וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מין ג'ין

עודד וייס, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 17:14

יצרן הג'ין עודד וייס, שהצטרף לאחרונה למועצת סנהדרינק, עם כמה המלצות, לטובת מי שמעוניין לפנק את ארון המשקאות שלו בבקבוק ג'ין חדש

עונת החתונות דועכת לשמחת רושמי הצ'קים, יחצ"ני המסיבות כבר מצמידים לשם האירוע את המילה "סוף" ואפילו השבים מחו"ל זוכים לעוד כמה ימי חופשה כחול-לבן בבידוד. עם התחממות גלובלית מצד אחד ואיום הסגר המרחף מעל ראשינו מן העבר השני, זה זמן טוב לעשות לביתנו, בביתנו - ולשתות משהו. אם כבר לשתות, אז למה לא לתת את הכבוד למשקה שהפך לחבר קרוב של רבים ורבות מאיתנו בתקופת הקורונה - הג'ין.

העולם שתה הרבה ג'ין בימי הקורונה. כמה הרבה? רק בשנת 2020 צמחו מכירות הג'ין העולמיות בלא פחות מ-36%, כך שתזקיק הערער הריחני הפך לאחד מסוגי המשקאות הנמכרים בעולם. הצמיחה הזאת הביאה איתה פריחה של מזקקות חדשות ומסקרנות, לצד מזקקות ג'ין ותיקות שממשיכות להפתיע עם מהדורות מיוחדות.

אז אם רגע לפני סוף הקיץ, בא גם לכם לעלות על הגל ולפרגן לארון המשקאות שלכם עם בקבוק ג'ין חדש, קבלו כמה המלצות על חברים ותיקים ומצטרפים חדשים למדפים:

טנקרי רנגפור (Tanqueray Rangpur)

כשיצא לראשונה אי שם ב-2006, נחשב טנקרי רנגפור לפורץ דרך. הצבתו של מרכיב דגל, במקרה הזה רנגפור ליים, במרכז של ג'ין חדש היה מהלך משמעותי שסלל את הדרך לרבים וטובים שבאו אחריו. עשור-וחצי אחרי, טנקרי רנגפור עדיין חזק בעניינים לא רק בזכות הותק - אלא בעיקר בזכות האיכות והסטייל שכל כך מאפיינים את המזקקה הבריטית.

נפתח בכך שרנגפור ליים כלל אינו ליים. למעשה מדובר בהכלאה בין מנדרינה לאתרוג, שיוצרת טווח שלם של טעמים הדריים בפרי שמזכיר קלמנטינה. בג'ין הזה מתווספים אליו גם עלי דפנה וג'ינג'ר וכמובן המרכיבים הקלאסיים של טנקרי - אנג'ליקה, כוסברה, שוש קירח (ליקריץ) והרבה ערער כמו שאוהבים בלונדון.

הארומה של טנקרי רנגפור עדינה יחסית ברמת התבלינים אבל שופעת הדריות, שממשיכה גם לחוויית הטעימה, עם לימוניות פירותית מתקתקה לצד מרירות נעימה של גרידת תפוז. עם טוניק, טנקרי רנגפור, כצפוי, נותן שואו; ארומה וטעם של חצי אשכולית אדומה עם קצת סוכר שאוכלים בכפית, עם פיניש פיקנטי קליל. הוסיפו פלח ליים ועלה יפה של בזיליקום ולפני שתשימו לב כבר תשתו את הכוס השלישית.

ג'ין טנקרי. צילום מסך, צילום מסך
ג'ין טנקרי: כמו שאוהבים בלונדון/צילום מסך, צילום מסך

בן לומונד (Ben Lomond Scottish Gin)

מפסגת ההר בן לומונד ניתן להשקיף על אחד המקומות המרהיבים ביותר בסקוטלנד - אגם לוך לומונד. מזקקת הוויסקי המצויינת Loch Lomond, הסמוכה לאגם, השיקה באביב האחרון את ג'ין בן לומונד הנושא את שמו של ההר שאף מאוייר על התווית הקדמית. בן לומונד הוא ג'ין סקוטי במלוא מובן המילה, כאשר ההשראה ליצירתו היא הרמה הסקוטית (Highlands) הנשגבת והצמחייה הייחודית שלה.

הבקבוק הכחול, שצבעו הוא כצבע מרבדי פרח הפעמוניה באביב, מושך מיד את העין - אבל מה שבפנים מושך בהרבה; תזקיק אלגנטי ומבושם עם לא פחות מ-11 מרכיבים שונים שרבים מהם מלוקטים בסביבת המזקקה, דוגמת הדומדמנית שחורה וגרגירי בן-חוזרר (ששניהם מסמלי האיזור) ובנוסף עלי ורדים, שורשי אנג'ליקה ואירוס, תפוזים ותערובת תבלינים אקזוטית יותר של זרעי כוסברה, קליפת קציעה ופלפל סצ'ואן. מומלץ לטעום קודם נקי ולהינות מהטעם הדבשי עם רמזי התבלינים. טוניק מעולה של בריטויק (Britwic, שמככב לצד כל הג'ינים בכתבה הזאת) הקפיץ לגובה את טעמי פירות היער והוסיף רעננות עשבונית.

הקו של המזקקה, המתמקד בג'ין מרכיבים מקומיים-סקוטים, ממשיך גם בסדרה מיוחדת של ג'ין בתוספת תמציות פירות יער וצמחים - Ben Lomond Infused Scottish Gin. התמציות מופקות ממאה אחוז חומרים טבעיים וללא תוספת סוכר או צבעי מאכל, ומתווספות לג'ין ליצירת משקאות מיוחדים במתיקות מעודנת וריח פירותי עשיר, שיכולים לעמוד גם בפני עצמם אבל בעיקר להוות בסיס לקוקטיילים נפלאים ולא מחייבים אחרי שעה בפקקים. הסדרה הושקה עם שתי מהדורות - פטל עם פרחי סמבוק (ורוד) ואוכמניות עם חזרזר (סגול כהה). אפשר בכוס נמוכה עם קוביית קרח, אפשר עם טוניק, אבל לכו על פשוט עם סודה חזקה, קליפת לימון והמון קרח. גזוז של גדולים.

עוד בוואלה!

רק ג'ין טוניק ומועבט: כשרותי ברודו התחילה לברמן

לכתבה המלאה
איים זעירים באגם לוך לומונד, סקוטלנד. ShutterStock
אחד המקומות המרהיבים ביותר בסקוטלנד - אגם לוך לומונד/ShutterStock

וולפרסט (Wolfrest Dry Gin)

מצפון איטליה מגיע אלינו וולפרסט, ג'ין מקומי ושורשי בגישה מודרנית, שנקרא על שם הזאבים שמתחילים לחזור לגבעות של פיימונטה. כל המרכיבים של וולפרסט מלוקטים באיטליה ומלבד ערער מאומבריה שידוע באיכותו העילאית ואגוזי לוז, הוא מכיל גם שלל צמחים ועשבים שאותם ודאי עברו הזאבים בדרכם - תפוז מתוק מליגוריה, פרחי סמבוק שחור מפיימונטה ומהגבעות של לאנגה מגיעים עלי דפנה, רוזמרין פרא וטימין.

הג'ין מיוצר בכמויות קטנות ובתהליך ארוך שכולל ארבעה זיקוקים נפרדים אשר בכל אחד מהם מרכיבים שונים, זאת במטרה לממש את הפוטנציאל המירבי של כל מרכיב ומרכיב. כבר עם פתיחת הבקבוק מגיע לאף גל של אגוזי הלוז יחד עם בוקה-גרנה ים-תיכוני. בפה טעמים חזקים ועשירים המופיעים בזה אחר זה, עם התפוז שפותח ומיד אחריו הרוזמרין והערער וסיומת אגוזית-קינוחית. טוניק ידגיש את העשבים וייצור מרירות נעימה, אבל מי שבאמת רוצה לצאת להרפתקה יכין מוולפרסט מרטיני עם גרניש של קליפת תפוז, כאשר הג'ין הייחודי הזה נותן טוויסט משוגע לקוקטייל הקלאסי.

לצד הג'ין הסטנדרטי של וולפרסט, נחתה בארץ גם מהדורת האולטרא-פרימיום של המזקקה - וולפרסט אלבה. כאן רשימת המרכיבים קצרה - ערער, אגוזי לוז קלויים ופטריות כמהין לבנות נדירות. וולפרסט אלבה מיוצר אך ורק במהלך עונה הקצרה של הכמהין הלבנות ובכמות מזערית. התוצאה היא ג'ין עשיר בצורה בלתי רגילה, עם נוכחות מובהקת של הכמהין הן בארומה והן על הלשון. המרכיבים יוקרתיים, הכמות מוגבלת והמחיר, צריך לומר, בהתאם. אך בכל זאת, מדובר באמת במוצר כמעט יחיד מסוגו, שמיועד לשתייה נקייה ואיטית בדומה לוויסקי או קוניאק משובחים ביותר שעלותם לרוב דומה. מומלץ בהחלט לשתייני ג'ין מנוסים.

זאב בשמורה של גן החיות בבריסטול, אנגליה - 2014. GettyImages
שותים עם זאבים/GettyImages

ביפאיטר בלאד אורנג' (Beefeater Blood Orange)

במשך קרוב ל-40 שנה, כך מרבה לספר המזקק הראשי האגדי של ביפאיטר, דסמונד פיין, הוא יצר רק סוג אחד של ג'ין - הלונדון דריי המפורסם, לפי אותו מתכון בן 150 שנה. בתחילת האלף הנוכחי פיין החליט שהוא רוצה להתחיל לרענן את המותג ונתן דרור ליצירתיות שלו עם שלל מהדורות מיוחדות, שגם עומדות בקצב של הטרנדים המתחלפים תדיר בעולם הג'ין. הג'ין החדש של המזקקה הותיקה, ביפאיטר בלאד אורנג', צולח בהצטיינות גם את מבחן הטעם וגם את מבחן האינסטגרם.

לתזקיק מתובל בערער ולימון מצטרפת הפעם גם תמצית טבעית של תפוז דם, המזוהה מאוד עם המסורת הקולינרית הבריטית. להשלמת החוויה, הג'ין גם נצבע בכתום-אדום העז של תפוז הדם, מה שגורם לו גם להצטלם יפה. אבל אל תסתפקו במראה עיניים, כי למרות המיתוג האופנתי ביפאיטר בלאד אורנג' מצליח להפתיע עם שפע של הדריות וערער מדוייק, לצד מתיקות מעודנת שמדגישה את טעמי התפוז. הגוף קל ולא סירופי, מה שהופך את הביפאיטר בלאד אורנג' למאוזן היטב וורסטילי למדי; הרבה קרח וג'ינג'ר-אייל יהפכו אותו לקוקטייל צהריים שמושך מבטים כמו גם גרונות צמאים, המקצוענים יכינו ממנו נגרוני תפוזי.

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, נכון לעכשיו זו נראית כמו עוד תקופת חגים שנעביר בעיקר בבית. כבר עכשיו מבצעי ראש השנה תוקפים אותנו בשלל קידומים ממומנים ובכל הפסקת פרסומות - וכרגיל חשוב להישאר ממוקדים. שישיית סודה, כמה בקבוקונים של טוניק איכותי או ג'ינג'ר אייל, בקבוק של ורמוט יבש וכמובן - ג'ין חדש להעביר איתו את תשרי. כי הימים לא חייבים להיות נוראים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully