וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבד קצוץ, חריימה וכל היין שבעולם בערך: קבלת השבת הטעימה של אביתר מלכה

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 8:42

צהריים של אוכל, לילות של אוכל ואפילו בית ספר של אוכל: החדשות הטעימות של ישראל

טאיזו, תפריט אינדונזי לכבוד חגיגות העשור למסעדה/טאיזו

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - צהריים של אוכל, לילות של אוכל ואפילו בית ספר של אוכל. וזאת רק תחילת השבוע.

בתיאבון!

קפה מרטיני

קפה מרטיני, תל אביב. מייגן מימון,
קפה מרטיני בתל אביב/מייגן מימון

נתחיל בפתיחת דלתות סקסית, בדמות בר-ביסטרו איטלקי חדש, שהתמקם בפינת הרחובות דיזנגוף וגורדון בתל אביב.

השף עידן פרץ אחראי כאן על האוכל, ולצדו ניתן למצוא את יונה ששון הנהדרת ואת השף-קונדיטורית הצרפתיה רבקה אמו. השילוש הזה מציע, בין היתר, גראטן ארטישוק, ספגטי קאצ'ו אה פפה, פיצטה עם שום קונפי וסטראצ'יאטלה, טורטליני פקיילה וגם טארט לימון ופרופיטרול עם גלידת וניל.

האגף האלכוהולי הופקד בידיה המצוינות של מור קורל, שרקחה קלאסיקות וחידושים, וחיזקה עם לא פחות מ-11 גירסאות למרטיני. התפריט כולל, לעת עתה, "Martinez" (ג'ין, וורמוט אדום, מרסקינו, ביטר תפוז), "Vesper" (ג'ין, וודקה, קינה, וורמוט לבן, טוויסט לימון) וגם "King Pistachio" (תערובת רום, פיסטוק פלרנום, תפוזים, אבסינת, מלחים).

פרטים נוספים כאן

חדשות האוכל

כמעט קילו של בשר, עם עודף מ-200 שקלים. מה אתם עוד עושים כאן?

לכתבה המלאה

שישי צהריים, וינונה פוראבר

וינונה פוראבר, תל אביב. רן בירן,
ארוחת שישי בווינונה פוראבר/רן בירן

בר היין המצוין בהובלת אביתר מלכה מותח את עצמו לכדי ארוחת קבלת שבת שמשית, ללא הזמנת מקומות אבל עם הבטחה ל"ביטים גרוביים ויינות פראיים".

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, מנות קטנות כמו פלפל שושקה קלוי, סקורדיליה, גבינה עירקית על הפלאנצ'ה, כבד קצוץ וגרבדלקס, עיקריות דוגמת חריימה בר ים ושרימפס צלויים בחמאת שום ולימון, וגם מנות דגל שזלגו מהערב, ובהן ניוקי ותבשיל תרד שחור, כרישה צלויה וברוסקטת פורל מעושן.

פרטים נוספים כאן

צהריים, הנסיך

הנסיך, תל אביב. אלעד ברנגה,
הנסיך בנחלת בנימין/אלעד ברנגה

שעות אמצע היום הן גם הבשורה המשמחת של בר האוכל הנחלת-בנימיני, אם כי כאן מדובר בכל ימות השבוע (מ-12:00), בנוסף להבטחה בדמות אוכל טוב, אלכוהול מפנק ו"המרפסת הכי יפה בעיר".

תוכלו למצוא פה, בקצרה, עסקית צהריים (על כל מנה עיקרית מהתפריט, מקבלים חצי מנה לבחירה, כסוג של פתיח) הנשענות על תפריט הערב, קוקטיילים ב-28 שקלים, בירה קטנה ב-10 שקלים, כוסות יין ב-35 שקלים וגם יציאות מתוזמנות היטב של גרסאות אספרסו מרטיני.

פרטים נוספים כאן

לילות רמדאן

לילות רמדאן 2023. עדי סגל,
לילות רמדאן/עדי סגל

הפרויקט המצוין של דרכים שלובות מבית מכון מרחבים מתווך עבור כולם את מה שמוגדר, בצדק, כ"לילות הקסומים ביותר בחברה הערבית".

האירוע, שייפתח ביום שלישי (28 במרץ), יציע סיורים תיירותיים בתוך טייבה, טירה, כפר קאסם, ג'לג'וליה ושפרעם, עוגני אוכל ואירועי תרבות, ובעיקר תחושה נדרשת מאוד של נורמטיביות חברתית.

דרומה משם, תתקיים יוזמה דומה ברהט, תחת כנפי "תפדלו - החוויה הבדואית". היא תצא לפועל בימי חמישי ובשבתות, תכלול קבלת פנים וסיורים רכובים ברחבי העיר, כמו גם סדנת קטאייף ואירוח ביתי לרגל ארוחת איפטר חגיגית.

פרטים נוספים כאן או כאן

אטיליו

מיכאל כץ, אטיליו, בית ספר לבישול, אור יהודה. יוסי מויאל,
מיכאל כץ/יוסי מויאל
מיכאל כץ, אטיליו, בית ספר לבישול, אור יהודה. יוסי מויאל,
מיכאל כץ/יוסי מויאל

השקעת מיליוני שקלים הובילה לבשורה משמחת, בדמות פתיחת "איטליו", בית ספר חדש לבישול באור יהודה.

המוסד הקולינרי, בהובלת השף מיכאל כץ, מכוון את עצמו לשלושה קהלי יעד - מקצוענים, "פודיז" וגם בני נוער (מגיל 14). הוא מסתמך על שיטת לימוד נטולת מתכונים, על הדגמות והסברים מפורטים, ועל שלב מעשי אינדבידואלי.

תכנית הלימודים שלו כוללת, בין היתר, קורס בישול טבעוני בשיתוף עם עמותת ויגן פרנדלי, קורס יין, קורס פוד קוסט, וגם קורס ניהול פלור במסעדות - כולם תוך סיורים במסעדות, ועם הרצאות שפים ויזמים.

פרטים נוספים כאן

פיצות טבעוניות ונטולות גלוטן, פופולו

פיצה פופולו. פופולו,
פיצה פופולו/פופולו

רשת הפיצריות הרומאיות מרחיבה קהלים עם תפריט חדש, טבעוני ונטול גלוטן - על בסיס החלפה חינמית של הגבינות לטבעוניות, ותוך שימוש בקמח תפוחי אדמה.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully