וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגם של וויסקי

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 11:35

לכבוד מזג האוויר, חזרנו אל הסינגל מאלטים של מזקקת 'לוך לומונד', ונזכרנו כמה אהבנו אותם בקיץ האחרון

בין האגם לים. קפיצה קטנה לסקוטלנד/יח"צ

ההיסטוריה של 'לוך לומונד' מאזור ההיילנדס, לוטה בערפל כמו האגם הסקוטי שהיא קרויה על שמו, בבוקר חורפי. באתר הגיאוגרפי המקורי של מזקקה בעלת אותו שם, ייצרו וויסקי, כנראה עוד בשנת 1814, אבל אין יותר מדי מסמכים שמעידים על כך. או על הסיבות לסגירת המזקקה. היא הוקמה לתחייה בשנת 1965 על ידי יצרנית הוויסקי 'ליטלמיל' ונסגרה שנית בשנת 1984, אך הפעם לשלוש שנים בלבד, וזיקוק הדגנים, שהחל בה בשנת 1993 הפך אותה למזקקה היחידה בסקוטלנד, באותו זמן, שייצרה וויסקי גם מדגנים וגם ממאלט.

חלק מדודי הזיקוק של לוך לומונד הם בעלי צוואר ישר, שמאפשר להגיע ל- 90% אלכוהול, בהשוואה ל-70% ברוב המזקקות. רמת האלכוהול שמאפשרת שליטה טובה יותר על הטעמים והריחות שנוצרים במהלך הזיקוק. בנוסף, לוך לומונד היא אחת מארבע המזקקות היחידות בסקוטלנד שמטפלת בחביות העץ שלה בעצמה ולא נזקקת, כמו הרוב המכריע של המזקקות במדינה, לשירותי חבתנות חיצוניים. הסגנון, האלגנטי והמורכב של המזקקה הזו, מתאים מאוד לשתייה בימים חמים מאלה, אבל אם יישאר לכם משהו בבקבוקים, שווה לנסות אותם גם בקיץ.

לוך לומונד. יח"צ,
ולנו יש את הבריזה של הכינרת/יח"צ

לוך לומונד אורגינל

קבלת פנים נעימה ולא מאוד יקרה לעולם המופלא של לוך לומונד. הוויסקי, ללא ציון גיל הוא עשיר, נעים מאוד לשתייה אגבית, עם ריחות של פירות כהים ונגיעה קלה של עשן ועשב יבש. המרקם קרמי, הטעמים מתקתקים וכמוהם גם הסיומת. זה לא הסינגל מאלט שישנה את חייכם, אבל, עם תוספת של כמה קוביות קרח, אני די בטוח שלא תתנגדו לכוסית נוספת, אפילו באוגוסט. המחיר: כ-100 שקלים

עוד בוואלה!

החמישייה הקלאסית: קוקטיילים מבוססי ויסקי שחובה להכיר

לכתבה המלאה
לוך לומונד אורגינל. יח"צ,
עשיר ונעים. לוך לומונד אורגינל/יח"צ

לוך לומונד 12

הוא זוקק בשני סוגים של דודים בעלי צוואר ישר ובעלי צוואר מכופף, והתיישן בשלושה סוגי חביות: חביות ברבן חדשות, חביות ברבן משומשות וחביות שעברו חריכה. התוצאה היא סינגל מאלט פירותי, עם ריחות של פירות לבנים, דגנים והדרים על רקע מעושן מעט. בחך מצטרפים אל טעמי הפרי המתקתקים גם טעמי וניל וחמאה, והסיומת נעימה ומעושנת. המחיר: כ-200 שקלים

לןך לומונד 12. יח"צ,
פירות לבנים, דגנים והדרים. לוך לומונד 12/יח"צ

לוך לומונד 12 אינצ'מורין

כמו קודמו גם הוויסקי הזה, הקרוי על שמו של האי הגדול ביותר בלוך לומונד, התיישן בשלושה סוגי חביות ובשונה ממנו, זוקק אך ורק בדודים בעלי צוואר הישר שמאפשרים, בין שאר, הפקה של וויסקי קליל ופרחוני יותר. יש לו ריחות נעימים של פירות, קרמל ועשב קצור, טעמי הדרים מתובלים בווניל ושוקולד וסיומת עוקצנית ומפלפלת. המחיר: כ- 230 שקלים.

לוך לומונד אינצ'מורין. יח"צ,
קרמל ועשב קצור. לוך לומונד 12 אינצ'מורין/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully