וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הקינוחים ופסטיבל הקינוחים 2023: המדריך השלם לאירוע המתוק של ישראל

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 7:22

הדוכנים והקונדיטוריות, המנות וההפתעות, שיתופי הפעולה והופעות האורח, ובעיקר כל מה שקורה וטעים. לגזור ולשמור (עוד מקום בבטן)

פופ אנד פופ בייקרי, תל אביב. יהונתן בן חיים,
כל הקינוחים, ועכשיו. פופ אנד פופ בייקרי/יהונתן בן חיים

כל כך הרבה זמן עבר פה בלי איזה אירוע אוכל מוגזם וטעים - יומיים שלמים וארוכים, למען האמת, מאז שפסטיבל תל אביב EAT נעל שערים בליל חמישי והותיר אותנו שבעים ורעבים במקביל, עד השנה הבאה - עד שהבטן כבר מאיימת בשביתת אזהרה.

ולכן, בעיתוי מתוזמן היטב שיודע מה אנחנו באמת רוצים אחרי כל האוכל הזה, ובמה הישראלים באמת חושקים, קבלו את פסטיבל הקינוחים של ישראל.

כי החיים כאן הם לא רק קצרים (ולכן תאכלו קינוח קודם). החיים כאן הם מהסוג של תאכלו את כל הקינוחים עכשיו.

פסטיבל הקינוחים, פופ אנד פופ. אסף קרלה,
מסעדת הקינוחים של פופ אנד פופ/אסף קרלה

הקרנבל המודולרי המתוק הזה יוצא לדרכו היום (א') וצפוי להמטיר עלינו סוכרים מלמעלה במשך ימים ארוכים, וכמעט עד סוף החודש (וגם עד סוף "הקינוח המושלם", ריאליטי הקונדיטוריה ששלבי סיום העונה שלו מסונכרנים במדויק עם ההפרעה החיובית הזאת).

במסגרתו, הוקמה מסעדה מיוחדת יש מאין שתגיש רק קינוחים, הורמו תפריטים מיוחדים של מנות אחרונות בטובות שבמסעדות ארצנו, ונוצר מה שהוא לבטח מפגש הפסגה הגדול ביותר, והמתוק ביותר, של מלאכי הסוכר המקומיים.

וזה לא הכול. בואו נעשה סדר.

זאת לא סתם קונספירציה

כל האמת מאחורי המחסור בפרוט רול אפס

לכתבה המלאה

מסעדת הקינוחים של עופר בן נתן, פופ אנד פופ

הקונדיטור הנהדר שמתחזק בשגרה תור עיקש ותאב קרואסונים מצופים משתף פעולה עם עלית לכדי טרילוגיית מוקדים ואירועים.

שיאה יתרחש 14 קומות מעל הבייקרי שלו, בחלל ייעודי בתוך מסעדת פופ אנד פופ, שיהפוך לארבעה ימים למסעדה עם תפריט קינוחים, ותפריט קינוחים בלבד.

יהיו כאן פתיחים של "מקופלת שף" (שוקולד מריר, קרמו ג'אנדויה, קרמל חמאה חומה ובצק עלים קקאו על בסיס שוקולד ספלנדיד של עלית) ו"איספהאן לבן" (קרואסון חמאה, גנאש שוקולד לבן ומי ורדים, ג'ל פטל, קולי פטל ליציי ופטל טרי מהגולן), וגם מנה עיקרית על בסיס קינוח התירס המפורסם של המסעדה (ברולה תירס, גנאש שוקולד לבן וקורנפלקס, פופקורן מקורמל, גרעיני תירס קלוי מלוח וקראמבל פולנטה) עם טאץ' שוקולד לבן.

כנדרש בארוחה מהסוג הזה, יחולק מרענן חיך בדמות סורבה לימונים וכוסברה עם שמן זית וגרעינים מקורמלים, ואחריו יגעו הקינוחים של הקינוחים - טארטלט "פסק זמן" (קלתית בצק פריך קקאו, תחתית וופל ואגוזי לוז, מוס שוקולד מריר, פרלינה אגוזי לוז, קרמו ג'אנדויה) ו"פחזנית אקזוטית" במילוי פודינג אורז שוקולד לבן ולמון גראס מוקצף, קולי מנגו ג'ינג'ר, אבקת כפיר ליים וסלט מלונים ירוקים).

לסיום, ומשום שכנראה לא ידעתם שובע מתוק עדיין, יחולקו "שקיות הפתעה" מתוקות ביציאה, עם שוקולד וקקאו וגם מתכון של בן נתן, "כדי להמשיך את הארוחה גם בבית".

מתחת למסעדה, יציע בן נתן פופ-אפ קרואסונים מצופים שכולו הומאז' לחטיפי עלית - מקרואסון טורטית עם שוקולד מריר וליקר שקדים, ועד מאפה ממולא רבע לשבע. הוא יסגור את משולש הברמודה הקינוחי הזה עם דוכן משלו בשרונה מרקט, על טהרת הבראוניז (עם רוטב שוקולד פרה שיישפך מלמעלה עם ההזמנה, לא חשבנו אחרת).

פסטיבל הקינוחים, אור יוסף. אור יוסף,
הקרואסונים של אור יוסף/אור יוסף
הקונדיטוריה של רחלי ור ניר, ירושלים. יניב גרנות, מערכת וואלה
הכריך של רחלי ור ניר/מערכת וואלה, יניב גרנות

שוק הקינוחים, שרונה מרקט

מתחם האוכל במרכז תל אביב יארח בימים ראשון-שלישי (21-23 במאי, 10:00-22:00) עשרות אופים וקונדיטוריות, משחיתים ומשחיתות שיגיעו מצפון ומדרום כדי לרכך מעט את המציאות שלנו, עד כדי עירפול חושים.

יהיו פה, בין היתר, קרין גורן ומונייר עם דוכן פבלובות מוגזמות, להסתערות במקום או לקנייה כערכת DIY בבית, תושה בייקרי מאכזיב על מאפיה ומילוייה, ללוש של יקי שגיא מבארי וגם אנשי סטודיו ג'לטו עם גלידת עבודת היד המעולה שלהם.

הלאה. אור יוסף תביא מקיבוץ ארז קרואסונים ממולאים, עוגת גבינה עם רוטב שוקולד חם שנמזג מלמעלה, קראק פאי, "פטריה" עם מוס וניל, נוגט וקרמל מלוח, "עץ שוקולד" עם מוס שוקולד ומלח ים, פטל יבש ושערות סבתא מלמעלה, וגם הפתעה מוזהבת בדמות ביצת פברז'ה שממולאת במקום.

קרין גורן עם מוריס מונייר, פסטיבל הקינוחים. מיכאל גוריאל,
הגזמה של ממש. קרין גורן ומוריס מונייר עם פבלובת הענק שלהם/מיכאל גוריאל

בואו נמשיך, זה לא הזמן לעצור. רחלי ור ניר תרד מהבירה עם קינוחי הוויטרינה הקרמיים ועם קרואסון הסנדביץ' המפורסם שלה, פיקה תוציא את כולם להפסקת קפה ומאפה שבדית, ואילו קורון פטיסרי תסיע מקיבוץ לוחמי הגטאות את כל מה שעשה אותה לנקודת חובה של עצירה צפונית.

יהיו גם בליקמח, הפטיסרי-בולוז'נרי שעושה קסמים בלי גלוטן, אלה פטיסרי מעמק חפר, ניחוחות חיים מנתיבות, או לה לה מבאר שבע, א-פיה קסומה מקיבוץ עינת, דלאל משכונת נווה צדק בתל אביב והדאבל האשדודי המושלם של פנינה פאי ולה גוטה פטיסרי.

אוהד ראוך וקדחת הפיסטוק שלו יתייצבו גם, וכך גם העוגיות של חן קופרמן, השוקולד של אלין ושל מוקאיה, המריטוצי ועוגת הגבינה הבאסקית של We Like You Too וגם עדי פרץ ומטרלו, לפחות ליום אחד (אם כי בשלב הזה אפשר כבר לרמוז לו "בעדינות" שזה לא מספיק).

בצד, אבל לגמרי באמצע, ינצוץ הפטיסרי של ערן שוורצברד, שימנף את עבודת הייעוץ שלו לתכנית הקינוחים ויוציא אותם מהמסך לוויטרינת הזכוכית. תוכלו למצוא כאן, למשל, קוביית גבינה בציפוי פאנקו מסוכר עם סלסת משמש אוזבקי וטוויל שקדים, מילפיי קקאו עם קרמו שוקולד טונקה, שאנטלי שוקולד וקומפוט צנוברים, תאנים ומרסלה וכן סוכריוית מרנג במילוי קרם יוגורט ודבש, קרמו סיגליות וקוביות ג'לי ליצ'י.

מטרלו, עין זיוון. יניב גרנות, מערכת וואלה
טיזינג בלבד. מטרלו/מערכת וואלה, יניב גרנות
ערן שוורצברד, פטיסרי-בולונז'רי, שרונה מרקט, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
מהמסך לוויטרינה. ערן שוורצברד/מערכת וואלה, יניב גרנות

תפריטי קינוחים מיוחדים במסעדות

עשרה מוסדות אוכל - משייה, ג'ורג' וגון, מיכאל ביסטרו, נומי, דלאל, טאיזו, אלנה, טלביה, שיינע ויפו תל אביב - יציעו מהדורה פסטיבלית מוגבלת של קינוחים מיוחדים.

יהיו כאן, למשל לחם תירס מעושן עם גלידת מיסו תירס ותירס תפוח מתובל בחמאה חומה של משייה, פבלובה עם ריבת אננס, קרם פטיסייר, אננס חלוט במי סוכר, סורבה קוקוס וקצף פינה קולדה של ג'ורג' וג'ון, "ממתק שלווה" שהוא גלידת שלווה על תחתית עוגיית פקאן, מוס קפה וגנאש בלונדי של מיכאל ביסטרו, וגם "זבת חלב וג'לאטו" (גלידת יוגורט ודבש, טוויל שקדים וטימין עם נגיעת שמן זית) של דלאל.

seperator

שוק קינוחים, שרונה מרקט, ראשון-שלישי, 21-23 במאי, 10:00-22:00

מסעדת הקינוחים, ראשון-רביעי, 21-24 במאי, מ-19:00, הזמנות כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully