וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכת בדרכה: האישה שמערבבת את ג'וני ווקר

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 11:28

המאסטר בלנדר הראשונה בהיסטוריה של בית הוויסקי המוכר בעולם, נפגשה לבראנץ' עם ישראליות משפיעות בתחומי הקולינריה, היין והאלכוהול. גם מירה איתן הייתה שם

אמה ווקר, השזרה, וויסקי ג'וני ווקר. שני בריל,
נשות 'השזרה' וגברת ווקר/שני בריל

ד"ר אמה ווקר היא המאסטר בלנדר הראשונה בהיסטוריה של בית הוויסקי ג'וני ווקר. לראשונה מזה 200 שנה מונתה אישה לתפקיד הבכיר ביותר במזקקה. אישה שפרצה את תקרת הזכוכית בעולם הוויסקי ועושה היסטוריה? לא בטוח שהיא רואה את עצמה ככזו.

בביקורה בארץ, לרגל השקת 'ג'וני ווקר בלונד', הבלנד החדש שיצרה, אירחה 'השזרה', קהילת נשים מובילות תרבות יין וקולינריה, את ווקר לבראנץ' של נשים משפיעות בתחומי האוכל, היין, והאלכוהול. הבראנץ' לווה בקוקטיילים על בסיס ויסקי, שיצרו טובות נשות הבר בישראל ובאוכל נפלא מבית "הבנות אוהבות אוכל" של יעל וקרן סלע גפן. אגב, אני שמחה להודיע שנמצא הוויסקי האידיאלי לבראנץ'!

אמה ווקר, השזרה, וויסקי ג'וני ווקר. שני בריל,
הוויסקי האידיאלי לבראנץ'/שני בריל

לא מסתכלת אחורה

אמה ווקר, שהקשר בין שמה לשם הוויסקי מקרי בהחלט, החליפה בתפקיד את ד"ר ג'ים בוורידג', שפרש מתפקידו לאחר יותר מארבעים שנה. דרכה של אמה בתאגיד האלכוהול דיאג'ו, בעל המותג ג'וני ווקר, החלה בשנת 2008, כשהצטרפה לחברה כמדענית בעלת תואר שני בכימיה מאוניברסיטת אדינבורו ותואר דוקטור בכימיה אורגנית.

"בזמן שעבדתי ככימאית תהליכים, הגשתי בקשה לתפקיד מדעי במרכז הפיתוח הטכני של דיאג'ו במנסטרי, ומאז לא הסתכלתי אחורה", מספרת ד"ר ווקר. בעקבות החיבה העזה שלה לעולם הטעמים והריחות, היא עברה לאחר ארבע שנים, לתפקידי ייצור ויסקי במזקקות של התאגיד, ובשנת 2014 חזרה אל צוות מומחי הוויסקי כמזקקת, ועבדה כמנהלת צוות הוויסקי, כשהיא משלבת את העשייה עם הידע שלה בתחומי המדע. בשש השנים האחרונות משמשת ווקר כחלק מצוות היוצרים של ג'וני ווקר וכמאסטר בלנדר ראשי בחברה.

עוד בוואלה!

עדלאידע: כזאת תוכנית שתויה עוד לא הייתה לנו

לכתבה המלאה
ריי ווייט מכינה ויסקי סאוור/מערכת וואלה

"אני לא רואה בעיה בזה שאני אישה ולא עושה מזה עניין."

"אני מרגישה את כובד האחריות של התפקיד המדהים הזה, ומאוד מתרגשת. אני לא רואה בעיה בזה שאני אישה ולא עושה מזה עניין, נשים תמיד היו פה. אנחנו צוות מאוזן במזקקה שמייצר ביחד את הוויסקי, גם נשים וגם גברים, ואני לא מרגישה כמו פורצת דרך בתעשייה", אומרת ווקר. "עבורי התעשייה מגוונת כמו הוויסקי. הצוות נבחר על פי הכישרון ונשים מוכשרות רבות עובדות בצוות לצד גברים מוכשרים.

"אני מאמינה שהעולם צריך להיות מקום פתוח ומגוון יותר, כך שכולם יוכלו להרגיש בנוח להיות עצמם. בג'וני ווקר אנחנו מאמינים מאוד שוויסקי מיועד לכולם ואנחנו מעודדים הכלה וגיוון בכל מובן, במקום העבודה, בקהילות שלנו ועם הצרכנים שלנו".

כמאסטר בלנדר של ג'וני ווקר, מונחות כעת על כתפיה של ווקר משימות מורכבות ביותר ובראשון שמירת האיזון שבין המסורת לחדשנות - איך לשמור על השורשים העמוקים של ג'וני ווקר, מותג הוויסקי המוכר ביותר בעולם, ובד בבד לייצר עבורו חדשנות רלוונטית ולרגש את הצרכנים והצרכניות.

אמה ווקר, השזרה, וויסקי ג'וני ווקר. שני בריל,
נשות 'השזרה' טועמות ג'וני ווקר/שני בריל

חידושים והמצאות

ווקר מצליחה לשמור על איזון בין מסורת לחדשנות, כמו קודמיה בתפקיד. מייסד המזקקה, ג'ון ווקר, חיפש את סוגי הוויסקי המשובחים ביותר מארבע פינות סקוטלנד, כדי ליצור ויסקי מיוחד עבור לקוחותיו, כשחדשנות תמיד הייתה חלק מהעשייה, וכך גם אמה. תמיד בודקת אפשרויות חדשות, עם עין אחת אל העתיד. ניסויים ובחינות של מגוון רחב של טעמים והשפעות חדשניות נערכים כל הזמן, ואיתם גם תנאי הזיקוק, שימוש בתבואה, פיניש בחביות שונות ומרדף בלתי נלאה אחר טעם יוצא דופן. כל זה בעבודת צוות ומאמץ קבוצתי כפי שהיה נהוג במזקקה בימים שלפניה, בשילוב הרקע במדע של ווקר והתשוקה לטעם ולוויסקי.

בין החידושים שהיא חתומה עליהם שתי מהדורות מוגבלות: סדרת Ghost and Rare של ג'וני ווקר בלו לייבל ו- Jane Walker. הראשונה בודקת את הטעמים והאופי המובהקים שנמצאים בבסיסו של 'ג'וני ווקר בלו לייבל', והשנייה, חוגגת עם הנשים החלוצות של עולם ויסקי בהשראת ג'וני ווקר בלק לייבל.

הויסקי חדש, פרי יצירתה של אמה ווקר, Johnnie Walker Blonde, הוא נגיש מאוד, קליל, פירותי, ונילי ומתקתק, שמיועד לקהלים חדשים שטרם מצאו ויסקי מועדף, וזוכה לתשבחות ואהדה במדינות בהן הושק.

הוא מורכב מגריין וויסקי ממזקקת קמרון ברידג', מסינגל מאלטים פירותיים ממזקקת קארדו, ומסינגל מאלטים שהתיישנו בחביות עץ אלון אמריקאיות חדשות, המעניקות טעמי טופי עדינים. המלצת המזקקה להגיש את הוויסקי המעודן בכוסות גבוהות עם קרח, בתוספת משקה קל, וגם בצ'ייסרים.

וויסקי ג'וני ווקר. ג'וני ווקר,
שווה לחקור. ג'וני ווקר בלו לייבל/ג'וני ווקר

וויסקי ואוכל

ווקר, משייכת את הוויסקי גם לעולם האוכל. "את הוויסקי, בגלל גיוון הטעמים והריחות, קל לשדך לאוכל. את ג'וני ווקר בלונד, בשל הרעננות והתיבול הוונילי המתקתק אפשר לשדך לגלידה ושוקולד ובשל הקלילות והתיבול העדין שלו הוא יתאים מאוד לקוקטיילי בראנץ'. אפשר להוסיף לו קרח ומשקה קל ולא צריך לחכות לערב כדי לשתות אותו". זאת ועוד, "את ג'וני ווקר בלק אפשר להתאים למנות יותר אדמתיות, ריזוטו, פטריות יער, כל מה שקשור בליקוט".

המסעדנית זוהר שמואלי (קלארו), הוסיפה לאחר הטעימה: "היום אנשים פתוחים יותר להתנסות. השינויים שעברו בקולינריה שלנו בשלושים השנים האחרונות לא נתפסים. אז לא היו פה את כל התבלינים והמוצרים שיש היום. עולם הקולינריה שלנו עבר מהפכה מטורפת ואחריו גם עולם היין והאלכוהול. מעולם לא השתמשתי בוויסקי כחומר גלם. ועכשיו נראה לי שבכל מנה שקשורה לליקוט אפשר לשלב ויסקי וגם עם דגים נאים ומעושנים. אני ממש רוצה ליישם את זה במסעדה שלנו, אולי אפילו לעשות חודש ויסקי, שיכלול בישול עם ויסקי וגם התאמת ויסקי למנה כמשקה מלווה. את ג'וני ווקר בלונד למשל אפשר אפילו לשתות לצד הארוחה כיין רוזה".

מסעדת קלארו. אפיק גבאי,
אולי יהיה כאן חודש ויסקי. מסעדת קלארו/אפיק גבאי

שלוש מטובות המיקסולוגיות המקומיות, הכינו דרינקים על בסיס ג'וני בלונד שאפשר גם להכין בבית:

A date with Johnnie

דרינק מקומי על בסיס ג'וני בלונד ודבש תמרים.
ברמנית: קורי לויס, "לה אוטרה", זוכת "וורלד קלאס ישראל 2022".

מה צריך:
מה צריכים:
60 מ"ל ג'וני בלונד
20 מ"ל סילאן טבעי
10 מ"ל מיץ לימון טרי
מי טוניק
קרח
להגשה: פלח ליים או לימון

מה עושים:
מוזגים לכוס גבוהה: סילאן, מיץ לימון וג'וני בלונד ומערבבים בעזרת כפית ארוכה עד שהנוזלים מתחברים לתערובת אחידה. מוסיפים קרח עד הסוף, סוגרים עם מי טוניק, סוחטים פלח ליים לתוך הכוס וזורקים פנימה את קליפת הליים הסחוט.

לה אוטרה. בן יוסטר, מערכת וואלה! NEWS
לה אוטרה, בר הבית של קורי לויס/מערכת וואלה! NEWS, בן יוסטר

ג'ינג'ר אנד בלונד

דרינק קליל שמבוסס על ג'וני בלונד וחומרי גלם שיש בכל בית.
ברמנית: מור קורל, Salt & Spirit

מה צריך:
60 מ"ל ג'וני בלונד
100 מ"ל מיץ תפוחים
100 מ"ל ג'ינג'ר ביר
פלח לימון
קרח
לקישוט: ענף רוזמרין

מה עושים:
מוזגים לכוס גבוהה ג'וני בלונד, מוסיפים קרח עד סוף הכוס, מיץ תפוחים וג'ינג'ר ביר ומערבבים.
סוחטים פלח לימון ישירות לכוס, זורקים פנימה את קליפת הלימון הסחוט, מניחים ענף רוזמרין בכוס, שורפים קלות את קצוות הענף בעזרת מבער או מצית כך שיעשן ומגישים.

מור קורל. באדיבות המצולמת,
מור קורל סוחטת/באדיבות המצולמת

ג'וני בלונד תות-בזיל

דרינק עונתי ארומטי על בסיס ג'וני בלונד.
ברמנית: נעם שרת, "ברנקה"

מה צריך:
60 מ"ל ג'וני בלונד
2 תותים שטופים
20 מ"ל מי סוכר (סוכר ומים ביחס 1:1)
2 עלי בזיליקום שטופים
20 מ"ל מיץ לימון טרי
קרח
סודה
לקישוט: תפרחת עלי בזיליקום

נועם שרת מוזגת. אלמוג קולט,
נעם שרת מוזגת/אלמוג קולט

מה עושים:
מניחים 2 תותים בשייקר ומועכים קלות, מוסיפים לשייקר מי סוכר ועלי בזיליקום ומועכים קלות את עלי הבזיליקום, מוסיפים מיץ לימון, ג'וני בלונד וקוביית קרח אחת, משקשקים ומסננים להיי בול מלאה בקרח.
סוגרים את הדרינק עם סודה ומקשטים עם עלי בזיליקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully