וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנקאדם

מערכת סנהדרינק

17.7.2023 / 12:22

מזקקת גלנקאדם, סקוטלנד. סנהדרינק, מערכת וואלה
בין בית הקברות לפארק. מזקקת גלנקאדם/מערכת וואלה, סנהדרינק

מזקקת הוויסקי גלנקאדם, שממוקמת בעיירה ברכין שבמזרח אזור ההיילנדס, הוקמה בשנת 1825 ולא השתנתה הרבה מאז. הסיבה העיקרית לכך היא המיקום שלה: בין בית קברות לפארק עירוני, מיקום שלא מאפשר לה להתרחב יותר מדי לצדדים. המבנה של דודי הזיקוק בגלנקאדם, מאפשר יצירה של וויסקי מעודן יחסית שמתאפיין בניחוחות של פירות הדר ופירות טרופיים.

התזקיקים המעודנים הם לא רעים בכלל בפני עצמם, אבל כאשר הם פוגשים לצורך גימור, חביות לא שגרתיות, של פורט לבן, קוניאק, שרי אולורוסו, סוטרן ועוד, מתרחש הקסם האמיתי. גלנקאדם היא סוג של אוצר סמוי. אחת המזקקות העתיקות, האיכותיות והפחות מוכרות בסקוטלנד. בחודשים האחרונים הגיעו לישראל, לצד הביטויים הסדרתיים של המזקקה, גם לא מעט מהדורות מיוחדות, בכמויות מוגבלות של בין תשעה לכמה מאות בקבוקים, הזדמנות נהדרת לגלות את האוצר הזה. כל הביטויים בעלי ציון גיל מבוקבקים בחוזק של 46% אלכוהול, ללא סינון קר ותוספות צבע.

מזקקת גלנקאדם, סקוטלנד. סנהדרינק, מערכת וואלה
משומשת במצב טוב. מגרסת דגנים במזקקת גלנקאדם/מערכת וואלה, סנהדרינק

שנות השמונים

המהדורות הנדירות הוותיקות ביותר של 'גלנקאדם', שהגיעו בכמויות מוגבלות במיוחד לישראל, נוצרו בשנות השמונים העליזות. שתיים מהן בשנת 1982: סינגל מאלט וויסקי בן שלושים ושתיים שנים מחבית יחידה, שזכה לגימור בחביות שרי אולורוסו, ומציע ארומות מתקתקות של שוקולד, קקאו ואננס צלוי, וטעמים של עוגת שוקולד, טבק, ותבלינים. השנייה, אף היא מחבית יחידה, עם גימור בחביות פורט, מתאפיינת בארומות דבש, תפוחים, ליצ'י וקמומיל וטעמי פירות אדומים, שוקולד ותפוחים אפויים. שתי המהדורות מוצעות בישראל בכמות מוגבלת של תשעה בקבוקים בלבד.

מעט צעיר מהן, הוא סינגל מאלט וויסקי בן שלושים ואחת, מחבית יחידה, בגימור חביות קוניאק. יש לו ארומות של עץ אלון קלוי, אגוזים ותפוחים אפויים, טעמים של מאפים, טופי וקקאו וסיומת מפולפלת. מעוניינים? קחו בחשבון שרק שניים עשר בקבוקים כאלה נמצאים כרגע בישראל

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
מזקקת גלנקאדם, סקוטלנד. סנהדרינק, מערכת וואלה
מהדורות מוגבלות במיוחד/מערכת וואלה, סנהדרינק

שנות התשעים

את שנות התשעים, מייצגים זוג סינגל מאלטים ושלושה ביטויים של חביות יחידות: 'גלנקאדם, סינגל מאלט 25', שהושק במהדורה של 1600 בקבוקים בלבד, הוא וויסקי מאוזן ומהנה עם טעמים וריחות של פירות אקזוטיים וטבק. 'גלנקאדם, סינגל מאלט 32/30' בגימור חבית שרי, מציע ניחוחות וניל וצימוקים, מבנה עגלגל וסיומת מתובלת, שהביאו את מבקר הוויסקי ג'ים מארי, להעניק לו ציון של 93.5 נקודות.

במחלקת החביות היחידות, תוכלו למצוא מאלט בן 25 בגימור חביות סוטרן, עם ניחוחות של הדרים מסוכרים, דבש ופרי טרופי, טעמי פרי ותבלינים וסיומת של ג'ינג'ר, יין, עוגת לימון ותבלינים; סינגל מאלט בן 22 שגימור בחביות שרי, העשיר אותו בארומות של פירות אדומים, צימוקים ושוקולד, וסינגל מאלט צעיר יותר, רק בן עשרים שבילה גם הוא בחביות שרי ומציג איזון נהדר בין מתיקות של ענבים, צימוקים ופאדג' לטעמים קלויים ופרחוניים.

מזקקת גלנקאדם, סקוטלנד. סנהדרינק, מערכת וואלה
מזקקת גלנקאדם, סקוטלנד/מערכת וואלה, סנהדרינק

שנות האלפיים

האלף הנוכחי היה פורה במיוחד במזקקה ונוצרו בו לא מעט ביטויים מעניינים. במחלקת החביות היחידות תוכלו למצוא וויסקי בן עשרים ואחת בגימור חביות פורט צינוריות, עם ריחות של פרי בשל, ליקר דובדבנים ושוקולד, טעמים מתובלים וסיומת שמזכירה פירות יבשים, אחיו הצעיר, שהתיישן רק שש עשרה שנים מציע ארומות של פירות אדומים, פירות קיץ ופירות יער וסיומת מתקתקה מתובלת.

'סינגל קאסק שרי באט 16 שנה', הוא וויסקי אלגנטי ומורכב, עם סיומת ארוכה וחמה, 'סינגל קאסק אולורוסו 14 שנה', מתחיל עם ריחות של פירות טרופיים, ממשיך בכיוון של צימוקים ואגוזים ומסתיים עם שפע של פרי אדום מתוק ותבלינים, ואילו 'סינגל קאסק פורט לבן 15 שנה' הוא וויסקי מרתק, שמציע שפע של ארומות פירותיות ומתובלות.

מזקקת גלנקאדם, סקוטלנד. סנהדרינק, מערכת וואלה
מופע שנות התשעים/מערכת וואלה, סנהדרינק

באותן שנים נוצר גם שפע של סינגל מאלטים: סינגל מאלט 21 שנה' הוא בעל צבע זהוב, ארומות הדרים וסיומת ארוכה, 'סינגל מאלט 17 שנה' הוא וויסקי מתקתק וידידותי עם גימור של חביות פורט, 'סינגל מאלט 15 שנה', מתקתק ומלוח, עם שפע של טעמי לתת ועץ ותעודת כשרות, סינגל מאלט צעיר ממנו בשנה, רק עם גימור של חביות פורט, וסינגל מאלט 12 שנה גם הוא בגימור פורט.

סוגרים את הרשימה: 'גלנקאדם סינגל מאלט 10 שנים', בסיסי, טעים וכשר שזכה לציון 95 ממבקר הוויסקי ג'ים מארי ושני ביטויים מקסימים ללא ציון גיל: האחד בגימור של חביות שרי אולורוסו והשני בגימור של חביות ברבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully