וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת מזאג': הדרוזית שאתם לא מכירים בצפון, וחבל

23.8.2022 / 8:00

שילוב של מטבח דרוזי, סורי וערבי ותפריט טבעוני מיוחד וטעים - לצד כל המסעדות המוכרות בכפר ראמה, יש סיכוי שפספסתם את מזאג'. הנה כל הסיבות לבוא לבקר כאן

סלטים במסעדת מזאג'. גלעד הר שלג,
פתיחת סלטים מוכרת יחסית. מסעדת מזאג'/גלעד הר שלג

כפר ראמה, בבקעת בית הכרם, בלב הגליל, כבר מזמן הפך למוקד עליה לרגל למי שמחפש מסעדות אותנטיות ולא רגילות בדרך לצפון. בין המוכרות ניתן למנות את שראביכ שנסגרה לאחרונה (למרבה הצער), מסעדת עזבה האהובה, אל עריש, חומוס אבו ראמי ועוד ועוד. אבל יש מסעדה אחת, שמגישה מטבח דרוזי מעורב, שאתם כנראה פחות מכירים, ונראה לנו שהגיע הזמן.

מסעדת מזאג' (מצב רוח בערבית) בכפר ראמה נפתחה לפני ארבע שנים (בשנת 2018), אבל עברה מאז, כמו כולנו, את הקורונה והרבה שינויים. המנות במסעדה, כמו גם האוכל בכל בית בכפר בו חיים דרוזים, מוסלמים ונוצרים, מבוסס על שמן הזית האיכותי של הכפר, חומרי הגלם טריים, ומנות רבות מבוססות על חומרי גלם ועשבים עונתיים מקומיים.

מסעדת מזאג'. גלעד הר שלג,
נוף גלילי. מסעדת מזאג'/גלעד הר שלג

את המסעדה שצופה לעבר כרמים ונוף גלילי פתח פאדי קיזל, לאחר שסיים לעבוד כפקיד בנק. פאדי, שלמד בישול במכללת רימונים, בנה את התפריט שמבוסס על תבשילים בבישול ארוך שעל חלקם עומלת גם רעייתו הקונדיטורית שאחראית גם על הקינוחים. יחד עם פאדי שמבשל במטבח, מבשלת גם השפית, פריאל כיאל.

המטבח הדרוזי שונה מכפר לכפר, ורובו מבוסס על המטבח הסורי. כאן בחרו לשלב אותו עם המטבח הערבי שאופייני לכפר ולאזור, אבל גם שמו דגש גדול מאוד על הסועדים הטבעונים שמקבלים כאן תפריט רחב ומיוחד המבוסס על חומרי גלם טריים, ללא תחליפים, וללא חומרים מעובדים. בתפריט הטבעוני תמצאו מלבד הידועים - מג'דרה, פריקי וסלטים רבים, גם מנות כמו שישברק טבעוני ביוגורט קשיו, קובה צמחונית מבושלת ביוגורט טבעוני, שולבאטו - תבשיל בורגול עם קישואים עגבניות ופלפל, סיניה עדשים ועוד. ואם זה לא מספיק לקינוח מכינים פה לילות בירות טבעוני מרשים וטעים.

עוד בוואלה! אוכל

המבורגר נסתר, בית קפה אירופי ומאפייה מושחתת: 7 המלצות אוכל (ומלון) בצפון

לכתבה המלאה
שיש בראק טבעוני במסעדת מזאג'. גלעד הר שלג,
שיש בראק טבעוני!/גלעד הר שלג
קינוח לילות בירות טבעוני במסעדת מזאג'. גלעד הר שלג,
לילות בירות בגרסה הטבעונית/גלעד הר שלג
שוק טלה במסעדת מזאג'. גלעד הר שלג,
יש גם שוק טלה למודאגים/גלעד הר שלג

התפריט כמובן אינו מיועד רק לטבעונים ולצד הסלטים המוכרים תמצאו כאן מנות עם עלי בר עונתיים, חומוס מעדשים, שוק טלה בבישול ארוך לצד חשווה, שליו שנצלה על האש, מוגש לצד פריקי, קבב קדאיף - קבב עגל בתיבול הבית, בציפוי שעדרות קדאיף, מוגש עם טחינה וסלט, קדרת אסאדו על מצע פריקי ועוד.

המלצה שלנו, אל תפספסו ביקור כאן בפעם הבאה שאתם מגיעים לאיזור.

מסעדת מזאג', כפר ראמה, שעות פתיחה: ב'-שבת: 12:00-21:00; ימי ו': 12:00-22:00; טל' להזמנות: 04-9919103.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully