וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין ובשר ביקב לטם. ועוד המלצות לסופ"ש

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 21:35

פסח מאחורינו, סוף השבוע לפנינו, ואסנת גואטה חוזרת לשגרה עם המלצות שכדאי לשמור במועדפים

תקופת החגים הזו נראית לי תמיד כמו ימים עמוסים במיוחד שחייבים למלא בעוד ועוד פעילויות. אחרת לא תהיה לנו תשובה לשאלה המתבקשת: "מה עשיתם בחג?". לכן האפטר של החגים הוא זמן מושלם לעשות דברים שבאמת מרגיעים אותנו, כמו לשתות יין טוב בארוחת ערב רגועה או לנסוע לביקור ביקב ולשכוח לרגע את הכול. לא יודעים לאן לנסוע או מה לשתות? בשביל זה אני פה

יקב לוטם. באדיבות היקב,
לא יודעים לאן לנסוע? הגעתם למקום הנכון/באדיבות היקב

בילוי לסופ"ש: יין ובשר ביקב לטם

אם שואלים אנשים שביקרו ביקב לטם מה הדבר הראשון שעולה להם בראש כשהם חושבים על היקב, לרוב הם יענו שזה הנוף. לא שהיינות לא טובים, הם טובים מאוד, אבל המחזה שנשקף מהמרפסת המדהימה הוא עוצר נשימה ונחקק בזיכרון.

היקב ממוקם בנקודת תצפית בקיבוץ לטם מעל בקעת בית הכרם הצופה לכנרת ולכל הגליל התחתון. ביקב מייצרים יינות אורגניים מתוך תפיסת הכרם כמערכת אקולוגית שלמה, עם התחשבות בסביבה ובטבע המקיפים אותה ללא שימוש בהדברה ודשנים סינתטיים. הענבים הגדלים בכרמי היקב בצבעון ובמרום גולן ונבצרים באופן ידני. בעיניי, היינות של לטם מצליחים לתפוס את הנוף הזה ואת הגישה לטרואר בלגימה אחת.

היקב אינו כשר והוא מארח בשבתות בין השעות 11:00-18:00. מסלול טעימות של 4 יינות יעלה לכם 70 ש"ח לאדם, והמנות משתנות בהתאם למצב הרוח של הטבחים אבל כמעט תמיד תהיה פלטת גבינות ומנת בשר מעניינת. מומלץ להזמין מקום מראש

איפה: לטם
לפרטים והזמנות: 073-394-3305

יקב לוטם. באדיבות היקב,
נקודת התצפית של יקב לטם/באדיבות היקב

יין לסופ"ש: מתי כבר שתיים עשרה וחצי?

לפני כחודש הגיעה לארץ סידרת 12:30 (12 e medzz), הסידרה הצעירה של יקב ווארווליונה מפוליה, איטליה. זהו יקב בן 100 שנה, שידוע בין השאר בשימוש בזני ענבים שכמעט ונכחדו. למה 12:30? כי מספר הזה מסמל גם את אחוז האלכוהול ביין וגם את השעה שהכי כיף, לדעתם של יוצרי הסידרה, לשתות אותו. אני מתחברת יותר לסיבה השנייה.

לארץ הגיעו לאחרונה לבן ושני אדומים של היקב, יינות נגישים בטעם ובמחיר ומושלמים לקיץ הישראלי. לרגל יום ההולדת המאה, הושקה סידרת היינות במהדורה מוגבלת, בלעדית וראשונה בעולם של בקבוקים, שבה העיצוב הגרפי שעל גבי הבקבוק מודפס באמצעות מדפסת תלת-ממד.

היין לבן, שהוא המועדף עלי, עשוי מענבי מלבזיה ומציע המון טעמים וריחות פירותיים, בעיקר אגס ומלון והמון רעננות עם מינרליות עדינה. הפרימיטיבו, כיאה לזן, מספק צבע אדום עז וטעמים חזקים של פירות בשלים ואספרסו, והנגרואמארו מספק גם הוא צבע עז אבל יותר מתיקות ותיבול ירקרק. המחיר: 89 שקלים. שווה כל לגימה.

יין, 12:30, איטליה. יח"צ,
המון טעמים וריחות פירותייים/יח"צ

וויסקי לסופ"ש: אדלפי בלנדד

המבקבק העצמאי אדלפי מוציא לא מעט ביקבוקים עצמאיים נהדרים, נחשב אחד מ 5 המבקבקים הטובים בעולם וידוע כמבקבק סינגל מאלטס בעיקר, לכן הבלנד שלו מסקרן ממש את חובבי הוויסקי. הבלנדד הוא
תערובת של וויסקי גריין ו-וויסקי מאלט מהאוסף הפרטי של אדלפי. לא ידוע מה בדיוק נכנס לבלנד הזה אבל היצרן רומז שחלק מהמרכיבים מגיע מספייסייד, איילה וקמפבלטאון.

וויסקי אדלפי בלנדד. יח"צ,
חלק מהמרכיבים מגיע מספייסייד, איילה וקמפבלטאון/יח"צ

הארומה היא שילוב נעים של כבול מלוח ופירותי שמתבטא בחך למליחות עדינה מעושנת- סוג של ל"ג בעומר על חוף הים עם שיפודים של פירות מתוקים ותפוח אדמה שרוף. תסלחו לי על התיאור המוגזם. כך או כך, הוויסקיהזה מצליחי להביא את כל הטעמים של סקוטלנד בבקבוק אחד ובמחיר כיפי. המחיר: 150 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully