וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 דייסות שמכינים בבית בקלי קלות

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 7:52

איך יוצאים מהפוך בחורף? מפנטזים על קערה מהבילה של דייסה חמה ומתוקה. זה לא דורש הרבה עבודה ועם כמה תוספות מפנקות זו חייבת להיות ארוחת הבוקר הקבועה שלכם בימים הקרים - דייסת שיבולת שועל, עם סולת, מכוסמת ירוקה או עם אורז שהופך לפודינג מתוק - הכול הולך

דייסת שיבולת שועל עם פירות ושקדים. ShutterStock
דייסת שיבולת שועל עם פירות ושקדים - הדרך לפתוח בוקר חורפי/ShutterStock

הדייסות, כבר הבנו מזמן, לא שייכות רק לעולם התינוקות והפעוטות. הן בריאות, טעימות, משביעות, מלאות סיבים תזונתיים ובחורף הן מנחמות ומחממות.

לא משנה איזו מהדייסות תבחרו להכין לארוחת הבוקר, לא פחות חשובות הן התוספות - אפשר להסתפק בקצת קינמון ופרוסות בננה, אבל תהיו יצרתיים ותנסו קצת הל טחון (טוב במיוחד לעיכול), כפית טחינה (שמקנה טעם של חלבה) או ממרח שקדים.

ואפשר גם סירופ מייפל, דבש, סילאן טבעי או דבש ענבים, כמה קוביות שוקולד מריר, פירות טריים שיש בבית או מיובשים כמו גוג'י ברי ותמרים קצוצים. ואם בא לכם ממש להרגיש בריאים ניתן להוסיף כף נבט חיטה או מאקה ולהרגיש אחרי קערה כזו בעלי כוחות על.

דייסת שיבולת שועל

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
דייסת שיבולת שועל/ShutterStock

אין ספק שדייסת שיבולת השועל, המכונה גם דייסת קוואקר, היא הדייסה הכי פופולרית ומוכרת, אבל היתרון הכי גדול שלה, מלבד זה התזונתי, הוא באופן הכנתה - במקרה שלה התירוץ "אין לי זמן להכין" לא מתקבל.

אפשר לבשל אותה בסיר על האש בכמה דקות, במיקרו (פיתרון מעולה למשרד), ואפילו סתם לערבב עם מים חמים (ממש כמו מנה חמה, אבל מזינה). בכל צורה, היא פשוט מעולה.

הכנסו למתכון המלא לדייסת שיבול שועל (קוואקר)

עוד בוואלה! אוכל

אני שלולית: שלוליות גבינה מ-5 מרכיבים שילדים אוהבים

לכתבה המלאה

דייסת סולת מלאה

דייסת סולת של פיליס גלזר. נמרוד סונדרס
דייסת סולת מלאה/נמרוד סונדרס

עוד דייסה מצוינת בעלת מרקם נפלא היא דייסת הסולת הקטיפתית. ואם חשובים לכם גם הערכים התזונתיים, מומלץ להכין אותה מסולת מלאה ולא מזו הלבנה.

ההבדל הגדול ביותר בין דייסת שיבולת השועל ודייסת הסולת הוא זמן הבישול. סולת תיקח לכם כמה דקות יותר, ומצריכה מעט יותר נוזלים. במתכון המצורף של פיליס גלזר היא ממליצה על פינוק טעים במיוחד של 2-3 קוביות שוקולד איכותי שנמסות בקערה בחום הדייסה.

הכנסו למתכון המלא לדייסת סולת

דייסה מכוסמת ירוקה

דייסת אובר נייט מכוסמת. צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: נועה קנריאק,
דייסה מכוסמת ירוקה/צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: נועה קנריאק

יש שיגידו שלטעמה של הכוסמת צריך להתרגל, אבל חשוב לציין שהיא בעלת ערכים תזונתיים גבוהים מאוד ועשירה בחלבון, על אחת כמה וכמה הכוסמת הירוקה, שלא עברה קלייה ולכן גם טעמה עדין יותר. ועוד יתרון חשוב - הכוסמת מתאימה לנמנעים מגלוטן.

בניגוד לשיבולת השועל ולסולת, היא זקוקה להשריה כדי לרכך אותה. זה לא אומר שהיא מסובכת יותר להכנה. מה עושים? משרים יחד את כל מרכיבי הדייסה בערב, ובבוקר בישול קצר של 10 דקות וזה מוכן. קצת מייפל, פירות טריים ואגוזים וזו ארוחת בוקר מהסרטים.

הכנסו למתכון המלא לדייסת כוסמת ירוקה

סוטלאץ', דייסת אורז מתוקה

סוטלץ' – פודינג אורז טורקי משודרג. צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: נעה קנריק,
סוטלאץ', דייסת אורז מתוקה/צילום: אלון מסיקה, סטיילינג: נעה קנריק

דייסת האורז המכונה גם ארוז קון לצ'ה או סוטלאץ' בטורקית היא למעשה אורז שמתבשל עם חלב או חלב ושמנת עד שהוא הופך לפודינג מתוק וחם. לא סתם ניתן למצוא אותו בשלל תרבויות מכל העולם. בגרסה הטורקית נוהגים לתבל אותו במי ורדים או מי זהר אבל אתם בהחלט יכולים להסתפק במעט קינמון.

מבין כל סוגי הדייסות היא כנראה הכי פחות מזינה, מכיוון שהיא עושה שימוש באורז לבן, אבל אין ספק שהיא טעימה באופן שערורייתי.

הכנסו למתכון המלא לסוטלאץ', פודינג אורז חם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully