וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הכרמל ושוק לוינסקי נפגשו לדייט לוהט. הבראנץ' הזה הוא ילד האהבה שלהם

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 7:02

כי הרחוב הזה לא יוצא מהמיטה בשעות האלה סתם ככה

A.K.A, נחלת בנימין, תל אביב/יניב גרנות

12:00 בצהריים ביום שישי, ורחוב נחלת בנימין עדיין מסתובב מצד לצד במיטה הרחבה והסתורה שלו, מנסה להבין כמה שעות עברו מאז סוף האמש (מעט מדי), כמה זמן ייקח לו בשביל להתאפס לחלוטין (יותר מדי) ובעיקר מה הסיכוי שהפער הזה, בין המעט ליותר, מעניין כעת את כל האנשים שמצפים לו עכשיו מתחת לבית (קלוש עד כדי בוקר טוב).

חגיגת בראנץ' שכבר בקושי רואים בתוך תל אביב
ארוחת בוקר שכבר לא רואים כאן, במקום שכבר לא רואים כאן
מעט מקומות יודעים לעשות לילה ובוקר. הבראנץ' הזה הוא הוכחה שאפשר

המקטע התל-אביבי - מעין הרחבה מאולתרת של המדרחוב המפורסם שתוצאותיה נטולות החוקיות הן לפעמים מכוניות, לפעמים חסום, תמיד סכנה - דהר עם השינוי עד להכתרתו כרחוב הלוהט בעיר, עף קרוב מדי לשמש רבע שעה מאוחר יותר לכדי מבט מתנשא מאנשים שפסילתם אומנותם, ומתייצב עכשיו באופן טבעי בדיוק במקום הנכון עבורו, ועבור משוטטי שישי ב-12:00 מלמעלה.

וכך, נכון וטבעי ושישי ואנשים ושמש, הגיע הבראנץ'.

A.K.A, נחלת בנימין, תל אביב. אפיק גבאי,
לא עוצרים לרגע. A.K.A/אפיק גבאי

פחות משנה לאחר הפתיחה הגדולה של AKA 44, והפרויקט הגדול של דוד טור - שתי קומות של מסעדה, בר קוקטיילים ובר יין שגם מדברים באותה שפה וגם מטפחים במקביל לינגו משלהם, שלא לדבר על בדיחות פרטיות - לא עוצר לרגע, גם כשהוא מרגיש צורך לתקן.

במקרה האמור מדובר בהחלפה תוך כדי תנועה של דמות האוכל המרכזית במקום, שסופה הצבתו של איתי קושמרו (בית קנדינוף) במטבח הפתוח, אבל גם - אם לשפוט מהתבוננות אקראית תוך כדי הסתערות אינטנסיבית על המנות - בכל נקודה אחרת על 400 המ"ר שיש כאן. גם זה, אבל לא רק זה, חשוב. בלי זה, וכמעט שום דבר אחר לא יהיה חשוב.

יקיצה טבעית

מעט מקומות יודעים לעשות לילה ובוקר. הבראנץ' הזה הוא הוכחה שאפשר

לכתבה המלאה
A.K.A, נחלת בנימין, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
מעט יותר קומוניקטיבי, אם כי לא פשטני. A.K.A/מערכת וואלה, יניב גרנות
A.K.A, נחלת בנימין, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
נקודת האמצע של השווקים. A.K.A/מערכת וואלה, יניב גרנות
זהו לב נחלת בנימין, בערך הנקודה הכי אמצע שיש בין שוק לוינסקי ובין שוק הכרמל, אז השאיפה המוצדקת והנדרשת היא לקחת את הטוב שבשני העולמות האלה

הכיוון, על פי השערות מוקדמות והצהרות תוך כדי, הוא להסיט מעט את הספינה הגדולה הזאת לכיוון אוכל מעט יותר קומוניקטיבי, אם כי לא פשטני. משהו שמדבר עברית-ישראלית, ויודע לשלוח מיקום לכל מי ששואל, בלי להסתבך ולהתעכב.

לגופו של עניין, לב נחלת בנימין, ובערך הנקודה הכי אמצע שיש בין שוק לוינסקי ובין שוק הכרמל, עם שאיפה מוצדקת ונדרשת לקחת את הטוב שבשני העולמות האלה (חבשוש כמובן, אבל גם קצביית בוצ'ר שופ למשל), ולהותיר בצד את רוב המטענים החורגים והמיותרים שנדחפים בדרך כלל לעגלת הקניות במהלך השיטוט.

לבד עם הכנפיים. A.K.A

זה מתחיל במנות פתיחה קטנות, דליקטסים של פתיחת שולחן שממלאים נהדר את משימתם ומזמינים אותך (באופן קלישאתי אך דחוף) להזמין אחד מכל אחד

התוצאה הראשונית של כל המלל הזה (שרובו שלי בלבד, קושמרו יודע לדבר בפחות מילים ועם יותר פאנץ') היא אותו בראנץ' מיוחל, "אביבי, מושחת, מוקפד", כהגדרתו, וגם "הארוחה הכי חשובה בוויקאנד". פאנץ', כאמור.

זה מתחיל במנות פתיחה קטנות, דליקטסים של פתיחת שולחן שממלאים נהדר את משימתם ומזמינים אותך (באופן קלישאתי אך דחוף) להזמין אחד מכל אחד - סלסלת לחמים עם ריבת כרישה ו"חמאה מרוקאית", כרישה צלויה עם פרמזן (38 שקלים), צלוחית חריפים, גרבלקס בכבישה ביתית עם שמנת חמוצה (32 שקלים), רוסטביף (52 שקלים), כבד קצוץ סמיך עם חזרת ומלפפון חמוץ (36 שקלים) וגם סלט ביצים עם הרבה בצל מטוגן ופריך. לא קל להמשיך משם, אבל מוכרחים.

A.K.A, נחלת בנימין, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
להתעורר עם הרחוב. A.K.A/מערכת וואלה, יניב גרנות
A.K.A, נחלת בנימין, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
הכרח שולחני. A.K.A/מערכת וואלה, יניב גרנות
אלה שתי מילים מעט מטעות, שבעצמן מוגדרות בתפריט כ"קרפצ'יו עגבניות", ביטוי שמצדו דווקא מרתיע את המזמין הנייטרלי. אבל אל תיטעו ואל תירתעו, ובטח אל תנסו להיות נייטרליים

שישיית מנות ביניים מהדסות יפה ומאוזן בין שני חלקי התפריט, כבר לא מזטים ועדיין לא "עיקריות". ביניהן, יש סלט עלים ו"צלחת ירקות שוק", סשימי עם ויניגרט הבאנרו ( 78 שקלים) ו"טרטר קצבים" על ברוסקטה שנמשחה למלוכה עם איולי (72 שקלים), אבל בעיקר צלחת עגבניות.

אלה שתי מילים מעט מטעות, שבעצמן מוגדרות בתפריט כ"קרפצ'יו עגבניות", ביטוי שמצדו דווקא מרתיע את המזמין הנייטרלי. אבל אל תיטעו ואל תירתעו, ובטח אל תנסו להיות נייטרליים. שום דבר טוב לא יוצא מזה, ובמקרה הספציפי יותר לא יוצא מהמטבח משהו שהוא פסטיבל אוכל אביבי, צבעוני, שכולו עגבניות, נכון, אבל גם "ויניגרט ירוק", ובעיקר הוכחה מה אפשר לעשות עם שמחת חיים.

A.K.A, נחלת בנימין, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
חובת הזמנה. A.K.A/מערכת וואלה, יניב גרנות
העסק הזה נסגר, אם אתם עדיין צלולים, במנות בראנץ' קלאסיות יותר, אם כי גם זאת הגדרה מרסנת מדי באשר להיצע

העסק הזה נסגר, אם אתם עדיין צלולים, במנות בראנץ' קלאסיות יותר, אם כי גם זאת הגדרה מרסנת מדי באשר להיצע. בנדיקט מצוין על בסיס בריוש חמאתי ותרד (62 שקלים), אוקיי, אבל גם שיפוד פטריות ומחבת שרימפס, טליאטלה עם קלמרי והמבורגר (72 שקלים) ויציאה משמחת במיוחד, עד כדי "צריך עוד מפיות כאן, והרבה", של כנף לוקוס מטוגנת, בשרנית, מלכלכת ומהסוג שמותיר אותך לבד לגמרי, 400 מ"ר של נדל"ן שהם בדיוק גודל החדר שבנית לעצמך בראש בזמן ההזמנה.

בהתאם לרוח המקום, ולרוח המפקד, הכול נשטף כאן בענייני אלכוהול מתוקתקים ומקוריים, מ-Italian Ice Tea (קמפרי, אפרול, ורמוט קפה, מלפפון, אנגוסטורה, לימון, סודה) ועד "פרנץ' שפריץ" (ורמוט ענבר, טוניק, פרוסקו, אורגנו ופלח תפוז) מ-Four Seasons (ליקר פירות עונתיים מותססים, ג'ין לואיזה, סלואו ג'ין, ליים, טוניק) ועד "ג'אנגל בירד" (רום לבן, רום ג'מייקני, קמפרי, אננס, ליים) - כוסות גבוהות ועמוקות טעם שמתחילות איתך בבוקר טוב, ומסיימות רק כשהיום כולו מיישר קו עם ההבטחה.

A.K.A, נחלת בנימין, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
אל תחכו לערב. A.K.A/מערכת וואלה, יניב גרנות
A.K.A, נחלת בנימין, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
כשהשנ"צ מגיש לך חשבון. A.K.A/מערכת וואלה, יניב גרנות

עד שאתה מסיים כאן - ובהינתן שהבראנץ' נפתח רק ב-12:00, אתה לא תסיים לפני שהשנ"צ מגיש לך חשבון - רחוב נחלת בנימין כבר שתה את הקפה השלישי של הבוקר, התגבר על ההנגאובר וירד לסדר מחדש את המדרחוב.

כשהשמש תשקע שוב, המסיבה הגדולה שלו תצא לדרך מחדש, בכל זאת "מתחם" ו"לוהט", אבל אתם כבר יודעים יותר טוב לא לחכות לה. על הספינה הזאת היא מתחילה מוקדם.

A.K.A, נחלת בנימין 44, תל אביב, 054-5448544 או 03-9443944

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully