וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנהדרינק Talk Show: יום הולדת שמח, רוברט ברנס

מערכת סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 7:27

לכבוד יום הולדתו של המשורר והשתיין הסקוטי רוברט ברנס, התכנסנו באולפני וואלה, עם כמה בקבוקי וויסקי חדשים, מעניינים וסתם כאלה שאנחנו אוהבים. היה שמח

סנהדרינק תכנית 4 - ויסקי/מערכת וואלה+

בעשרים וחמישה בינואר, עולם השתיינים חוגג את יום הולדתו של רוברט ברנס, המשורר הלאומי הסקוטי, במפגשים שבהם קוראים מיצירותיו, אוכלים מאכלים סקוטיים מסורתיים, ושותים, איך לא, הרבה מאוד וויסקי.

כמה ימים לפני האירוע המרגש, התכנסנו באולפני וואלה הצוות הקבוע של התוכנית: המיקסולוגית ריי וויט, שגרירת 'בלוגה' בישראל שעשתה הפסקה קטנה מוודקה, עיתונאית 'מעריב' טליה לוין, עורך 'וואלה כסף' ניר קיפניס , עורך 'וואלה סנהדרינק' יאיר גת והשף הדגול ליאון אלקלעי שדאג שלא נשתה על בטן ריקה.

מזקקת מילק אנד האני, יפו. יח"ץ,
מזקקת מילק אנד האני. מקווים שנשאר שם משהו אחרי הביקור של קיפניס/יח"ץ

המקצוענית

כדי להפוך את כל העסק ליותר מקצועי, הזמנו גם את עדיה לנגה, המנהלת המקצועית של תחום האלכוהול בתאגיד CBC, והיא אפילו הסכימה לבוא, עם כמה בקבוקים, בניהם גם 'ג'וני ווקר בלונד' שהושק רק השבוע בישראל. ריי מזגה לנו קוקטיילים נהדרים על וויסקי, ליאון הביא רוסטביף ולחם שהוא אפה בעצמו, קיפניס ביקר במזקקת 'מילק אנד האני', ואנחנו שתינו, פטפטנו, ואז שתינו עוד קצת.

אז קחו כוסית, שבו מול המסך ובואו לחגוג איתנו את יום ההולדת של רוברט ברנס. ואת החיים עצמם.

אחד ששכחנו: לייבל 5

המהדורה המקורית של לייבל 5, קלאסיק בלאק, נוצרה באופן מוצהר כדי להיות וויסקי להמונים. הבחירה לערבב תזקיקים ממזקקות באיזור ספייסייד בסקוטלנד, שמזוהות על-פי-רוב עם אופי מאוזן וטעמים עדינים יחסית, מוכיחה את עצמה כשהוויסקי הסופי מתגלה כקליל ונגיש: באף בולט אלון קלוי עם רמז של עשן, דגנים מתוקים ואפרסק לבן. הטעימה מתחילה בפירותיות גבוהה ומעט סוכר שרוף, והסיומת קצרה וחמימה עם ציפורן ועוגיות חמאה.

לייבל 5 וויסקי. יח"צ,
לייבל 5 וויסקי/יח"צ

אותה סיומת קצרה הופכת את הלייבל 5 קלאסיק בלאק לוויסקי יומיומי שכוס אחת שלו יכולה גם להתפתח בקלות לשתיים או שלוש. גיל החביות אינו ידוע וסוג החביות מתואר בכלליות כ"חביות עץ אלון" - כשאותו אלון מורגש היטב בטעימה ראשונית, ככל הנראה בשל שילוב של חביות חדשות לצד חביות אקס-ברבן לטובת גיבוש טעם בוגר יותר.

עם זאת, בטעימה נוספת מתגלים טעמים עמוקים יותר של פרי, תבלינים ומאפה שניתן לשער שמקורם בין השאר באחד המרכיבים המרכזיים בבלנדד הזה - הסינגל מאלט של מזקקת 'גלן מוריי' המוערכת, שנרכשה על-ידי 'לה מרטיניקז' בשנת 2008 ומספקת מאז באופן קבוע וויסקי ללייבל 5. (עודד ויס).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully