וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדרום צרפת לגליל התחתון ובחזרה. המסע המופלא של יקב נטופה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 16:10

יקב נטופה השיק שני יינות שנעשו על ידי היינן פייר מיודובניק בדרום צרפת. מירה איתן טעמה אותם, לצד עוד כמה יינות חדשים ומסקרנים

יינות יקב נטופה. מירה איתן, מערכת וואלה
יינות יקב נטופה/מערכת וואלה, מירה איתן

פייר מיודובניק, אחד המייסדים והיינן של יקב נטופה, ממשיך לייצר יינות גם ביקבים נוספים בצרפת. את שני היינות החדשים שנקראים Masei by Netofa, על שם פרשת 'מסעי' המתארת את מסעות ישראל במדבר, הפיק מיודובניק בדרום צרפת במקום בו התחיל לעשות יינות לפני כ-40 בצירים.

שנים רבות ייצר היינן פייר מיודובניק יינות כשרים בכל אזורי היין הידועים: בורדו, בורגון, עמק הרון, פרובנס, לנגדוק, צפון ספרד ופורטוגל. בסוף המאה הקודמת החליט להגשים את החלום הציוני שלו, ועלה לארץ כדי לנטוע כרמים ולהקים יקב בישראל, "כמו נח שיצא מהתיבה ונטע כרם".

בשנת 2006 הוקם יקב נטופה. הכרם הגדול של היקב שוכן בעין דור למרגלות הר תבור, בלב הגליל התחתון, והזנים מהם מיוצרים היינות הם: סירה, גרנאש, מורבדר, טמפרניו, טוריגה נסיונל, שנין בלאן ורוסאן. "הגליל התחתון הוא אזור טוב לגידול ענבי יין" אומר היינן, "מאוד ים תיכוני ודומה למקומות בהם עבדתי בדרם צרפת ובדרום ספרד".

לאזור הגליל התחתון טרואר עם מיקרו אקלים ייחודי, המהווה סביבה אידיאלית להתפתחות זנים ים תיכוניים. ואכן, יינות יקב נטופה אלגנטיים, בסגנון העולם הישן, מאופיינים בגוף יחסית מעודן ומורכבים בניחוחות ובטעמים שלהם.

פייר מיודבניק, יינן יקב נטופה. באדיבות היקב,
פייר מיודבניק, יינן יקב נטופה/באדיבות היקב

חזרה לשורשים

יינות 'מסעי' מציינים חזרה לתחנות המשמעותיות במסעו של היינן פייר מיודובניק. מסע שהתחיל בלנגדוק שבדרום צרפת, שם נולד, וממשיך ברחבי אירופה. במסעות אלה נמצאים השורשים ומקורות ההשראה של יינות נטופה. בינתיים רוזה ולבן ובקרוב גם אדום. בנוסף, מדובר בפתרון מצוין לפעילות בשנות שמיטה.

בכרמים של יקב נטופה. אסף קרלה,
הגליל התחתון. סביבה אידיאלית להתפתחות זנים ים תיכוניים/אסף קרלה

Masei Rose (by Netofa) 2021

בלנד רוזה מענבי גרנאש, סנסו וקלאדוק מאזור לנגדוק שבדרום צרפת, התחנה הראשונה במסע של היינן. ניחוחות עדינים של פרחים ופירות אדומים. בפה חמיצות מאוזנת ונעימה. המחיר: 85 שקלים.

Masei white (by Netofa) 2021

בלנד של ענבי ורמנטינו וגרנאש לבן מאזור לנגדוק, ניחוחות פרחוניים אביביים עם פירות קיץ והדרים. בפה חמיצות לימונית מרעננת. המחיר: 85 שקלים.

יקב נטופה, מסעי לבן. יח"צ,
חמיצות לימונית מרעננת/יח"צ

יקב נטופה, לאטור לבן 2021

היין, הופק מענבי שנין בלאן, ומציע ניחוחות אלגנטיים של פירות בהירים ומינרלים, גוף עשיר וחמיצות מאוזנת ונעימה. המחיר: 100 שקלים.

יקב נטופה, תל קאסר לבן 2021

יין שהופק מענבי רוסאן, עם ניחוחות אגסים, מלון, משמש מיובש, תיבול עדין. וחמיצות נאה. המחיר: 130 שקלים.

יינות יקב נטופה. מירה איתן, מערכת וואלה
יינות יקב נטופה/מערכת וואלה, מירה איתן

בכיוון הנכון

שני יינות חדשים בסדרה שנקראת 'מצפן'. "אנחנו עסוקים כל הזמן בחיפוש וגיבוש הזהות שלנו ומנסים להגדיר אותה. בתחום שלנו זה כנראה תהליך שלעולם לא מסתיים. ביינות האלה יש אמירה אחרת, גם בטעמי היינות וגם בנראות והטרואר הוא: גליל תחתון".

יקב נטופה, מצפן, GSM 2021

בלנד שמוקדש לסגנון של עמק הרון הצרפתי, מורכב מענבי גרנאש, סירה ומורבדר. יין קלאסי, אלגנטי ועדין עם ניחוחות של פרי יער ופרחים נעימים. הפה רך ונעים עם חמיצות מעודנת. "שנת 2021 הייתה שנה טובה עבורנו, לא כמותית אך איכותית". המחיר: 160 שקלים.

יקב נטופה, מצפן, טורסיר 2021

בלנד לא שגרתי של ענבי טוריגה נסיונל וסירה. יין ים תיכוני, עמוק, עם ניחוחות מאוד פירותיים, אדמתיות וחספוס נעים ומסקרן. "אני אוהב את העוצמתיות והיכולת של זן הטוריגה" אומר פייר. "עד היום לא ערבבנו בין זנים צרפתיים לזנים איבריים, הפעם אמרנו שיש לנו פה טרואר אחד, בכרם אחד, וכולם זנים שגדלים בגליל התחתון ושילבנו אותם אחד עם השני". המחיר: 160 שקלים.

יקב נטופה, מצפן GSM. יח"צ,
אלגנטי ועדין/יח"צ

יקב נטופה, לאטור אדום 2021

בלנד של סירה ומורבדר. ניחוחות של פירות אדומים, אדמתיות ופרחוניות קלה. יין אלגנטי עם גוף עשיר וטאנינים נעימים. המחיר: 100 שקלים.

יקב נטופה, תל קאסר אדום 2020

ענבי גרנאש וסירה. ניחוחות הרמוניים נעימים, שילוב של פרי אדום ופלפליות מושכת, חמיצות מאוזנת וסיומת נעימה. המחיר: 130 שקלים.

יקב נטופה, תל קאסר מורסיר 2020

בעיקר ענבי מורבדר וטיפה סירה. ניחוחות ים תיכוניים, פרי אדום, אדמתיות, פטריות, עישון קל וטבק מתאזנים עם חומציות טובה. יין מעניין שמתפתח בכוס. המחיר: 130 שקלים.

יקב נטופה, תל קאסר, מורסיר. יח"צ,
מעניין ומורכב/יח"צ

יקב נטופה, דור 2016

בסדרת הדגל של היקב מופיע רק הזן שהיה הטוב ביותר בשנה, והפעם טמפרניו. יין עשיר וארומטי, פרי שחור, תיבול ארומטי, שקדים וליקריץ. בפה חמיצות די בולטת. יין עם הרבה נוכחות. המחיר: 200 שקלים.

יקב נטופה, דור 2018

בשנת בציר זו בלט במיוחד הסירה. יין אלגנטי ומלטף, עם ניחוחות פרי שחור שופעים ופלפליות מעוררת, בפה גוף מלא, טעמים מרוכזים ומורכבים ומינרליות נעימה. סירה קלאסי כמו בצפון עמק הרון. המחיר: 200 שקלים.

יקב נטופה, דור. יח"צ,
עשיר וארומטי/יח"צ

יקב נטופה, יין מחוזק אדום LBV 2013

אהבתי את היין הזה שהופק מענבי טוריגה נסיונל וטמפרניו. יין עם קשת ניחוחות וטעמים הרמונית ורחבה מאוד, עם זאת לא כבד מדי ולא מתוק מדי. המחיר: 300 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully