וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות טקילה: הקלאס של סינקו דה מאיו

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 12:23

לקראת יום החג המקסיקני שיחול השבוע, טליה לוין השתתפה בסדנת טקילה וחזרה עם שתי מסקנות ברורות

חגיגות ה"סינקו דה מאיו" במקסיקו, מאי 2016. AP
חוגגים ניצחון צבאי ושותים המון טקילה/AP

טקילה זה לא משקה שזורם אצלי בבקבוקים, פה ושם בצ'ייסר או בקוקטייל. כך יצא. ובכל זאת, אולי בגלל שאני לא שתיינית טקילה מדופלמת והחך שלי לא מספיק קשוב למשקה המקסיקני, החלטתי שאני צריכה מאסטר קלאס בנושא. במיוחד לפני סוף השבוע שבו מציינים את סינקו דה מאיו (חג מקסיקני שמציין ניצחון צבאי כלשהו, בשתייה של המון טקילה).

אמה טאייר, מנהלת המותג של 'קלאס אזול', הגיעה לפני כשבועיים ארצה כדי להעביר מאסטר קלאס של טעימות טקילה לאורחים של סוהו האוס ביפו, ולכל מיני אנשים בתחום האלכוהול בישראל. יצא לי לפגוש אותה בסדנה שהיא ערכה לכמה תיירים צעירים שהתארחו ביפו, רגע לפני שהם חווים את מה שיש לעיר הגדולה להציע. יצאתי מהמפגש הזה עם שתי מסקנות ברורות: 1. אני לא יודעת שום דבר על טקילה 2. תרבות השתייה של צעירים באירופה שונה לגמרי מזו הישראלית מבחינת מנעד והבנה. יש לנו לאן לשאוף.

אמה טאייר, מנהלת מותג קלאס אזול. טליה לוין, מערכת וואלה
אמה טאייר, מנהלת מותג 'קלאס אזול'/מערכת וואלה, טליה לוין

בשם החוק

המותג 'קלאס אזול' נוסד בשנת בשנת 1997 ושורשיו נטועים עמוק בתרבות המקסיקנית. טאייר מסבירה שחלק מתפיסת עולמו של המותג הוא גם עיצוב הבקבוקים האייקונים שנעשים אחד אחד בעבודת יד במטרה לשמר את התרבות והמורשת, וגם להיות קצת ידידותיים לסביבה. מדובר בבקבוק שבפעם הראשונה שראיתי אותו, כבר חשבתי איפה אפשר למקם אותו כאגרטל או פסל בסלון. ואכן, הקראף היפהפה, שמגיע בצורות וצבעים שונים בהתאם לסוג הטקילה, הוא גם בקבוק שימושי. אגב, גם המחיר שלו מזכיר את מחירן של יצירות אמנות.

בדומה למה שקורה בשמפיין ובקוניאק, גם טקילה אמיתית מחויבת על פי החוק המקסיקני להיות מיוצרת בהתאם לסטנדרטים מאד מסוימים. אם המשקה לא עומד באחד הקריטריונים הוא יכונה מזקל ולא טקילה. טייר מספרת שצריך לחכות לפחות עשר שנים, במקרים מסוימים אפילו יותר, לאגבה שתצמח ותגיע לשיא שלה מה שהופך את כל הקשר עם המסורת ועם האדמה וגידוליה לחזק ומשמעותי יותר. אגב, בניגוד למה שנוטים לחשוב - זה לא קקטוס, זה רק נראה ככה.

שבוע מקסיקו, מסעדת תמנע, תל אביב. עידו איז'ק,
למי קראת קקטוס? זה רק נראה ככה/עידו איז'ק

איך טועמים טקילה?

קודם כל, לא מערסלים אותה כמו יין. את זה טייר הסבירה מיד אחרי שראתה אותי מסובבת את הכוס מתוך הרגל. אין צורך לפתוח את הטעמים או להכניס חמצן כי אז תרגישו בעיקר את האלכוהול. בהמשך היא הסבירה בדיוק איך לקחת לגימה קטנה בהתחלה ולהעביר אותה בחלל הפה כדי למצות היטב את הטעם. זו הייתה חוויה מעניינת לא רק עבורי אלא עבור החבר'ה שישבו לצידי שרגילים להוריד בעיקר שוטים של המשקה ומעולם לא חשבו שיש בו כל כך הרבה גוונים ותתי טעמים.

טעימת טקילה קלאס אזול. טליה לוין, מערכת וואלה
הערסול אסור. טעימת טקילה/מערכת וואלה, טליה לוין

השורה התחתונה

טקילה היא משקה לא רק לצ'ייסרים. יש לו איכויות ועומקים לא פחות מאלה שאנחנו מוצאים בקוניאק ובוויסקי. צריך לדעת איך לשתות אותה ולא חייבים לערבב אותה. בין אם תלכו על קלאס אזול, פטרון, מילגרו, וולקן, דון חוליו, או מותגי פרימיום נוספים, וודאו שאתם שותים טקילה איכותי. זה אומר שהיא מבוקבקת במקסיקו ועשויה מ- 100% אגבה כחולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully