וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי שערה באוכל: אנשים התחרפנו כשגילו - לחם מכיל שיערות אדם

5.2.2023 / 23:44

אם חיפשתם סיבה להיגמל מגלוטן, כנראה שהמידע הבא יעשה את העבודה: מחקרים הראו שלחמים עשויים להכיל עקבות של שיער אדם או נוצות של ברווז ותרנגולת. ברשת מתחרפנים מהמידע הזה

איך להחיות לחם יבש?/lady.lolas/Instagram

אחרי שעיכלתם את הבשורה שהקפה שלנו עשוי להכיל ג'וקים ושגבינת הפרזמן מיוצרת מקיבה מיובשת של עגל, כעת תאלצו להתמודד עם בשורה קשה נוספת: הלחם שאתם קונים בסופר עשוי להכיל עקבות של שיער אדם. חמור מזאת, הוא עשוי להכיל שאריות של נוצות ברווז ותרנגולת, קרני פרות או זיפי חזירים. גמילה מגלוטן מישהו?

אנשים מתחילים לפקפק בכיכרות הלחם שלהם לאחר שנחשפו למחקר מ-2016 שחשף שיתכן ויש בהן עקבות של שיער אדם. המחקר הזה איכשהו התפספס מעיני הציבור, אך כעת הוא מעורר סערה ברשתות החברתיות.

איך זה הגיוני? האשם פה הוא ה"ל-ציסטאין" (L-cysteine), חומצת אמינו הנמצאת באופן טבעי בגופנו, אך היא משמשת גם להארכת חיי המדף של מוצרים מסוימים - כולל לחם. ניתן "לסנתז" את חומצת האמינו משיער אדם כדי לסייע בשימור מוצרי מזון. ה-BBC מדווח כי הל-ציסטאין עשוי גם להגיע מנוצות ברווז ותרנגולת ולכן הוא לא תמיד מגיע משיער אדם. בנוסף, תקנות ה-Food Standards Agency באירופה אומרות שניתן להשתמש בל-ציסטאין שמקורו רק בנוצות ברווז ותרנגולת.

פריסת לחם. Master1305, ShutterStock
"יש לי שערה באוכל" זה כבר נשמע הגיוני/ShutterStock, Master1305

בעוד שניתן לרקוח חלק מסוגי הל-ציסטאין במעבדות, חלופה זולה יותר היא שימוש בשיער שגדל על ידי אדם עבור אלמנט החלבון הטבעי שלו. ב-Vice מדווחים שבסין משתמשים בשיער שנאסף מרצפות מספרות וסלוני יופי.

מי שפחות בקטע של שיער אנושי או נוצות ברווז, אפילו בכמות הקטנה ביותר שלהם, יכול לבחור לקנות לחמניות אפויות טריות.

מתכוני לחמניות
ילדים משתגעים על זה: לחמניות בית לזית

הבראנץ' הכי מפנק בעיר אצלכם בבית: לחמניות קרואסון בצל רכות ומושלמות


משתמשת הטיקטוק מארה"ב ומשפיענית הטבעונות, רנה סטארקי, שיתפה את 50 אלף העוקבים שלה בתגלית המפתיעה. בסרטון היא אמרה: "הל-ציסטאין שבמוצרי הלחם מקורו עדיין בעיקר משיער אדם, נוצות ברווז ושיער חזירים. הוא משמש להארכת חיי המדף של מוצרים רבים". על אף שאין אזכור לשיער אדם (או כל שיער אחר) ברשימת המרכיבים המוצגת על כיכר הלחם של רנה, היא טוענת ש"לא מציינים מהיכן המרכיב מיוצר בארה"ב".

היא גם השיבה לאדם שכתב שזו רק חומצת אמינו ולא באמת שיער: "אתה צודק, זו רק חומצת אמינו, אבל היא עשויה מתוצרים של בני אדם ובעלי חיים, שאת אף אחד מהם איני מעוניינת לצרוך".

עזבו. תכינו בבית

המרקם הפציח של הלחם הזה מרגש אותנו בכל פעם מחדש

לכתבה המלאה
@reneestakeyreal Did you know there is human hair in store bought bread??L-Cysteine is an amino acid used to prolong the shelf life of bread and other products. Hair clippings from barber shops and hair salons are sold to the United States from China and used to make L-Cysteine. Watch to learn how to avoid eating human hair and for more vegan living tips‼️#reneestakey #vegan2022 #veganlife #veganaf #vegantiktok #veganteacher #veganfortheanimals #friendsnotfood #veganliving #veganlifestyle #bread #humanhair ♬ original sound - Renee Stakey

המידע הזה הלחיץ רבים בתגובות לסרטון שלה. "אני לא אוכל יותר לחם", כתב אחד ואחר הוסיף: "יש לי פרוות חתולים בכל האוכל שלי אז אני מניח שאני כבר רגיל לזה".

מעבר לאפייה, כאשר הל-ציסטאין נלקח כתוסף - בדרך כלל בצורה של N-acetyl-L-cysteine (NAC) - גוף האדם מעבד את חומצות האמינו הללו לכדי גלוטתיון, נוגד חמצון רב עוצמה."NAC יכול לסייע במניעת תופעות לוואי הנגרמות מתגובה לתרופות וכימיקלים רעילים ולעזור בפירוק ריר בגוף", דיווח Mount Sinai, "נראה שיש לו יתרונות בטיפול במצבי נשימה מסוימים, כמו ברונכיטיס ו-COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully