וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוק המשקאות הישראלי נמצא בחזית ויודע להעריך איכות"

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 13:26

נשיא טקילה PATRON, סיפר לנו על הדמיון בין ישראלים ומקסיקניים, על מרוצי מכוניות ועל התוכניות שלו להיכנס לרשימת חמשת מותגי הפרימיום המובילים בעולם המשקאות

בחודש אפריל 2018, הודיע תאגיד המשקאות הבינלאומי בקרדי, שבבעלותו מותגים בולטים כמו, מרטיני, בקרדי, גריי גוס, בנדיקטין ועוד, על רכישתו של מותג הטקילה PATRON. שווי העסקה הוערך בלא פחות מ-5.1 מיליארד דולר. הרכישה של PATRON, מותג טקילה איכותי שהושק בעולם בשנת 1994, הפכה את בקרדי לחברת המשקאות השנייה בגודלה בארצות הברית על פי שווי נתח השוק.

אחד האנשים, שמאחורי הצלחת המותג הוא נשיא PATRON המכהן, מאורציו ורגרה, שנכנס לתפקיד בשנת 2020, שכולנו זוכרים כתקופה די מאתגרת. לפני מספר שבועות פגשתי אותו בתל אביב וניסיתי לברר, כיצד הוא מתכנן להפוך את הטקילה ממשקה שלמרות שתמיד היה בסביבה, לא באמת הצליח להתחרות על תשומת הלב שלנו, לדבר הגדול הבא.

טקילה PATRON/יח"צ

אתגרים והזדמנויות בימי קורונה

"כמו עבור כל החברות והמותגים, תקופת הקורונה, הציבה בפנינו אתגרים עצומים וגם הזדמנויות", סיפר לי ורגרה, על כוסית "PATRON סילבר" ("סילבר זה הדבר האמיתי" הוא אמר, "כל מאסטר בלנדר, טועם קודם את הסילבר.") לדבריו, בתקופה הקורונה, חלה עלייה משמעותית בצריכה הביתית של משקאות הפרימיום, עליה שסייעה לטקילה במטמורפוזה מדרינק של מסיבות פרועות והקפצות על הבר בתוספת משקאות מוגזים, למשקה ששותים בנחת, בסביבה ביתית שמאפשרת לעמוד על הטעמים והארומות שלו.

"אני לא רואה שינוי גדול באסטרטגיה השיווקית" הוא הוסיף. "מבחינה היסטורית אנחנו ממוקדים בארצות הברית, אבל הדגש שלנו עכשיו הוא להניע ולהוביל את צמיחת שוק הטקילה העולמי ולהיכנס לרשימת חמשת מותגי הסופר פרימיום המובילים בעולם המשקאות".

טקילה פטרון. פטרון,
טקילה PATRON. עלייה בצריכה הביתית/פטרון

"רוב הרכישות מתבצעות בחנויות"

תקופת הקורונה השפיעה לא רק על הרגלי השתייה שלנו, אלא גם על הרגלי הקניה. "ברים, מסעדות ומלונות, היו תמיד חשובים מבחינה אסטרטגית למותגים כמו PATRON." אומר ורגרה. "שם מותגים יכולים לבסס את הערך שלהם, ליצור קשרים עם הלקוחות ולחנך אנשים בנוגע לקטגוריה. אבל בשוק הכי גדול שלנו, ארצות הברית, רוב הרכישות מתבצעות בחנויות."

"בשנים האחרונות, המסחר האלקטרוני הפך להיות חלק חשוב בתוכניות של PATRON, במיוחד מאז שהמגיפה פרצה. המגיפה הוכיחה שחיוני לאמץ את המסחר האלקטרוני, כדי שנוכל לשמור על קשר עם הצרכנים שלנו בדרכים רלוונטיות, כמו לעזור להם למצוא מתכונים לאירוח בבית."

קוקטייל על טקילה. בושוויק. יח"צ,
נסו את זה בבית/יח"צ

שוק קטן שיודע להעריך איכות

את השוק הישראלי, שצרך בשנת 2021 טקילה בשווי שוק של 73 מיליון שקלים, מגדיר ורגרה כ-"שוק קטן שנמצא בחזית ויודע להעריך איכות." הברמנים הישראלים, שמשתתפים בתחרויות בינלאומיות, מעודכנים לדבריו בכל המגמות החדשות. הוא מוצא קווי דמיון בין התרבות הישראלית למקסיקנית, כמו החתונות שבשתי המדינות, מתאפיינות בחגיגות ענק,

והארוחות המשפחתיות רבות המשתתפים. טקילה PATRON לוקחת ברצינות את השוק המקומי. לדברי הנשיא, טקילה PATRON הוא אחד ממותגי הסופר פרימיום המובילים בישראל, עם נתח שוק של שמגיע עד עשרים וחמישה אחוזים, ובמהלך חמש השנים האחרונות צמחו המכירות של טקילה PATRON בישראל בעשרים ואחד אחוזים. "אנחנו בוחרים להתמקד בשווקים שבהם הטקילה מתחילה לצבור תאוצה ואנחנו רוצים להיות אלה שיובילו את הצמיחה של הקטגוריה."

טקילה פטרון. יח"צ,
הטקילה בצמיחה/יח"צ

הקטגוריה צומחת, אבל מה עם הצמחים?

האם מטעי האגבה הכחולה, הצמח המשמש לייצור הטקילה, יעמדו ביעדים שמציב להם הנשיא? "טקילה PATRON בולטת בקטגוריה" אומר הנשיא, הודות למחויבות שלה לשלמות בתהליך הייצור. הכנת הטקילה דורשת זמן. צמח האגבה זקוק לשש עד שבע שנים וזו רק ההתחלה.

"למרות שהביקוש ממשיך לעלות", הוא מוסיף, "נמשיך להבטיח שאנחנו מספקים לצרכנים שלנו, מוצר מושלם. לדבריו, שיטות העבודה במטעים, הן ברות קיימא כבר שנים, והמותג מוכן לשלם למגדלי האגבה יותר, כדי לקבל איכויות גבוהות יותר, ומשקיע בתחומים כמו שיפור מחזורי ההובלה, שיטות הדישון ועוד.

חקלאי בשדה אגבה, הצמח ממנו מכינים טקילה, מקסיקו. רויטרס
שיטות עבודה ברות קיימא/רויטרס

המסלול המהיר להצלחה

לאחרונה הוכרז כי טקילה PATRON, תצטרף לספונרים של מרוצי פורמולה 1 ותתמוך בקבוצת 'רדבול', שבה מתחרה הנהג המקסיקני, סרחיו פרס. "ב-PATRON אנחנו עושים הכל עם תשוקה ומחויבות" מצהיר ורגרה. "וזה מה שמאפשר לנו לייצר טקילה מושלמת בעבודת יד. סרחיו פרס, חולק איתנו את היתרונות הללו, ומתחילת הקריירה שלו בפורמולה 1, הוא שואף לשלמות בכל פניה ומציג תשוקה, מצוינות, ומקצוענות. כמונו, פרס הוא מקסיקני גאה, שתומך במשפחה שלו וחולק איתנו את השאיפה לתוצאות מושלמות".

אין לי מושג לגבי ההישגים של פרס על המסלול, אבל אם הייתי צריך להמר על מותג אלכוהול מנצח, אחרי הפגישה עם ורגרה, נראה לי שאני יודע איפה הייתי שם את הכסף שלי.

סרחיו פרס נהג קבוצת רד בול, פורמולה 1. רויטרס
סרחיו פרס. שואף לשלמות בכל פנייה/רויטרס

בסוף גרמניה מנצחת

משחקי גביע העולם בכדורגל, מושיבים רבים מול מסכי הטלוויזיה, עם בקבוק בירה ביד. השאלה היא: 'איזו בירה?'. אחת האפשרויות הראויות ביותר לטעמי היא קרומבאכר, שמיוצרת במבשלה הפרטית הגדולה ביותר בגרמניה. לרגל המונדיאל, מציעה המבשלה מארז בירה מעוצב וחגיגי הכולל ארבעה בקבוקי 'קרומבאכר פילס', בירת הדגל של המבשלה משנת 1890, בתוספת כוס זכוכית ממותגת במתנה.

מארז קרומבאכר פילס. איל קרן,
מארז קרומבאכר פילס/איל קרן

הבירה עצמה היא פילנזר, רעננה, פרחונית, מאוזנת ומרווה, בעלת 4.8 אחוזי אלכוהל. הכוס הגבוהה שתאפשר לכם גם ליהנות ממנה כמו שצריך, תישאר אתכם כמזכרת הרבה אחרי שהמשחקים יסתיימו. המחיר: 24.90 שקלים, בחנויות יין ורשתות שיווק נבחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully