וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנים של אוכל הגיעו לסיומן העצוב: מסעדת מסה הודיעה על סגירת דלתות

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 18:32

ספינת הדגל של המסעדנות התל-אביבית המוחצנת חוזרת לנמל דווקא בעיצומה של תקופת פריחה יחסית, ויש כבר אשמים

מסעדת מסה/דייב שחר

18 שנים לאחר שהוקמה, ודווקא בצל מה שנראה כתקופת פריחה מחודשת שלה, קולינרית לפחות, הודיעה היום (ראשון) מסעדת "מסה" התל-אביבית על סגירת דלתות.

המסעדה, שהוקמה בקול רעש גדול על כתפיו של השף אביב משה, הובילה במשך שנים גל קולינרי שידע לשלב אוכל ואווירה, חומרי גלם מוחצנים ומעטפת מוחצנת לא פחות, לטוב ולרע. משה עצמו עזב את המסעדה לאחר קדנציה ממושכת בת 15 שנים, ולנעליו נכנס השף אסף שטרן, במהלך ששם דגש מחודש על האוכל, מבלי להזניח את האלמנטים האחרים שהותירו אותה פעילה.

ההצהרות החצי-רשמיות מצד "גורמים במסעדה" ידעו להצביע על הפגנות מוצ"ש בצומת קפלן בעיר כעל גורם מזרז להחלטה, אולם כדאי לקחת אותן בעירבון מוגבל. מאוד אפילו, אם כי התוצאה היא אותה תוצאה - נעילה עצובה.

מסה. אנטולי מיכאלו,
השיט האחרון של הספינה. מסה/אנטולי מיכאלו

"מסה" נפתחה בשנת 2004 על ידי המסעדן איציק המל וכיוונה גבוה, ובאופן מיידי. שני החללים שלה עוצבו בלבן ושחור, הבליטו שולחנות שיש ארוכים וגופי תאורה דומיננטיים, וקלטו באופן יומיומי אוליגרכים, פוליטיקאים ומפורסמים מהארץ ומהעולם.

התפריט שלה הציע מנות מפוארות במחירים מפוארים לא פחות, לרבות יציאות מיתולוגיות דוגמת כבד אווז בשוקולד. "זוהי פרידה ידידותית", סיכם משה לפני כשלוש שנים, "אני מרגיש שפיזית אני צריך להיות במקומות אחרים".

היום שאחרי האביב

הספינה ממשיכה לשוט (וכמה שטעים על הסיפון)

לכתבה המלאה
מסה. אנטולי מיכאלו,
הישרדות: תל אביב. מסעדת מסה/אנטולי מיכאלו

שטרן נכנס לנעליו, ידע לייצב את הספינה הגדולה הזאת עם מטבח מעט יותר סולידי, אך המוסד עצמו שמר על הקווים המנחים שלו, טיפח את הבר הגדול וידע לשרוד את תקופת הקורונה האומללה, ולפנטז על דרך חדשה.

"המצפן שלו מכוון לכיוון הנכון ונראה שיש לו את היכולת", כתב כאן אבי אפרתי לפני כשנה, "מעניין יהיה לאכול במסה בעוד כחצי שנה, כשהתהליך יקרום עור וגידים באמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully