וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיל שבחדר: טעימת סינגל מאלט מגואה

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 12:45

טעמנו את הסינגל מאלטים של מזקקת פול ג'ון ואנחנו חושבים שהם ראויים למקום של כבוד גם בארון המשקאות שלכם

מזקקת פול ג'ון, גואה. יח"צ,
מזקקת פול ג'ון, גואה/יח"צ

עד לתחילת האלף הנוכחי, אפשר היה לספור את המדינות שבהן יוצר וויסקי בכמויות מסחריות על אצבעות של יד אחת ולקבל עודף. הרשימה כללה בזמנו את סקוטלנד, אירלנד וארצות הברית, שנבדלו זו מזו בחומרי הגלם, שיטות היצור וכללי היישון, ואת יפן ששמרה על נאמנות גובהה למסורת הסקוטית. בשנים האחרונות, הסדר הישן התערער. יצרנים במדינות וויסקי קלאסיות, מתנסים בדרכי ייצור חדשניות, מזקקות חדשות נפתחות, חדשות לבקרים, בכל מדינה שיש בה גישה למים, לחשמל ולחומרי גלם, וחובבי הוויסקי נהנים ממבחר גדול יותר מאי פעם של טעמים וסגנונות.

אפילו בישראל מזקקים וויסקי כבר כמה וכמה ושנים ועושים את זה מצוין. למעשה, ממש לאחרונה זכה וויסקי ישראלי בתואר "הסינגל מאלט הטוב בעולם". שימו לב, לא הטוב לגילו, לא הטוב במזרח התיכון, הטוב בעולם!. מדובר ב-"אלמנטס שרי" של מזקקת מילק אנד האני התל אביבית, שהתמודדה מול כמה מיצרני הוויסקי הגדולים בעולם ויכלה להם. מדובר כמובן בגאווה ישראלית, אבל גם בהוכחה נוספת לכך שעם כשרון, יצירתיות והשקעה, אפשר לעשות וויסקי בכל מקום.

מזקקת מילק אנד האני, יפו. יח"ץ,
מזקקת M&H. כאן עושים את הסינגל מאלט הטוב בעולם/יח"ץ

המעבר להודו

גם בהודו עושים וויסקי כבר די הרבה זמן והאמת, זה לא מאוד מפתיע. נכון לשנת 2022 נמכרו במדינה כמאתיים ועשרים מיליון בקבוקים, חלקם מיובאים וחלקם מתוצרת מקומית, שהפכו אותה לצרכנית הוויסקי הגדולה בעולם. אחת המזקקות ההודיות שאינה מסתפקת בשוק המקומי העצום ומייצאת את הסינגל מאלטים שלה לכל העולם היא פול ג'ון, שהוקמה בשנת 1996 בגואה שבדרום מערב המדינה.

השימוש בחומרי גלם מקומיים ומזג האוויר שמושפע מהאקלים הטרופי, בכל מה שקשור לחום וללחות, מקנים לסינגל מאלטים של פול ג'ון, אופי משלו, סוג של וריאציה הודית בת זמננו, על קלאסיקה אירופאית בת מאות שנים. הקטלוג של המזקקה כולל מספר סדרות, ביניהן גם סדרת סינגל מאלטים מחביות נבחרות, מהדורת כריסטמס שמושקת מדי שנה החל משנת 2018 ועוד. הסינגל מאלטים שטעמתי, הם אינם מוצרי צריכה בסיסיים, אבל אם כבר יצא לכם לטעום וויסקי או שניים ומתחשק לכם משהו קצת פחות שגרתי, זו יכולה להיות בחירה מצוינת.

עוד בוואלה!

להיות עם חופשי: הוויסקי האירי שמשלב בין נגישות ליוקרה

לכתבה המלאה
מזקקת פול ג'ון גואה. יח"צ,
מיוצר בגואה משנת 1996/יח"צ

פול ג'ון נירוונה

עם כל הכבוד וההערכה למהדורות עתירות אלכוהול, לפול ג'ון יש לא מעט כאלה ומיד נגיע גם אליהן, המהדורות המסחריות, שמכילות רק ארבעים אחוזי אלכוהול הן אלה שעושות את העבודה מול הקהל הרחב, ונירוונה היא מהדורה שכזאת.

לוויסקי, שהתיישן בחביות עץ אמריקאיות, יש צבע בהיר וניחוחות נקיים ומאוזנים מאוד של לתת, דבש, סוכריות חמאה, וניל, קרמל, מנגו בשל וקליפות הדרים מסוכרות. המגע שלו עם החך נעים וחלקלק אך בעל נוכחות, הטעמים מתקתקים מאוזנים ולא מאוד מורכבים והסיומת ארוכה, נקיה ומהנה. סינגל מאלט עשוי כהלכה, רך, ידידותי ולא מאתגר, שאפשר לשתות גם בצ'ייסרים וגם בכוסות גבוהות, בתוספת קרח, סודה ולימון. המחיר: 199 שקלים.

וויסקי פול ג'ון נירוונה. יח"צ,
בהיר וידידותי/יח"צ

פול ג'ון בריליאנס

ברילאנס, בעברית: זוהר או ברק, נוצר מלתת שעורה ממורדות ההימלאיה, התיישן בחביות ברבן ונכנס לבקבוקים, ללא סינון בקור, בעוצמה של ארבעים ושישה אחוזי אלכוהול. יש לו צבע אדמדם נחושתי וריחות של קרמל, קינמון, דגנים, שוקולד מריר ופרחי הדרים.

המגע שלו עם החך אינטנסיבי המרקם נעים, הטעמים הם שילוב מעניין בין מתקתקות לתיבול, והסיומת מרשימה, נקייה, מתובלת מעט, עם נוכחות נעימה של וניל, שוקולד ופרי מתקתק. בין אם תתחברו אליו ובין אם לאו, מדובר בסינגל מאלט עם אופי, ברמה של לא מעט מזקקות סקוטיות וותיקות יותר, בעיקר מאזור ספייסייד. המחיר: 239 שקלים.

וויסקי פול ג'ון בריליאנס. יח"צ,
מתקתק ומתובל/יח"צ

פול ג'ון בולד

את המהדורה הנועזת הזו, יצרו תוך שימוש בכבול, חומר הבעירה הטבעי שההשפעה המעושנת שלו על הוויסקי מהאי איילה שממערב לסקוטלנד, הפכה אותו למבוקש בכל העולם. הסינגל מאלט שבוקבק ללא סינון בקור בחוזק של ארבעים ושישה אחוזי אלכוהול, פותח את המפגש שלו עם האף עם מסך עשן, אולם כמה דקות מאוחר יותר, הוא חושף ניחוחות של דגנים, תבלינים מתוקים יין אדום, דבש, וניל ופרי טרופי בשל.

המגע שלו עם החך עשיר, הטעמים מורכבים: דבש, עץ אלון, תבלינים, עשן, כבול וסוכריות חמאה, והסיומת מאוזנת, ארוכה ונעימה, בטעמי עשן, שוקולד ופרי מתוק. אם אתם חובבי וויסקי מעושן, הוא יכול להיות תוספת מעניינת מאוד למדף המעושנים שלכם. המחיר: 239 שקלים

וויסקי פול ג'ון בולד. יח"צ,
מעושן ובשל/יח"צ

פול ג'ון PX

פדרו חימנז הוא זן ענבים לבן, שבארץ המוצא שלו, ספרד, עושים ממנו שרי כהה, בשל, עשיר ומתוק, אחרי שנותנים לאשכולות הענבים להתייבש בשמש. בשאר העולם משתמשים בחביות שבהן הוא התיישן למטרות פינישים של וויסקי.

וויסקי פול ג'ון פדרו חימנז. יח"צ,
עשיר ומורכב/יח"צ

פול ג'ון פדרו חימנז, בוקבק בעוצמה של 48 אחוזי אלכוהול, הוא סינגל מאלט עם צבע כהה ועמוק וניחוחות מורכבים של תאנים, אפרסק ובננה, טעמי שעורה מתקתקה ופירות יבשים, וסיומת ארוכה בטעמי שוקולד, קליפות הדרים, אגוזים ויין. המחיר: 799 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully