וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולם (ומגשים) ביוונית: שוק, בייקרי, מעדניה וטברנה - במתחם אחד

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 12:45

שוק אוכל יווני, בייקרי עם מאפים מסורתיים ומתוקים, מעדנייה עשירה ואוזריה עם מנות קטנות לנשנוש לצד האלכוהול. צביקי עשת, הבעלים של מסעדת גרקו פותח את מתחם החלומות לחובבי האוכל היווני, וכבר דוהר אל עבר היעד הבא והכה מתבקש

שוק האוכל היווני של גרקו. אנטולי מיכאלו,
מתחם שוק האוכל היווני של גרקו באזורי חן בתל אביב/אנטולי מיכאלו

שולחנות עמוסים צלוחיות מזה קטנות, אוזו שנמזג לכוסות, מאפים ממולאים גבינות לצד מוסקה, ותבשילי טלה המוגשים לצלילי מוזיקה יוונית - המסעדן צביקי עשת כנראה לא היה הראשון להבין שתרבות האוכל היוונית מתיישבת פשוט בול על הקהל המקומי בארץ, אבל הוא בהחלט היה הראשון להביא אותה לארץ בגדול.

מאז פתח לפני תשע שנים את מסעדת גרקו הראשונה באזורי חן בתל אביב, עשת לא נח לרגע וגרקו הפכה כמעט לשם נרדף לאוכל יווני בארץ. במשך השנים נפתחו מסעדות נוספות גם בהרצליה ולאחרונה בכפר סבא. לפני פחות משנה בשיא מגפת הקורונה החליט עשת שגם לנו בארץ מגיע ליהנות מטברנה יוונית על חוף הים התיכון ופתח מתחם שלם בחוף פרישמן בתל אביב הכולל גם גלידרייה, מעדניה ומקום בו אפשר למלא פיתה יוונית בגירוס ולשבת לאכול עם הרגליים בתוך החול.

אבל עשת, הוא מסעדן עם רעב גדול ואם אפשר להביא מארץ האיים הים תיכונית את הטברנות, המוזיקה והאוכל, למה לא להביא את הרחוב היווני כולו?

שוק האוכל היווני של גרקו. באדיבות מסעדת גרקו,
מנות מזה קטנות שמותאמות לליווי האלכוהול באוזרי/באדיבות מסעדת גרקו

השבוע פתח לצד מסעדת גרקו הוותיקה באזורי חן, בחלל בו שכנה בעבר מסעדת גרינברג (מסעדה נוספת של עשת שנסגרה במהלך הקורונה) מתחם שוק אוכל יווני. במתחם הבילוי החדש והמעוצב רוצה עשת שתיהנו מהחוויה היוונית כולה.

בבייקרי היווני החדש שבמתחם תוכלו להצטייד במאפים מסורתיים הנאפים מידי יום כמו לחמים, פיתות יווניות, מאפים מתוקים ומלוחים כמו הקולורי (Koulouri) - בייגל יווני המגיע במגוון מילויים או הבוגאצ'ה - מאפה פילו במילוי גבינה וסולת ועוד שלל מתוקים.

תוכלו להזמין לכם כוס קפה מבושל בפינג'אן על גבי חול לוהט בשיטה מסורתית לצד לוקומדס טריים, אותם חישוקי בצק מטוגנים וזהובים מוגשים בליווי רטבים מתוקים או דאקוס (Dakos) - כריכים פתוחים בסגנון יווני עם הרבה שמן זית, אורגנו ושלל תוספות מעולות. אבל זו רק ההתחלה.

עוד בוואלה! אוכל

קפטדס מהביזליה: כדורי בשר עם אפונה ברוטב לימוני מטריף מהמטבח היווני

לכתבה המלאה
בייגלס יווניים בבייקרי של גרקו. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה!
קולרי - בייגלס יווניים בשלל מילויים בבייקרי היווני במתחם החדש/מערכת וואלה!, רונית אבידן-שיינפלד

במקום פועלת גם המעדנייה של גרקו המציעה גבינות מיובאות מיוון, דגים כבושים, מנות מבושלות לקחת הביתה, סלטים, ממולאים וגם מנות קפואות שניתן לקנות ולאפות או לצלות בבית.

את המדפים וסלסלאות הקש, ממלאים לא רק חומרי גלם איכותיים כמו שמני זית, יינות, זיתים, אורגנו מיוון או ענפי צמח תה הרים מיובשים, אלא גם כלי הגשה ובישול יוונים, מפות ואפילו בגדים מעוצבים בהשראה יוונית כשצבעי הכחול והלבן שולטים בכל.

בחוץ מחכות לכם פינות ישיבה אינטימיות בסגנון האוזריות היווניות עטויות מפות נייר מסורתיות בדיוק כמו ביוון. בניגוד לגרקו שהיא מסעדה משפחתית בסגנון הטברנות, באוזרי החדשה ניתן ליהנות ממנות חדשות וקטנות יותר, שיצר שף הקבוצה אליאב גולדנברג המותאמות ללוות את האלכוהול שנמזג לכוסות. ושלא תטעו לחשוב שרק אוזו יש כאן, אלא גם קוקטיילים מרעננים ותפריט יין עשיר שמלווה את האוכל.

ואם נדמה לכם שלעת עתה בזה מסתפק עשת, אתם כנראה עוד לא מבינים עם מי יש לכם עסק.

דאקוס באוזרי היווני של גרקו. באדיבות מסעדת גרקו,
דאקוס - כריכים פתוחים בסגנון יווני עם תוספות מעולות/באדיבות מסעדת גרקו

בקיץ הקרוב הוא מבטיח, יפתח באילת בחוף הרויאל ביץ' ובשיתוף עם רשת מלונות ישרוטל, את גרקו האילתית עם מתחם אוכל יווני בדומה לזה שבחוף הים בתל אביב.

בהמשך אמור להפתח מלון הריטריט שהוא מתכנן באי קאה הממוקם כשעה מאתונה ויכלול סדנאות וארוחות שף. על שטחי האי, מספר עשת, כבר נשתלו מאות עצי זית שבקרוב מאוד יהפכו לשמן זית שיימכר במתחם גרקו החדש, וגם גפנים שזקוקות לעוד קצת זמן לפני שניתן יהיה לבצור אותן, על מנת שיוכל לייצר יין משלו.

בקיצור, יש למה לחכות. ועד שנגיע ליוון, הוא הביא לנו אותה לכאן.

גרקו שוק אוכל יווני, דלי ואוזרי, אורי צבי גרינברג 25 תל אביב, שעות פתיחה בתקופת ההרצה 08:00-19:00 (החל מעוד שבועיים, המתחם יפעל עד 23:00), 03-670-3626

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully