וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראת קינוח? הקוניאק שאוכלים איתו

פדרו חימנז

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 11:54

פדרו חימנז, גסטרונום ידוע בפני עצמו, מנצל את מזג האוויר ואת החשק שלו לשתות משקאות חורף, כדי לספר על הקוניאק שנולד כדי ללוות ארוחה

הקור השורר סוף סוף בארצנו הקטנה, מגביר, לפחות אצלי, את הרצון לשתות משקאות חורף אמיתיים. יינות אדומים כבדים, קוקטיילים חמים ועוד כל מיני. מאחר שוויסקי אני שותה כל השנה, בכל מזג אוויר החלטתי לתת את הבמה לרולס רויס השני של עולם התזקיקים, הקוניאק!

לפני הארוחה או עם המנות הראשונות למה לא לשתות קוניאק צעיר יחסית כמו VS עם קצת קרח וטוניק? אמנם זה נשמע כמו משקה קיץ אבל בכל זאת הטעמים המתקתקים של הקוניאק יחד הם הטוניק המריר, חמצמץ יעשו את העבודה בצורה מצוינת. או ללכת על קוניאק עדין ולא מתוק מדי כמו גודה VS שפותח את הנשמה, הנשימה והתאבון.

אבל הקונץ פטנט שלי ללוות ארוחה וגם לסיים אותה, נולד כדי לחבר בין עולם הקוניאק לארוחה טובה. קוראים לו Godet Gastronome

קוניאק גודה VS. יח"צ,
קוניאק גודה VS. עדין ולא מתוק מדי/יח"צ

עסק משפחתי עם תפיסה חדשני

ההיסטוריה המשפחתית באזור החלה בשנת 1588 כאשר הנרי הרביעי מלך צרפת העניק את הזכות לייצר קווניאק למשפחת גודה. ב 1782 מתחיל גודה למתג את הקוניאק שלו שמקבל הכרה רשמית וזוכה להצלחה באירופה. המשפחה ובית הקוניאק מצליחים לשרוד מהמורות ותהפוכות רבות בעולם האלכוהול ממחלת הפילוקסרה, דרך תקופת היובש האמריקאית ועד לתקופת מלחמת העולם השנייה, בה החרימו הגרמנים את רוב מלאי הקוניאק ממרתפי המזקקה בגלל השתייכות המשפחה למחתרת.

בזכות היותם עסק משפחתי הצליחו בני המשפחה לשמור על חדשנות ויצירתיות מול עולם הקוניאק המזדקן. רעיונות כמו קוניאק לבן ומיושן בחביות ישנות בשם 'אנטרקטיקה' או קוניאק יבש יותר שנועד ללוות ארוחה ולא רק לסיים אותה, בשם 'גסטרונום', הם רק חלק מהביטויים של בית הקוניאק המסורת והחדשני הזה.

עוד בוואלה!

בגדי הקוניאק החדשים

לכתבה המלאה
משפחת גודה. יח"צ,
משפחת גודה. עושים קוניאק משנת 1588/יח"צ

הלב הקצר

גודה גסטרונום יוצר בפעם הראשונה בשנת 1838 על ידי אוגוסטין גודה כדי להתאים לאורח חייו הנהנתני, ולעזור בעיכול במהלך הארוחה. עד אז קוניאק נחשב כאפריטיף. במהלך הזיקוק חותכים את הלב יותר קצר, כלומר מאבדים יותר מהראש והזנב וכך גם עוד חומרים וטעמים נלווים ויחד השימוש בסלקטיבי בחביות מתקבל קוניאק עדין ויבש, עם ניחוחות מתובלים עם מעט פירות יבשים, ג'ינג'ר, אגוז וסיומת פרחונית ונעימה.

קןניאק גודה גסטרונום. יח"צ,
עדין, יבש ונהדר. גודה גסטרונום/יח"צ

אז הנה סגרנו תוכנית לארוחה חורפית טובה. קוניאק להתחלה וקוניאק בין לבין ועם המנות, יבש ומבושם אבל לא מתוק ולא מכביד. בתיאבון ולחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully