וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד הצהריים מנת הדגל נגמרה. חצי שעה אחר כך לא נשאר פירור משום דבר אחר

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 7:24

צריך לבוא מוקדם, כדאי לבוא רעבים ורצוי ללכת פה לאיבוד. על חלק מהדברים אין לכם שליטה ממילא

דוכן אוכל סיני ביריד האוכל דיזנגוף סנטר/צילום: עידו שחם, עריכת וידאו: דפני מקל

אחרי ההצלחה של הפיכת סניף ברגר קינג בדיזנגוף סנטר לסניף טבעוני (זמני), מבוך החנויות הכי חמוד בתל אביב מנסה שוב להעלות את האוכל הטבעוני על נס.

"רביעי טבעוני" הוא יריד אוכל שמסביר את עצמו - טבעוני ומתקיים בימי רביעי של חודש מרץ, בין השעות 12:00 עד 20:00. זה אומר שיש לכם עוד יום רביעי אחד ליהנות ממנו (אלא אם כן יחליטו להאריך אותו אחרי הפסח, וכדאי מאוד שיחליטו).

ראמן של מיס V בשוק טבעונות דיזינגוף סנטר. ליהי שורש, מערכת וואלה!
כוכבית קטנה, אבל עדיין משתלמת. ראמן של מיס V/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ראמן של מיס V בשוק טבעונות דיזינגוף סנטר. ליהי שורש, מערכת וואלה!
הנחת לוקיישן. ראמן טבעוני של מיס V/מערכת וואלה!, ליהי שורש

ביריד פועלים 25 דוכנים, שמציעים מגוון עשיר של מנות, תבשילים וקינוחים, במחיר מקסימלי של עד 35 שקלים למנה. עם כוכבית אחת או וי קטן - "מיס V".

המסעדה הקטנה והיחסית חדשה הזו, שיושבת בכרך הקרוי רמת גן, מקבלת הרבה תשומת לב מאז שנפתחה. בימים כתיקונם מגישים בה אוכל וייטנאמי, אבל כאן ביריד הם מוכרים את אחת המנות המפורסמות שלהן - ראמן טבעוני שמבוסס על ציר עשוי אצות, פטריות ירקות שורש ומחיות שונות. המחיר - 40 שקלים, לעומת 65 במסעדה עצמה. עוד תמצאו בדוכן שלהם בננה לוטי אמיתית ודים סאם מפתיע, ממולא ג'ק פרוט - פרי שפחות מוכר בארץ, וגם פחות אהוב, אבל נחשב מעדן על ידי רבים באסיה.

רק אל תלכו לאיבוד

בואו רעבים, בואו מוכנים, בואו להסתער

לכתבה המלאה
שישבארק של מנאל אסמעיל בשוק טבעונות דיזינגוף סנטר. ליהי שורש, מערכת וואלה!
יד אומנית. שישברק של מנאל איסמעיל/מערכת וואלה!, ליהי שורש
שיש בארק של מנאל אסמעיל בשוק טבעונות דיזינגוף סנטר. ליהי שורש, מערכת וואלה!
אטרקציה, ובצדק. שישברק של מנאל איסמעיל/מערכת וואלה!, ליהי שורש

אטרקציה לא פחות מושכת, בטח לפי העומס בדוכן, היא מנאל איסמעיל, יוצאת העונה הקודמת של מאסטר שף, שמגישה כאן אוכל ערבי אותנטי כמו ממולאים טבעוניים, פטאייר ענק ממולא עשבים, וגם שישברק טבעוני.

כל הבצקים נעשים במקום, מה שמאפשר הצצה להכנה של הכיסונים הקטנים והטעימים האלה (מינוס יוגורט, וחבל) ושל הפטאייר שנעשה ביד אומנית.

טנאת בשוק טבעונות דיזינגוף סנטר. ליהי שורש, מערכת וואלה!
עדיין נהדר. התבשיל של טנאת/מערכת וואלה!, ליהי שורש
קאפקייק בשוק טבעונות דיזינגוף סנטר. ליהי שורש, מערכת וואלה!
וקינוח כמובן. קאפייק בשוק האוכל הטבעוני/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ב-14:30 אגב, נגמרו כבר כל החצ'פורי, וחצי שעה אחר כך כבר לא נשאר פירור

גם ניבה בנטו, שהפכה כוכבת טיקטוק, מגישה בדוכן שלה, לצד ערכות הכנה ביתיות, חלמונים טבעוניים משמרי בירה - טעמתי, זה מרגיש אמיתי :() - שנכנסים גם לחצ'פורי שלה, סושי (35 שקלים למגש מושקע) ואמפנדס. ב-14:30 אגב, נגמרו כבר כל החצ'פורי, וחצי שעה אחר כך כבר לא נשאר פירור.

עוד משתתפים הקונדיטורית רעות רוזנצוויט עם עוגות וקינוחים צבעוניים ומפתים מבית היוצר של Cake me Happy והקינוחים של שחר קיכלר מ-Vivida. רשת Dim Sum Shop מציעים דים סם ממולאים בבטטה, פטריות שיטאקה וירקות, יצחק המתוק מ"טנאת" שעוד מתאושש מסגרי הקורונה הגיע עם תבשילים אתיופיים שמוגשים בכלים מתכלים על אינג'ירה חמצמצה, וממש לצידו תמצאו גם את מסעדת אינדירה עם מגוון מנות הודיות אותנטיות כמו הטאלי האגדי שלה.

גם משק ויילר (כן, אלה מהטופו) הקימו פה דוכן שמציע את הדיל הישראלי האולטימטיבי לימי שישי (או רביעי) בדמות שניצל קראנצ'י מטופו בחלה.

ניבה בנטו בשוק טבעונות דיזינגוף סנטר. ליהי שורש, מערכת וואלה!
זול אך מושקע. סושי בשוק האוכל הטבעי/מערכת וואלה!, ליהי שורש
דיםסאם טבעוני בשוק הטבעונות בדיזינגוף סטר. ליהי שורש, מערכת וואלה!
כיסונים, והחיים עצמם. דים סאם בשוק האוכל הטבעוני/מערכת וואלה!, ליהי שורש

אפשר לקחת את כל המנות הביתה כמובן, בנוסף לגבינות וממרחים של Otopi, חטיפים טבעוניים של Global Food, פרלינים בעבודת יד ועוד. בנוסף לדוכני האוכל נמכרים במקום מוצרי קוסמטיקה טבעונית אקולוגית, תיקים ובקבוקים מחומרים ממוחזרים, יצירות אמנות מבטון טבעי ואפילו עמדת חטיפים טבעוניים לכלבים של Treaty.

האוכל טעים ומגוון, וכיף שיש כזה שוק גם לטבעונים, גם אם לדעתי אפשר פשוט לשלב חלק מהדוכנים האלה בסופי השבוע של השוק הקבוע. אם יחליטו להאריך את השוק ולהמשיך איתו חשוב מאוד לארגן מקומות ישיבה עבור הפעמים הבאות. אם תשאלו אותי שום אוכל, טבעוני או לא, לא נועד לאכול בעמידה.

"רביעי טבעוני", דיזנגוף סנטר, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully