וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויסקי לייב 2021: סקנדל או פסטיבל?

מירה איתן, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 14:12

עוד בטרם הסתיים יומו הראשון של האירוע, הופנו למארגנים לא מעט ביקורות, טענות ומענות. מירה איתן הייתה שם, הביאה את הזווית שלה וגם טעמה כמה דברים טובים

אחרי שנדחתה בשנתיים האחרונות בשל מגפת הקורונה, חזרה השנה תערוכת הוויסקי הבינלאומית לגג קניון עזריאלי בתל אביב. ביקרתי בתערוכה, טעמתי הרבה סוגי ויסקי, שכמה מהם נותרו בזיכרוני. למרות אדי הוויסקי שמילאו את האוויר והאווירה.

תומר גורן, המזקק הראשי של מזקקת מילק אנד האני התל אביבית, והמנהל המקצועי של תערוכת Whisky Live, אמר לי כי "התערוכה השנה אמנם לא גדולה, אך תמצאי פה מגוון יפה של סוגי ויסקי מאוד איכותיים ומעניינים" ואכן, זו הייתה הזדמנות לטעום כמה סוגים מיוחדים וגם נדירים מהעולם הגדול וגם מהארץ, ולהקשיב למומחי ויסקי מרתקים, בסדנאות המקצועיות. כשאני מחמיאה לתומר גורן על הוויסקי שהוא מייצר ועל הפרסים שמעטרים אותו כבר מהשנים הראשונות של העשייה הוא מגיב בצנעה, "אני משתדל לא להתרשם מהפרסים והביקורת ושואף כל הזמן לעשות יותר טוב". וזה מורגש.

וויסקי לייב 2021. ערן פז,
שותים על הגג: וויסקי לייב 2021/ערן פז

לא רק וויסקי

בין מותגי הוויסקי האיכותיים היו גם כמה סוגי אלכוהול נוספים, ג'ין כמובן וגם, לראשונה, כמה סוגי רום מיוחדים, המשקה שעושה קאמבק מסוג החזרה שעשה הג'ין בעשור האחרון. "כשהייתי השנה בתערוכת הוויסקי בפריז, אמר לי אחד המארגנים, שלאור ריבוי סוגי הרום בסוף יקראו לתערוכה Rum Live", סיפר לי דודי זץ, מבעלי חברת Free Spirits, שמייבאת לישראל מותגי רום מיושן.

והיה גם קוריוז, סביב שולחן גבוה בקצה התערוכה, ניצבו מספר אנשים שהציגו כ-20 סוגי אלכוהול ממזקקה ביתית לא מוכרת בשם טרכטנברג. רום, ויסקי וגם ויסקי מעושן, טקילה מאגבה ישראלית, גרפה, פסטיס, קלבדוס, ליקר תפוחים מתוק מאוד ועוד. איפה מייצרים את כל זה שאלתי, "בבית" הייתה התשובה, ואיפה ניתן לראות או לרכוש? "אי אפשר, אנחנו לא מוכרים את זה". אז למה אתם מייצרים את כל זה? "אנחנו מתים משעמום". פה פרשתי. והנה כמה דברים שטעמתי בתערוכה והצלחתי לזכור.

וויסקי לייב 2021. ערן פז,
חמת חלילים לייב/ערן פז

Loch Lomond 14

אחת המזקקות היותר ורסטיליות באזור ההיילנדס בפרט ובסקוטלנד בכלל, עם דודי זיקוק ייחודיים בעלי צוואר ישר, המאפשרים שליטה מלאה על אופי הוויסקי. הוויסקי מיושן 13 שנים בחביות אקס ברבן ושנה אחרונה נוספת בחביות אלון צרפתי. ויסקי מלא וגם עדין, מאוד פירותי, תפוחים ואגסים עם רמז לקליפת הדרים, וניל ועץ קלוי, ג'ינג'ר, קינמון ואפילו טיפת אניס. בפה מתקתקות קרמלית וטרופית והסיומת חמימה, פירותית ומתובלת. כיף לסיים אתו ארוחת ערב. 46% אלכוהול.

איים זעירים באגם לוך לומונד, סקוטלנד. ShutterStock
אגם לוך לומונד, סקוטלנד/ShutterStock

The Glenlivet First Fill ex-Oloroso Sherry Butt 14

מהמזקקה האייקונית של Speyside מגיע ויסקי נדיר במהדורה מיוחדת. מיושן בחבית שרי אולורוסו ומבוקבק בחוזק החבית הטבעי שלו. ללא סינון קר המשמר את המאפיינים הטבעיים והפראיים של החבית. צבע מהגוני די כהה, ניחוחות פירותיים, שזיפים ואגסים ומאפה טרי, ובפה המאוזן שוקולד מריר, וניל, מרציפן, שקדים קלויים ורמז לקליפת הדרים, ג'ינג'ר וליקריץ. הסיומת די ארוכה, חמה ומתובלת. 59.3% אלכוהול.

AnCnoc 18

סינגל מאלט מההיילנדס שהושק בשנת 2014, הופק בשיטות מסורתיות בשילוב עם ראיית עולם מודרנית, והתיישן 18 שנים בחביות שרי אולורוסו לשעבר וחביות ברבן אמריקאיות לשעבר. ויסקי ארומטי ופרחוני, עם ניחוחות עדינים של תבלינים, פירות יבשים, שוקולד ותפוזים מתקתקים. בפה תבלינים ארומטיים, שומניות עוטפת, וניל, דבש וקרמל. הסיומת חמימה, מתקתקה ומפנקת. 46% אלכוהול.

וויסקי מרכז המבקרים מקאלן בסקוטלנד. באדיבות סער גביש, שגריר מקאלן בישראל, אתר רשמי
מרכז המבקרים של מקאלן, סקוטלנד/אתר רשמי, באדיבות סער גביש, שגריר מקאלן בישראל

The Macallan Classic Cut

סינגל מאלט ששוחרר בשנת 2021, מהדורה חמישית בסדרה ייחודית, שנבחר על ידי צוות מומחי ויסקי כדי להציג את התפקיד המשמעותי של חביות עץ אלון אמריקאי שהכילו ברבן ותובלו על ידי מגע עם שרי. ויסקי עמוק ומורכב וגם מתקתק, ניחוחות וניל, קליפת תפוז, מרציפן וסוכריות פירות. בפה מאפה מתובל עם וניל וקינמון. הסיומת מתקתקה ומתובלת. 51% אלכוהול.

M&H Apex Sherry Cask

מהמזקקה התל אביבית מגיע הסינגל מאלט הראשון בעולם שיושן בחביות מסוג PX ושרי אולורוסו כשר בחרז שבספרד. ויסקי מאוזן, ניחוחות של פירות אדומים, שוקולד מריר, אלון קלוי ובשומת של הדרים. בפה מאפה עם חמאה, פירות יבשים ופלפל שחור. הסיומת משלבת מתקתקות שוקולדית עם וניל ופלפליות. 53.6% אלכוהול.

מילק אנד האני. סנהדרינק TV, מערכת וואלה!
מזקקת מילק אנד האני, תל-אביב/מערכת וואלה!, סנהדרינק TV

Appleton Estate 12 Rare Casks

רום שהתיישן 12 שנים, vמגיע מאחוזת אפלטון שבג'מייקה. ניחוחות עשירים ומורכבים של אלון קלוי, פירות יבשים, קפה, קרמל ובננה. הפה המלא מריר ומתוק, פירות עטופים בשוקולד מריר ואגוזים ושפע תבלינים חמים. הסיומת ארוכה ועגולה עם נגיעה של קפה מריר. נהדר לסיים אתו את הערב אחרי הוויסקי. 43% אלכוהול.

בירה אלכסנדר. רפי דלויה
מבשלת אלכסנדר, עמק חפר/רפי דלויה

מבשלת אלכסנדר, Barley Wine

למה בירה בתערוכת ויסקי? כי מבשלת אלכסנדר, יצרה בירה שמתבגרת בחביות ברבן אמריקאי. הבירה יוצרה לראשונה בשנת 2018 כמהדורה מוגבלת וחגיגית לרגל שנת העשור של המבשלה. היא התבגרה בחביות הברבן במשך כחצי שנה וקיבלה מהן עושר ואופי מיוחד עם הניחוחות האופייניים לחביות עץ אלון אמריקאי: וניל, קוקוס, טופי, מאלט וניחוח ויסקי עדין. הפה אינטנסיבי וחמים, קרמל, טופי, אגוזים, וניל וקוקוס, מתיקות ומרירות עדינות ומאוזנות וסיומת ארוכה. 11.2% אלכוהול. במבשלה מציעים לשתות את הבירה בכוסות ברנדי קטנות ולא קרה מדי, סביב ה-12 מעלות, ורצוי עם גבינה חריפה ליד. היה נהדר להתחיל איתה את טעימות הוויסקי וגם לסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully