וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 84 (!) רות סירקיס משיקה את ספר הבראנץ' המושלם

47 שנים אחרי שהוציאה את ספר הבישול פורץ הדרך "מהמטבח באהבה" רות סירקיס ממש לא מתכוונת לנוח או להפסיק - ומשיקה ספר מתכוני בראנץ', בחרנו מתוכו 3 מתכונים שאהבנו במיוחד

מהמטבח באהבה ועד ספר הבראנץ' - 45 שנים של כתיבת ספרי בישול

מהמטבח באהבה. צילום מסך, צילום מסך
מהמטבח באהבה/צילום מסך, צילום מסך
רות סירקיס. דן לב,
רות סירקיס/דן לב

כמעט אין בית בישראל, שאין בו ספר בישול של רות סירקיס. ב-1975, הוציאה סירקיס את ספר הבישול הראשון שלה בישראל (אחרי שהוציאה שניים בארה"ב, שם התגוררה) - "מהמטבח באהבה". מדובר בספר שהיה פורץ דרך בתחום ספרי הבישול בארץ, בעיקר כי פתח צוהר לסגנון בישול חדשני ממה שהיה נהוג פה. הספר הפך לתנ"ך של הבישול באותה תקופה כשנשים רבות עשו בעזרתו את צעדיהן הראשונים במטבח. באותה תקופה בישול ואוכל נתפסו בישראל כאמצעי לשרוד, ופחות תחום של בילוי והנאה, והספר הביא גישה חדשה ועשה זאת כשהוא מלמד את יסודות הבישול והאפייה לצד תצוגת תכלית של מטבחים מהעולם. בהמשך הוציאה סירקיס עוד כמה ספרים שהפכו לאייקונים, מהמטבח בהנאה, ילדים מבשלים ועוד, אבל הספר הראשון היה ונותר אבן דרך בבישול הביתי בישראל.

העניין הוא שגם 47 שנים אח"כ בגיל 84 סירקיס לא נחה, ונחושה להמשיך ולהעשיר את ארון ספרי הבישול שלנו. בראיון שלה לפני שנתיים לוואלה אוכל סיפרה "מאז שהספר יצא לאור בשנת 1975, כתבתי עוד כ-18 ספרי בישול. בכל שנה אנחנו מציגים את הספרים שלנו בדוכן שבוע הספר בכיכר רבין. הקהל עוצר לידנו, מספר חוויות על הספרים ועל המתכונים. אנשים אוהבים את הספר וממליצים אחד בפני השני לקנות אותו".

אז, גם שאלנו אותה, אם היא מרגישה שבעולם רווי התוכן שאנחנו חיים בו היום, יש עוד מקום לספרי בישול, ולספרים המיתולגים שלה, סירקיס השיבה בביטחון "בכל ההתפתחויות התרבותיות המתרחשות בעולם - כל שלב חדש של העברת תוכן לא פגע בשלב הקודם. התיאטרון לא פגע בספרים, הקולנוע לא פגע בתיאטרון, הטלוויזיה לא פגעה בקולנוע וכן הלאה. כך הדין, בעיניי, בתחום ספרי הבישול. יש מקום, ומקום של כבוד, לספרי בישול טובים".

למטבח באהבה של רות סירקס. עידו שחם
רות סירקיס, רלוונטית מתמיד/עידו שחם

והנה, סירקיס, רלוונטית מתמיד, מוציאה ספר חדש, עם הטרנד הכי לוהט של הרגע - בראנץ'.
ספר הבראנץ' החדש שלה מציע שפע מתכונים טעימים ומעניינים לארוחות קלות ונחמדות המתקיימות בבקרים של ששי ושבת "בימים אלה יש את כל הזמן שבעולם ליהנות בנחת מארוחה המורכבת ממנות קטנות ומפנקות, אשר אינן קשות לביצוע ואינן מסובכות".

הספר בראנץ' מציע לא מעט מהאוצרות הקולינריים של ארוחות ובוקר וארוחות בראנץ' מסביב לעולם. בין אם מדובר בהכנת ביצים בסגנון בנדיקט, אומלט צרפתי, פרנץ' טוסט או קרוק מסייה ובין אם תרצו להכין בקלות גרנולה נפלאה, בואיקוס טריים, מאפינ'ס או סקונ'ס מהתנור או פנקייק'ס מהמחבת. ויש גם קוקטיילים ידועים שהם חלק חשוב מהבראנץ'.

בחרנו שלושה מתכונים שאהבנו במיוחד מתוך הספר, שמהווים מבחינתו את הבראנץ' המושלם - מלוח, מתוק וקוקטייל - תהנו.

רות סירקיס, בראנץ' - מתכונים מפנקים לאירוח מושלם, בהוצאת ידיעות ספרים, צילומים: דן לב

עוד בוואלה! אוכל

עוגת הרוגלך של קרן אגם

לכתבה המלאה
עג'ה. דן לב,
עג'ה/דן לב

ע'גה

עג'ה היא סוג של לביבת ירקות וביצים. העג'ה אהובה ביותר במטבחים הים תיכוניים ולכן יש לה גרסאות רבות. את לביבות העג'ה אפשר לאכול בארוחת הבוקר או בבראנץ'. אפשר גם לשים אותה בין שתי פרוסות לחם להכין ממנה כריכים. אפשר לאכול אותה חמה וגם קרה, אם מכינים ממנה כריכים לאכילה מאוחרת יותר. את העג'ה ניתן להכין בשתי צורות עיקריות: האחת היא לטגן עג'ה גדולה בתוך מחבת, ולאחר שהיא מטוגנת היטב משני הצדדים חותכים אותה למשולשים ומגישים כמתאבנים או כמנות ראשונות. הדרך השנייה היא להכין לביבות או קציצות בודדות שאותן מגישים בארוחת בראנץ' בצלחת גדולה למרכז השולחן.

למכתון של רות סירקיס לעג'ה - לביבת ירק וביצים

מאפינס אגסים ואגוזים. דן לב,
מאפינס אגסים ואגוזים/דן לב

מאפינס אגסים ואגוזים

מאפינ'ס הן עוגות קטנות הנאפות בתבנית שקעים. הן עלו לישראל מארצות הברית, שם הן חלק מהתפריט הלאומי. אוכלים אותן בארוחת בוקר, כשהן טריות מהתנור. הן לא עשירות או מתוקות מדי, אך עסיסיות וטעימות בזכות האגסים והאגוזים.

למתכון למאפינס אגסים ואגוזים של רות סירקיס

בלאדי מרי. דן לב,
קוקטיילים שהולכים מעולה בבראנץ'/דן לב

בלאדי מרי

משקה פיקנטי זה הוא אחד הפופולאריים שבין משקאות הבראנצ' האלכוהוליים. כדי להגביר את חריפותו, יש המוסיפים לו מעט רוטב טבסקו. ויש לו גירסה ללא אלכוהול הנקראת... וירג'ין מרי.

מתכון לבלאדי מרי של רות סירקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully