וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוניאק שייך לצעירים

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 13:25

העלייה בצריכת הקוניאק בישראל, החזירה את טליה לוין לארון המשקאות של סבא ולאחד המשקאות המזוקקים הכי נפלאים שיש

הנסי קוניאק בעיצוב חדש. יח"ץ,
הקהל הישראלי מגלה את הקוניאק/יח"ץ

אני לא יודעת אם שמעתם את הבשורות הקשות מחבל בורדו בצרפת, אבל בשבועות האחרונים נאבקים שם עם משבר די חמור שבעקבותיו עלולים להשמיד 15,000 דונם של כרמים. הסיבה? ירידה של 32% בצריכת יין אדום בצרפת. יכול להיות שזה משבר האקלים, יכול להיות שהרגלי השתיה של הצרפתים השתנו. אבל אם מביטים על צריכת יינות הרוזה והיינות הלבנים, רואים שהירידה בתחום היא רק של 3% גג 4%, לכן משבר היין האדום הוא משהו שאני מניחה שעוד נתייחס אליו כאן.

לצד הידיעה הדי מצערת הזו יש לומר, יש דווקא עלייה בצריכה מקומית של קוניאק. הקהל הישראלי שמגלה טרנדים קצת באיחור, גילה לאחרונה את המשקה הנפלא הזה שאנחנו מבלבלים לפעמים עם ברנדי. למען הסר ספק: קוניאק הוא ברנדי, שראוי להיקרא קוניאק רק אם הוא מגיע מאזור קוניאק, אותו סיפור של השמפניה.

ענבים בכרם, קוניאק. ניר קיפניס, מערכת וואלה
כרם באזור קוניאק/מערכת וואלה, ניר קיפניס

הדרינק של סבא

הישראלים הצעירים אוהבים קוניאק מאד ובצדק. חבל שזה קרה כל כך באיחור. אני יכולה להעיד על בני הדור שלי שגדלו על המשקה ששתו הסבים שלנו. שלי במיוחד. איכשהו במהלך השנים, הלכנו ישר לג'ין ולוויסקי ולא נתנו מקום של כבוד לאחד המשקאות המזוקקים הנפלאים, שמבחינת מנעד הטעמים, יכול להתאים גם לכל מי שאוהב יין.

אז איך נולד הקוניאק? שמעתי סיפור על ספן שהוביל יין, וכדי לחסוך מקום באוניה הוא החליט לזקק את חלקו וכך נוצר משקה חדש שהיה טוב לא פחות מהיין המקורי. מכיוון שאני אוהבת כל מה שנוצר מענבים, אקדיש את המדור הנוכחי לכמה בקבוקי קוניאק חמודים. וגם כי שוב חזרתי מצרפת, ומצאתי את עצמי שותה לא מעט קוניאק.

עוד בוואלה!

עומס חום: הטעות שהורסת לכם את הקוניאק

לכתבה המלאה
קוניאק קורבוזייה. קיס אנד טל X דיטיילס,
דרינק של קיסרים/קיס אנד טל X דיטיילס

הרימו עוגן

אם יש קוניאק שמזכיר לי את הילדות הוא הנרי מונייה VS, שנקרא על שמו של רב חובל (עוד ספן אחד) מצי הסוחר שהחליט שהוא מתחיל לייצר קוניאק לפני כמעט 150 שנה. הוא אחד הקלאסיים בעיני, וקוניאק למיטיבי לכת. חורפי במיוחד. אני יודעת שאין לנו חורף של ממש פה, אבל תודו שקר נורא בלילה.

במקום לשבת מול מפזר חום עם תעריפי החשמל שקפצו, הייתי הולכת על שוט של קוניאק. על הנרי מונייה ממליצה במיוחד, לא רק כי הוא ארומת ילדות, אלא כי הוא אחד המדהימים מבחינתי - המלצה באחריות.

קוניאק הנסי. יח"צ,
אין אחד שלא מכיר/יח"צ

המשקה של נפוליאון

מה עוד יש על המדפים? הנסי למשל, הוא שם שכולכם בטוח מכירים. מדובר ביצרנית הקוניאק המובילה בעולם ובערך 40% מצריכת הקוניאק העולמית שייכת אליה. הקוניאק של הנסי היא הכי נגיש בעיני לצעירים, אני מניחה שגם המיתוג שלו עושה את העבודה.

גם רמי מרטן, מותג שקיים מהמאה ה -18, ומיוצר רק מענבים הגדלים באזורי גרנד שמפיין ופטיט שמפיין, ונחשבים להרצליה פיתוח (בקטע הטוב) של קוניאק. וגם לואי רוייה הטעים! שאני יודעת שיש גם מהדורה כשרה שלו למי שזה חשוב לו.

כמו ביין ומשקאות רבים אחרים גם בקוניאק יש בלנדים. קורבוזייה למשל שמורכב מכמה קוניאקים מיושנים מהאזורים פין בואה, ופטיט שמפיין. יש מאחוריו סיפור שאהבתי. שלא מתרחש בספינה אלא בבר בפריז (מתה לדעת איזה). שני חברים שהייתה לכם חנות יין ומשקאות החלו לערבב כמה סוגי קוניאק שונים, ראו כי טוב והחלו למכור את מרכולתם בעיקר לחברים.

ואז מתי שהוא בתחילת המאה ה-19 הגיע בחור אחד, שקראו לו במקרה נפוליאון, ששתה התלהב, ומאז ביקש עוד ועוד. אז אם אתם שותים אותו במקרה, תדעו שאתם שותים את הקוניאק שכונה במשך שנים הקוניאק של נפוליאון, בכבודו ובעצמו.

קוניאק רמי מרטן. יח"צ,
ענבים מכרמים הטובים יותר של קוניאק/יח"צ

מי שמתעניין ורוצה עוד, יישמח ודאי לדעת שברשת "יין בעיר" הולכת להיות חגיגת קוניאק ענקית. בסוף השבוע הקרוב ובזה שאחריו, יתקיים בסניפים פסטיבל קוניאק עם סדנאות מקצועיות ועמדת קוקטיילים וכמובן מבצעים שונים ושווים על המותגים שהם מייבאים.

לאורך תקופת הפעילות בתאריכים ה-23-24.2 וה-2+-.3 יתקיימו ערבי קוניאק חווייתיים בסניפים נבחרים של הרשת במסגרתם תוכלו לעשות טעימה רוחבית של הנסי, רמי מרטן, קורבזייה והנרי מונייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully