וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשת כנף: ביקור ביקב סקוריה

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 13:16

טליה לוין שמעה שאת היינות של בן זקן ועופר תורג'מן מיקב סקוריה ממש חייבים לטעום. אתם יכולים לתאר לעצמכם מה קרה אחר כך

יקב סקוריה סל פיקניק. טליה לוין, מערכת וואלה!
סל פיקניק ברמה/מערכת וואלה!, טליה לוין

תפסנו את תומר בן זקן מיקב סקוריה, בדיוק כשהוא ביקבק את הרוזה. איך היה? שאלתי אותו בדאגה, אחרי שעתיים שחיכינו לו כדי לשוחח קצת עבור המדור, הוא סיפר שזה היה ידני, בגלל תקלה קטנה, אבל בסוף הכול עבר בשלום. והנה פתאום הבנתי איך עיכוב קטן ושולי לחלוטין ביום הגדול של הביקבוק הוא קצת כמו החברה הכי טובה שהתעכבה בחדר לידה וגרמה לי להילחץ. סליחה מכל מי שנעלבה
מההשוואה.

בסופו של דבר, גם שם וגם כאן, הכול עבר בשלום. יקב סקוריה, הוא יקב שלבושתי לא הכרתי, אבל שמעתי שאת היינות של בן זקן ועופר תורג'מן ממש חייבים לטעום. אז יצאתי לדרך. כי מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא.

תינוק ישן בעריסה. ShutterStock
איך יין נולד? כמו תינוק/ShutterStock

מיתוג חדש ותוויות רעננות

היקב ממוקם באזור החקלאי של מושב כנף, במורדות הגולן, מעל הישוב מעלה גמלא, כאשר הכרמים נטועים למרגלות תל פארס, ואת היין הם מקפידים לעשות רק מענבים שגדלו בהם: קריניאן, סירה, פטי ורדו, קברנה, מוסקט, רוסאן, גוורצטרמינר ושנין בלאן.

בן זקן מספר שהשנה הם עשו שישה יינות, ואחרי שהיקב עבר מיתוג מחדש בשנה שעברה, חלקם זכו לשמות חדשים ותוויות רעננות. 'סירה 2021', היה הראשון ששתינו מתוכם, יין שמשקף את הטרואר של הגולן, ואת המיקרו אקלים הייחודי של תל פארס.

עוד בוואלה!

מהלב לבקבוק: ביקור בכרם של יקב אדם

לכתבה המלאה
קשת בשמורת טבע תל פארס , 20 בינואר 2021. אוריה ואזנה, רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
קשת בשמורת תל פארס/אתר רשמי, אוריה ואזנה, רשות הטבע והגנים

יינות אדומים לימים החמים

לא מזמן כתבתי כאן על הצורך לנרמל שתייה של יינות אדומים, ויותר מכך, להפוך את היינות האדומים הישראלים לכאלה שאפשר לשתות גם באקלים החם שלנו. היה חם בגולן ואפילו עדיין לא מאי. אחרי שטעמנו את הסירה, בן זקן אישש את הטענה שלי. "אני מנסה לעשות יינות שתיים, יחסית קלים. אני נזהר בעיקר באדומים לא לעבוד הרבה עם הקליפות, לייצר יינות שהטאנינים לא גבוהים מאד, שיהיה קל לשתות אותם כל השנה בלי לחפש יום קר במיוחד כדי לתרץ פתיחת יין אדום".

האדום השני בסדרה נקרא 'רוג'ום אל הירי', ובעברית גילגל רפאים, רק השם גרם לי לרצות לפתוח את הבקבוק. מדובר בבלנד של מרלו ופטי ורדו ששכב שנה בחביות. "כחלק מהמיתוג החדש גם השמות שנתנו ליינות מהווים חיבור לגולן וחיבור ארכיאולוגי למקום" מספר בן זקן, "כמו גם ה-'דולמן' (יין לבן מענבי שנין בלאן, רוסאן וסמיון שנבצרו ידנית), שנקרא על שם אזורי הקבורה בגולן. אם את מעבדת קרקע למשל ומצאת דולמן, סביר שרשות העתיקות תכנס מיד לתמונה".

גם ה-'דולמן', שבגלגוליו הקודמים נקרא ארז, הוא יין גסטרונומי, מינרלי ורענן, וגם בלבנים בן זקן מתעקש על עשיית יינות "שתיים" וקלים. "אני מנסה לעשות יינות שיהיה כייף לשתות, שלא ישבו יותר מידי זמן בחבית. חשובה לי ההתייחסות לטרואר, אני אוהב להתעסק בחקירה של המינרלים שיש ברמת הגולן, בבזלת".

יקב סקוריה רוגו'ם אל הירי. צילום מסך, מערכת וואלה!
יופי של שם, יופי של יין/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו שסוביניון בלאן צריך להיות

לפיקניק שעשינו בהמשך החג לקחנו בסל 'סקוריה סוביניון בלאן', יין קריספי חד ורענן, כמו שסוביניון בלאן צריך להיות. ואת החביב עלינו בסדרה (כולם היו נפלאים שלא יהיו אי הבנות) 'רוסאן 2022', שאף רכשתי כמה בקבוקים ממנו לשבתות עתידיות בפארק עם הכלבה, יין מינרלי עם ארומה מרציפנית שאי אפשר להפסיק לשתות.

יקב סקוריה, סוביניון בלאן. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריספי, חד ורענן/מערכת וואלה!, צילום מסך

את היינות של היקב אפשר להשיג באתר, בחנויות היין אבל אני ממש ממליצה להרים טלפון אם אתם נמצאים בסביבה, לבקר במקום ולטעום ולראות במו עיניכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully