשאר במקומו, אל דאגה), ממנו יוצאות פיצטות נהדרות, וגם מאפה זעתר חלומי אחד שתכף נגיע לדבר עליו.

Cena ממוקמת בהרצל 10, חצי דקת הליכה מרוטשילד, בקומת הקרקע של מלון הבוטיק "בראון תיאודור". במקום יש בר ארוך, עם כסאות קטיפה כתומים, שמתחיל בפנים המקום, שורה ראשונה לטאבון המהפנט, ומסתיים בחצר רחבת ידיים, מלאת צמחייה וגרילנדות, ולרגע אפשר לחלום שאתם בדרום איטליה. על השולחנות והבר מסודרות צלחות יפות, לבנות עם פרחים כחולים, ובכלל נראה שחשבו כאן על כל פרט. גם כאן הצליחו לשחזר את הקסם והאווירה המשוחררת, שיכולה להתאים לדרינק ונשנוש קל או לארוחת ערב חגיגית יותר.

הכניסה ל-Cena מפתיעה, מדובר בשטח מסעדה גדול ומרווח (גם בחלל הפנימי וגם בזה החיצוני), שלא ממש ברור איפה התחבא עד עכשיו. לא מעט זמן המקום עמד ריק, בבנייה, עד שלפני חודש שינסו מותניים, גייסו את אגאי והתחילו להזיז כאן עניינים. וזאת התוצאה.

עוד בוואלה!

גרטי דונר: שווארמה טורקית-ערבית-ישראלית מושלמת

לכתבה המלאה
Cena. אסף קרלה,
ואלה הפיצטות שיוצאות מהטאבון/אסף קרלה

הטייטל הרשמי של Cena, הוא בר אוכל דרום איטלקי. אם תשאלו את אגאי, הוא יספר על תפריט ששואב השראה מנאפולי, דרך סרדיניה ועד תוניסיה. "בין סרדיניה לתוניסה מפריד מיצר בוניפאצ'יו, אז זה בדיוק זה". אגאי מספר על חיבור חזק לאיזור ולאוכל הזה, וכבר בביסים הראשונים בארוחה, החיבור הזה נראה כל כך טבעי ומתבקש עבורו.

התפריט עצמו נגיש וברור, שזה כבר כיף, כזה שעושה חשק לצלול לארוחה, ולהזמין את כולו, ללא התחכמויות מיותרות. יש מנות קטנות שמוכרחים ללוות עם מנאיש זעתר - לחם שטוח מרודד עם זעתר בטאבון, שמגיע לצד כדור לבנה קשה למריחה וסלסה של עגבניות מגי עם צ'ילי ירוק חריף (36 שקלים), יש סלט חם של סלקים צלויים עם ג'יבנה שרופה על גריל פחם, ריג'לה ובלסמי לבן (52 שקלים), קרודו של דג לבן (72 שקלים), ספייסי טונה - טונה קצוצה בסכין עם חציל שרוף, שמנת חמוצה ופפרוצ'יני (69 שקלים), או טרטר מפילה בקר עם אנשובי ופרמזן (72 שקלים), מנה עם מרקם משגע וטעמי אומאמי חזקים.

אי אפשר לשים טאבון ולא להוציא ממנו כמה פיצות. אז גם אגף הפיצות התפריט מקבל נציגות מכובדת עם ארבעה סוגים של פיצטות: אדומה (39 שקלים), ירוקה - עם תרד בר, גבינת המאירי וחלמון ביצה (64 שקלים), חריפה ולבנה עם בשמל, פורצ'יני, מונצ'גו כמהין ושימאג'י מוחמצות בוואקום, פורטובלו טריות ופקורינו (67 שקלים).

אגף העיקריות גם הוא לא מתפזר יותר מדי, תוכלו למצוא בו קלמרי טרי צלוי בפחם (82 שקלים), נקניקיית בקר שמנה (89 שקלים), נתח קצבים עם מסבחרה של ארטישוק ירושלמי ושורשים (84 שקלים), שיפוד דג ים מקומי צלוי עם תאנה, בצל ירוק וסלט משאוואיה חריף (82 שקלים) או שיפוד שרימפס (104 שקלים).

את הארוחה תוכלו ללוות עם יין מתפריט היינות המרשים או עם קוקטייל שווה שנרקח במיוחד על-ידי מיקסולוגית הקבוצה (המלצה אישית שלנו - אל תפספסו את הגרניטה של קיץ המבוססת על ערק וסירופ שקדים).

Cena. אסף קרלה,
תפריט קוקטיילים מיוחד/אסף קרלה

Cena נפתחת בשעה 18:00 מדי ערב (החל מיום חמישי הקרוב), ולמי שחפץ בארוחת ערב רגועה מומלץ להגיע בשעות המוקדמות יותר. לקראת השעה תשע וחצי, המקום מחשיך מעט, המוזיקה מתגברת, והמקום לובש אווירה של מקום בילוי לוהט. בעוד כשלושה חודשים יש תכנון לפתוח לארוחות צהריים, ובהמשך גם לארוחות בוקר, שתשרת תחילה את אורחי המלון, ובהמשך את הקהל הרחב.

Cena, הרצל 10, תל אביב, 03-7660504, ראשון - שבת: 18:00-00:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully