וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמבורגר, הפיצה, החצ'פורי ופסקדו כמובן: המדריך לפסטיבל עמים וטעמים באשדוד

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 7:05

בואו רעבים, בואו מוכנים, ואל תצחקו כשיספרו לכם בפנים מה המחיר

פסטיבל עמים וטעמים, אשדוד/פוניה

מודים שהשבוע הזה נפתח עם מעט דאגה באוויר משום שיומיים שלמים חלפו בלי אירוע אוכל ענקי שישאב את הפוקוס מאיתנו, יפר את האיזון והריכוז, ויטלטל את כל המערכת הקלורית העדינה שאנחנו משתדלים לטפח ביומיום.

ולכן, קבלו את פסטיבל עמים וטעמים.

שבועות ספורים לאחר נעילת השערים של פסטיבל תל אביב EAT, ועם הנגאובר סוכרי מפצצת המתוקים שהייתה פסטיבל הקינוחים של ישראל, המוקד הטעים ביותר השבוע במדינה ינדוד מעט דרומה, לאשדוד. אתם באים?

כולל הפלא הזה. כריך האסאדו של "זה"

יריד האוכל הענקי, שחוגג את פסיפס העדות והמטבחים העשיר של העיר, יציע עשרות דוכנים טעימים, נציגויות למסעדות מבוססות ולמזללות מבוססות לא פחות, הופעות חיות וגם גיחת בכורה מרגשת בדמות פסקדו של יחי זינו כמובן.

האירוע, בהובלת תיירות אשדוד והיועץ הקולינרי דוד קישקה, יתקיים בפארק גן אלישבע בעיר היום ומחר (רביעי וחמישי, 31 במאי ו-1 ביוני, 18:30-23:00). הכניסה אליו חופשית, ומחיר מנה עומד על 15 שקלים. כן, בדקנו כמה פעמים בעצמנו. 15 שקלים למנה. שנתחיל לאכול?

דיל חלומות

הקבב השמח חזר לשוק הכרמל, והביא איתו חברים לתגבורת

לכתבה המלאה

ז'נו בעיר

פסטיבל עמים וטעמים, אשדוד. עמיחי חדד,
דייגי אשדוד. ז'נו בעיר/עמיחי חדד

ז'נו בעיר היא אחת הנציגויות המוצלחות בענף הגדול והרחב של משפחת הדייגים האשדודית. החנות המרהיבה של תומר, אחד מבני המשפחה, מציעה בשגרה מבחר ימי מסחרר, תערובת מוכנה לקציצות, שיפודי קבב דג וגם המון אופציות שיודעות לתת מענה לכל קרייב וחשק.

לקראת הצהריים, יכולותיה מתרחבות לכדי מסעדה של ממש, טריה ומהירה, עם תפריט ממזרי ובו דגים לפי משקל שיילכו משם לאן שתגיד להם ללכת, טיגוני ברבוניות וסרדינים, משחקים נאים עם טונה אדומה, וגם צ'יפס וירקות כמובן, לפתיחת (וסגירת) השולחן.

פורטו

פורטו, אשדוד. יניב גרנות, מערכת וואלה!
שולחנות שמחים. פורטו/מערכת וואלה!, יניב גרנות
פורטו, אשדוד. יניב גרנות, מערכת וואלה!
מתיחתה גבינתית. פורטו/מערכת וואלה!, יניב גרנות

המוסד האיטלקי-ישראלי מכנס שולחנות שמחים בעיר כבר יותר משמונה שנים, ולא מפסיק לשפר, ולהשתפר.

יש כאן מסעדה של ממש, עם דגים ומנות פסטה מצוינות, פולנטה עמוקת טעם וארנצ'יני פריכים-נמתחים, דלפק צדדי (אך מרכזי בכל מובן אחר) בדמות "דל פורטו" מלהיט טאבון לפיצות, וממש לאחרונה הצטרף אליהם גם "מרדושה", חלל אירועים חדש, משופץ ושמח שיציע תפריטים סגורים עם מנות למרכז השולחן.

זה

פסטיבל עמים וטעמים, אשדוד. פוניה,
מומחי בשר. זה/פוניה

אדם שוקרון נושם כבר תריסר שנים את חוף הקשתות האשדודי, ויודע לספר היטב את כל פיתולי העלילה שהביאו את יכולותיו למעצמה הבשרית שהיא "זה".

הבר-מסעדה מציע תפריט המבורגרים מושחת כמובן, קוקטיילים שיודעים מה צריך לידם, בשרים נהדרים מהמעשנה (כולל כריך אסאדו מעושן שיגיע גם לפסטיבל), קצבייה מתמחה שיודעת למכור נתחים וערכות DIY לגריל הביתי, וגם פיצריה חדשה למדי ומסקרנת מאוד בגב של כל זה, ניו-יורקית בשפתה אבל הכי מפה שיש, שתמטיר על לקוחותיה מילקשייקים סמיכים וקראק פאי, וגם, מן הסתם, סלייסים ומגשים גבינתיים.

קאיפוייה

קאיפוייה, אשדוד. Giphy
הגעתם הביתה. קאיפוייה/Giphy

עוגן האפייה הגיאורגי נפתח אמנם בעקבות טיול טעים במיוחד למדינה הנפלאה, אבל מצליח לשמר במשך שנים את כל מה שאוכל אשדודי יודע וצריך לשמר - יד, לב ונדיבות.

תוכלו למצוא כאן יצירות נפלאות שכולן נעשות במקום, הום מייד. צ'ארולי, למשל, שהוא מאפה סירה עם גבינות וביצה, ארבעה סוגים של חצ'אפורי, כולל גבינה ותרד, שעועית ותפוח אדמה, וגם מגרולי, אימרולי וצ'יבורקי - שאפשר להסביר בפירוט מה כל אחד מהם אומר אבל עדיף פשוט להגיע ולהתנסות באופן יסודי, מפורט, ובלי לדלג על אף שורה בתפריט.

כשסתיימו, יחכה לכם גם פונצ'יקי. גירסת הסופגניה הממולאת של המקום, ופלא שמצליח להכניס כמויות קרם שופעות לתוך בצק אוורירי, להעביר הכול בשמן בלי להותיר כתמים על האצבעות, ולהעניק בסוף תחושה של יציאה לטיול, וחזרה הביתה.

פסטיבל עמים וטעמים, אשדוד. עמיחי חדד,
פסטיבל עמים וטעמים/עמיחי חדד

לבד מהכוכבות האלה, תוכלו למצוא פה גם קבב בוכרי, בוריק טוניסאי, סמסה אוזבקית, קוסקוס מרוקאי, סלופי ג'ו אמריקאי, פולנטה איטלקית, קבב סלק עיראקי, סלט אסיאתי ו... הבנתם את המנעד, לא?

פסקדו תרים פה סיר ענקי בתצורת "תבשיל דגים וחומוס אנדלוסי" שיעשה הומאז', על פי זינו עצמו, למתכון עתיק של אנוסי ספרד, קירה תגיש כרובית מצופה וגלידת קוקוס, עלמא תעשה בטטה על יוגורט, ברבריני יבשלו פולנטה כמהין משלהם וראיחונה תחלק פלוב וגוג'גוזה בוכרי.

מה עוד? ז'קוב דגים עם קוד וצ'יפס בקונוס, המרענן עם כוס פירות, תטעם תבין עם כדורי חציל אפויים, מר צ'וריוס עם צ'ורוס, אמפנדו עם אמפנדס טבעונים, קאסה דל פפה עם רביולי בטטה וניוקי ברוטב שמנת-פסטו, טורו סושי עם דים סאם ירקות או בקר וסלט שורשים טבעוני, מסעדת טירמיסו עם ריזוטו פטריות, נמסטה עם סמוסה ו"בטטה ווארה", הסנדוויץ' של מוריס עם קציצות דגים וקוסקוס ובוטרא עם שווארמה בפיתה כמובן.

אינספור אפשרויות. פורטו

הלאה. יהיו פה גם אקלר בטעמים של I Love Eat, פלאפל של צנעני, אגרול ירקות וגיוזה עוף של סושי M, קובה סלק ודלעת של בראשית, קבב בוכרי של מפגש חברים, כנאפה של מואיז, מתוקים של גאטו, פיצה מהטאבון של פיצה בלה, נאגטס וצ'יפס של ג'יג'י ושניצל של Get Schnitzel.

לידם תוכלו לפגוש את הבוכרי עם סמסה, באחש וסירקניז, גנאש עם קרם ברולה, נאפוליאן עם פוקצ'ה נפוליטנית, הירושלמי עם מעורב, בוטיק השף עם קרואסון עגל מפורק, פיתה בסטה עם בוריק ביצה, יגאל דגים עם סיגרים ועראייס, עד הפה עם ארנצ'יני וצחי השף עם פריקסה.

עדיין רעבים? יהיו גם פישנזון עם כריך בשר, לולה עם ברוסטקה מוצרלה ואנשובי, סנסט עם סנדוויץ' סלופי ג'ו, הולנד צ'יפס עם פיש אנד צ'יפס, דניאלה בוטיק עם מילפיי קרם פטיסייר, סמוקאיט עם בריסקט מעושן, פאזל עם טאקו פרגיות, רוטשילד עם סיגר לאבנה והסולטן עם פלאפל. או במילים אחרות, בואו עם הרבה כסף (קטן), ובתיאבון!

seperator

פסטיבל עמים וטעמים, פארק גן אלישבע (מאחורי מלון West), אשדוד, רביעי-חמישי, 31.05-01.06, 18:00-23:00. פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully