וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות מצוינים ויש גם מציאה אמיתית, אבל את הבונוס הגדול תקבלו כשתגיעו לפה

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 7:29

לוגמים מנוסים יעריכו מאוד את יינות עגור. עכשיו בואו נדבר על כל השאר

יקב עגור. יקב עגור,
שמחה לא מבוטלת. יקב עגור/יקב עגור

עגור הוא מיקבי הבוטיק הראשונים בישראל. הקימו אותו בעבר שוקי שיוב וזאב דונייה, אבל את עגור של הזמן הזה מובילים היינן אייל דרורי (מי שמוביל גם את Moly ואת בר הקוקטיילים סטנלי בתל אביב) ואלעד כץ.

לכל טורי היין של אבי אפרתי

טעימה מיינותיו של דרורי מספקת שמחה לא מבוטלת. הקו המנחה העקרוני הוא של מחויבות לאיזוריות על מאפייניה. לצדו, ניכרת אמונה באיפוק ועידון, להבדיל ממוחצנות, חנפנות לחיך ויינות "נהנתניים".

ביינות כולם פרי מצוין אך מאופק, נוכחות לתבלינים מאיזור הגידול, גוף מאופק להבדיל מגדול ושרירי, וניקיון. חוויית לגימתם מענגת ויש גם בונוס - "אלה" (שנמכר ביקב בלבד), אפריטיבו משמח במיוחד שכיף ללגום באביב הנחמד (אך הקצר) שהגיע למקומותינו. שימו לב היטב ליינות עגור. לוגמים מנוסים יעריכו וייהנו מהם מאוד. את יינות עגור ניתן לרכוש בחנות הזאת, אך "אלה" זמין לרכישה ביקב בלבד. לחיים!

עגור, קסם 2022

יינות יקב עגור. יקב עגור,
מידה של קלות. יין עגור, קסם 2022/יקב עגור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: מרלו, קברנה סוביניון וקברנה פרנק מכרם מטע. קריניאן ומרסלן מגבעת ישעיהו. גרנאצ'ה טינטורה מדיר רפאת בעמק שורק. סירה מגבעת ישעיהו. תסיסה לכל זן בנפרד. 6 חודשי שהות בחביות, רובן ישנות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ועשבים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: קרפצ'יו וטרטר בקר. על האש.

דבר המבקר: פרי מתון ומאופק, עקצוץ תיבול נעים, לא דוקרני ומחודד. אדמתיות. כמעט ניתן להרגיש זיתים ואף טפנאד. רכות. מידה של קלות. חמיצות מאזנת טובה. יין טעים להפליא שמתעקש שלא להיות חשוב או בומבסטי. מקדם גסטרונומי גבוה מאוד.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

ב-11 מילים: יין אוכל מצוין ולא יומרני שמיטיב לשקף את הטרואר ממנו מגיע.

חכו ותראו

מדובר ביין ישראלי לבן לא פחות מגדול

לכתבה המלאה

עגור, לבן 2022

יינות יקב עגור. יקב עגור,
מבנה טוב. יין עגור, לבן 2022/יקב עגור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: מבוסס סוביניון בלאן מגבעת ישעיהו בתוספת שנין בלאן ורוסאן מגבעת ישעיהו ו-ויונייה מכרם מטע, בהרי ירושלים, מזרחית לעמק האלה. תסיסה ושהות בת מספר חודשים על משקעי השמרים בחביות ישנות. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים ועשבוניות. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 92 שקלים.

הכי מתאים ל: קרפצ'יו, סביצ'ה וטרטר דג. דג שלם על הגריל. פירות ים.

דבר המבקר: מבנה טוב, פרי מוחשי אך מתון הבעה, חמיצות חדה אך לא עזה מדי, מינרליות ניכרת, חדות ודיוק. מרגישים את התרומה של כל אחד מהזנים ומרגישים גם סינרגיה רבת משמעות ביניהם.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בשמונה מילים: לבן יבש שלא נרתע ממורכבות מעודנת. אחלה יין.

עגור, ורוד 2022

יינות יקב עגור. יקב עגור,
חמיצות נעימה. יין עגור, ורוד 2022/יקב עגור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש מבוסס מורבדר וקברנה פרנק מכרם מטע בהרי ירושלים, מזרחית לעמק האלה; מרסלן וגרנאש מגבעת ישעיהו. כל זן תסס בנפרד בחביות, ישנות ברובן ושהה קצרות על משקעי שמריו. צבע ורוד בהיר. באף הדרים, פרחים, מינרליות. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 94 שקלים.

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי שמן זית, כריכי רוסטביף, פיקניק.

דבר המבקר: פרי עדין, גוף לא דקיק אבל רזה יחסית, חמיצות נעימה, רעננות, יובש טוב, נגיעת מה של איבוק משמח. רוזה טוב מאוד, שנמנע משדות התותית לנצח המתקתקים, המאפיינים כל כך רוזה מתוצרת מקומית.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: רוזה מאופק וראוי מאוד.

עגור, לים 2021

יינות יקב עגור. יקב עגור,
פרי אלגנטי. יין עגור, לים 2021/יקב עגור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: סירה ומורבדר מכרם מטע. קריניאן, פטיט סירה וגרנאש מגבעת ישעיהו. גרנאצ'ה טינטורה מדיר רפאת. 14 חודשי חבית, רובן ישנות. צבע אדום ארגמני עז. באף פרי אדום, מעט פרי שחור, תבלינים ופרחים. גוף בינוני. 13.9% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: פרי אלגנטי, לא מרוכז או בשל מדי, חמיצות מאזנת רבת נוכחות, תיבול מעודן אך נוכח, מקדם מינרליות עדין, דקיקות ואווריריות, רכות קסם. יין נהדר ממש עם מקדם גסטרונומי גבוה מאוד.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת. ללא ספק מהטובים על המדף המקומי בקבוצת המחיר).

ב-17 מילים: אם גם אתם אוהבים אדום שמלווה את העיקרית ולא הופך להיות העיקרית עצמה - הנה היין שלכם.

עגור, שמירה מיוחדת 2020

יינות יקב עגור. יקב עגור,
מימדי בלנד בורדולזי. יין עגור, שמירה מיוחדת 2020/יקב עגור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 45% מרלו מעין כרם וכרם מטע. 15% קברנה פרנק, 15% סירה ו-15% פטי ורדו; שלושתם מכרם מטע. 10% קברנה סוביניון מעין כרם. 20 חודשי חבית. צבע אדום כהה עמוק. באף פרי אדום ושחור, אדמתיות, זיתים, טפנאד, הרב דה פרובנס. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 159 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחים מיושנים ממושכות על עצם. קדירות בקר וטלה.

דבר המבקר: האף מרפרר לאיזה עומק ואופל. בחיך עובר עומק טעמים משמעותי ומורכבות אמיתית שמבטאת את זניו השונים של היין והממשק ביניהם. גוף בנוי היטב, פרי מאופק, מימדי בלנד בורדולזי ונגיעות ים תיכון, כשעל הכול שורה האיפוק המבורך והטיפוסי ליינות היקב. יין מצוין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: מורכב, גסטרונומי, מאופק ומצוין.

עגור, אלה אפריטיבו

יינות יקב עגור. יקב עגור,
שפע אופי. יין עגור, אלה אפריטיבו/יקב עגור

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אפריטיבו רוזה מבוסס ענבי מורבדר מכרם מטע בעמק האלה. התיישנות בת שנה בחביות עץ אלון ותיבול במרכיבים בוטניים שלוקטו סביב מושב עגור - פירות אלה ארצישראלית, פירות קטלב, קליפות הדרים ופרחי כתה חריפה. צבע כתום-חום ענברי. באף קליפות הדרים, הדרים, תבלינים. 15.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים, לבקבוק 500 מ"ל.

הכי מתאים ל: לגימת אפריטיף של אחה"צ לצד נשנושים קלים או כהקדמה לארוחה.

דבר המבקר: אפריטיבו הוא משקה מאופק של רכות וקלות, עם סודה וקרח, שמדללים משמעותית את אחוז האלכוהול. באפריטיבו הנוכחי יש ניקיון, איפוק ושפע אופי, שכמו היינות של עגור, משקף היטב את הצומח האיזורי. כיף של משקה.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בארבע מילים: מצוין ללגימת אחה"צ אביבית עולצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully