וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף מישלן חשף: טריק המקפיא להכנת תפוחי אדמה קריספיים ומושלמים

26.2.2023 / 23:45

אף ארוחה חגיגית לא תהיה שלמה ללא תפוחי אדמה בתנור. אבל איך מכינים אותם שיהיו פריכים כמו במסעדות המובחרות? אדם סמית', שף בריטי בכיר, חשף טיפ קטן וחשוב מאוד שיעלה גם אתכם על דרך המלך

ככה מקפיאים תפוחי אדמה כדי לצלות אותם אח"כ בתנור/@oatmealmonsters

אף ארוחת ערב חגיגית לא תהיה מושלמת בלי תפוחי אדמה קריספיים וקראנצ'יים בתנור. יש אלפי מתכונים ברשת להכנה של תפוחי אדמה מושלמים. חלק אופים אותם עם שמן זית וחמאה ויש כאלו ששמים שומן כזה או אחר. אבל אם אתם רוצים ללמוד מהטובים ביותר, כדאי שתיצמדו למתכון של אדם סמית', אחד השפים הבכירים ביותר באנגליה, בעל כוכב מישלן, שחשף את הסוד שלו להכנת תפוחי אדמה מעולים.

בריאיון שערך לאחרונה עם כתבת האוכל לאורה נייטינגייל, סמית' חשף את הסוד שלו להכנת תפוחי אדמה בתנור ואמר: "הטיפ שלי להכנת תפוחי אדמה צלויים הוא לבשל אותם יום לפני. צריך לוודא שהם מבושלים היטב ורכים ואז להקפיא אותם. בעת הצורך, חממו שומן ברווז או בשר בקר לפני שתוציאו מהמקפיא את תפוחי האדמה הקפואים ובשלו אותם עד להזהבה. אני מוצא שזה נותן לתפוח אדמה גוון צלוי יפהפה וזהוב והם יוצאים פריכים לחלוטין".

ככה זה נראה

גם באתר האוכל של ה-BBC יעצו שניתן לחסוך זמן יקר בעת תכנון ארוחה קבוצתית על ידי הכנה מראש והקפאה של תפוחי האדמה.

עוד סודות של תפוחי אדמה
המתכון הטוב בעולם: שף חשף מרכיב סודי להכנת תפוחי אדמה קריספיים בתנור

שף חשף מרכיב סודי ומפתיע לתפוחי אדמה מושלמים ב-20 דקות בתנור

ל-BBC יש גם מתכון מומלץ -

הם ממליצים שם להשאיר תפוחי אדמה קטנים ובינוניים בשלומתם ולחתוך לחצי תפוחי אדמה גדולים. לאחר מכן העבירו את תפוחי האדמה לסיר גדול של מים קרים מומלחים והביאו לרתיחה. השאירו את תפוחי האדמה במים הרותחים 6 דקות בדיוק, ואז סננו במסננת והניחו לייבוש באדים למשך כמה דקות. לאחר מכן נערו מעט את המסננת כדי לרכך את הצדדים.

בשלב הזה העבירו אותם לקערה גדולה, נערו מעל כפית קמח, מעט מלח ומעט פלפל, וערבבו היטב. שיפכו מעל 100 גרם שומן אווז או ברווז (ניתן להחליף גם בשמאלץ או שמן צמחי) וערבבו היטב עד יצירת ציפוי אחיד. הניחו את תפוחי האדמה על תבנית מרופדת בנייר אפייה והקפיאו. לאחר שהם קפואים ניתן להעביר את תפוחי האדמה לשקית הקפאה לצורכי אחסון ולשמור אותם במקפיא עד 3 חודשים.

כשמתכננים לבשל אותם, יש לחמם תנור ל-200C/180C. שיפכו עוד 40 גרם מהשומן או השמן לתבנית אפייה והכניסו לתנור. כשהשומן רותח, הוסיפו בזהירות את תפוחי האדמה, ואז צלו אותם במשך 25 דקות. הוציאו את המגש, העל את חום התנור ל-220C/200C, היפכו את תפוחי האדמה והחזירו לתנור ל-40 דקות נוספות עד שהם זהובים ופריכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully