וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אילון מאסק: יקבי כרמל שמים אקס

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 11:25

סדרת היינות הניסיונית החדשה של יקבי כרמל מוכיחה פעם נוספת שלא מדובר רק באחד היצרנים הגדולים בישראל, אלא גם באחד המרתקים שבהם

בציר ביקב כרמל. דייויד סילברמן,
בציר בכרמים של יקבי כרמל/דייויד סילברמן

יקבי כרמל מציינים יום הולדת 140 ומרחיבים את מותג הפרמיום Carmel Signature עם סדרה חדשה, ניסיונית, בשם Xperiment, הכוללת שלושה יינות לבנים מהזני: ויונייה, ורדלו וקולומבר. בשנים שחלפו,עבר היקב תהפוכות רבות. כיום הוא היקב הגדול ביותר במדינה, בפער ניכר מהמתחרים ויחד עם זאת הוא אחד היקבים המסקרנים והאיכותיים בישראל, שהמוצרים שלו, מיינות הפתיחה ועד יינות הפרמיום הגבוהים ביותר, הם פשוט טובים מאוד.

"אנחנו שמחים להשיק את סדרת Xperiment, תחת מותג הפרמיום של יקבי כרמל Carmel Signature", אומר רן אסא, מנהל אגף השיווק של היקב. "הסדרה מייצגת את ערך החדשנות המתמדת של המותג והעשייה הייננית בהובלת היינן הראשי יפתח פרץ וצוות הייננים. בסדרה יינות חדשניים, במסגרתה נוסו ונבחנו זנים חדשים, שיטות גידול ותהליכי ייצור יין חדשים".

רן אסא, יקבי כרמל. פרטי,
רן אסא, מנהל אגף השיווק של יקבי כרמל/פרטי

לא מפסיקים לחקור

"ליקבי כרמל למעלה מ-350 כרמים בכל הארץ" מספר יפתח פרץ. "אנחנו לא מפסיקים לחקור את יחסי הגומלין שבין הטרואר, הכרמים ותהליכי הייצור. כל סדרת סיגנצ'ר בנויה על אזורי הגידול, הכרמים והכורמים וזני הענבים. אנחנו עורכים ביקב הרבה ניסויים, ומהם צמחה גם סדרת אקספרימנט, שבה יינות שהייננים אוהבים, ניסיונות בכמויות קטנות של יינות שהצליחו מאוד ונמכרים במרכז המבקרים של היקב.

"מהיינות הללו אנחנו לומדים הרבה. הסדרה מאפשרת לנו גם להציג לקהל מומחי היין מקוריות מפתיעה בזנים ובאופני גידול המשפיעים על טעמי היין, וגם לאפשר לצוות הייננים והאגרונומים של היקב לבחון אופני התקבלות, ולפתח חדשנות עתידית בענף".

סדרת היינות Xperiment מצטרפת לפורטפוליו יינות Carmel signature הכולל בין היתר את סדרת Mediterranean Vats, סדרה Vineyards, סדרת Single vineyards, סדרת מעליא, והיינות האייקונים Mediterranean ו- Limited edition. כולם יטופלו באופן דיפרנציאלי בכל תהליך הכנתם, החל מבחירת הכרמים, שיטות הגידול ועד ליישון בבקבוק. בשלב ראשון כוללת הסדרה שלושה יינות זניים לבנים, מבציר 2022, שמוצעים כרגע למכירה רק במרכז המבקרים של היקב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יפתח פרץ, יקבי כרמל. יוראי רבן,
יפתח פרץ, יינן ראשי, יקבי כרמל/יוראי רבן

Xperiment ויונייה 2022

100% ענבי ויונייה שנבצרו בכרם תל מחפי שבעמק הבכא, כרם שמתאפיין בקרקע משולבת בסקוריה, טוף ואפר וולקני שייצרו קרקע מינרלית עם יכולת אחיזת מים גבוהה. היין, שתסס בחביות עץ אלון צרפתי על משקעיו במשך כשישה חודשים, מציג עושר של ניחוחות וטעמים של פירות לבנים בשלים ופרחים, מינרליות וחומציות נעימה ומרעננת. המלצת היקב להגיש לצד גבינות בשלות, דגים בגריל או שקדים קלויים. המחיר: 120 שקלים.

Xperiment ורדלו 2022

100% ענבי ורדלו, זן פורטוגלי שמקורו באי מדירה. הענבים נבצרו בכרם מבוא ביתר, באדמת טרה רוסה. לאחר סחיטה של אשכולות שלמים והצללה היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי ועץ אלון אוסטרי, והמשיך לנוח על משקעיו במשך כשישה חודשים. יש לו ניחוחות הדרים ופרחים לבנים, חמיצות גבוהה המאפיינת את הזן, ובפה פרי לבן ודבשיות קלה. המלצת היקב להגיש לצד דגים נאים, גבינות צאן קשות וצלעות טלה. המחיר: 120 שקלים.

כרמל Xperiment. איל קרן,
כרמל Xperiment/איל קרן

Xperiment קולומבר 2022

100% ענבי קולומבר שנבצרו מכרם השוכן על גבעת חמרה, בלב אזור הביצות של נחל אלכסנדר, ליד קיבוץ העוגן. בכרם קרקע ייחודית, עשירה במינרלים ותחמוצות ברזל, שנמצאת אך ורק באזורים מסוימים לאורך מישור החוף, שנוצרה מדיונות חול עתיקות. קולומבר הוא זן עתיק בארץ המהווה את עמוד השדרה של היינות הלבנים של יקבי כרמל. הזן ניחן בחומציות טבעית די גבוהה ועוזר לייצר יינות מיוחדים. לאחר סיום התסיסה, התפתח היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך כשישה חודשים, הוא מציג ניחוחות של הדרים, פרי לבן, קמומיל ומינרלים, חמיצות מאוד מרעננת, מרירות קליפות הדרים ופרי עשיר. המלצת היקב להגיש לצד סלמון אפוי בתנור וגבינות בשלות. בעיני, הכוכב הלבן של הסדרה. המחיר: 120 שקלים.

עשייה כיפית

"זוהי סדרה ניסיונית, יקב פיילוט, עם עשייה מאוד כיפית" מסכם נדב ארנס, מנכ"ל היקב. "החל משנת 2018 היקב בקצב צמיחה של 15% בשנה. זה נכון ובסדר לשאוף לעשות יינות מעולים, אבל קודם כל אנחנו דואגים ליינות 'הלחם והחמאה' שלנו שחייבים להיות יינות קונסיסטנטיים ובמחיר שנותן תמורה טובה, מחיר לא יקר. ביינות הפרמיום הצמיחה שלנו אפילו גבוהה יותר. היינות של הסדרה החדשה ימכרו בשלב ראשון ביקב ובהמשך יצאו גם לחנויות ולמסעדות".

בנוסף ליינות הסדרה החדשה טעמנו גם שני יינות אדומים וברנדי אחד.

נדב ארנס, מנכ"ל יקבי כרמל. שוקה כהן,
נדב ארנס, מנכ"ל יקבי כרמל/שוקה כהן

כרמל, סינגל ויניארד, מרלו וולקני 2019

יין אלגנטי, קטיפתי וייחודי, עם ניחוחות פרי אדום ושחור נהדרים משולבים בארומה פרחונית, בפה מתגלים עדינות, אווריריות ורוך וחמיצות מאוזנת, והסיומת ארוכה וטעימה. מיינות המרלו המקומיים הטובים ביותר שטעמתי לאחרונה, חגיגה לאוהבי המרלו.

כרמל, מדיטרניאן 2020

מהיינות האהובים עלי ביותר, והביטוי הים תיכוני הגבוה ביותר של היקב. ממסך של זנים המתאימים לים התיכון שנבצרו מחלקות הכרם הטובות ביותר של היקב בגליל ובהרי יהודה. ניחוחות עשירים ומגוונים של מגוון פירות אדומים ושחורים, דובדבנים, שזיפים, פטל ועוד, תבלינים ועשבים שונים, גוף מלא, עשיר ונדיב, אלגנטיות שופעת וסיומת ארוכה ומתמשכת.

כרמל מדיטרניאן. איל קרן,
נדיב, עשיר ואלגנטי/איל קרן

כרמל, ברנדי זכרון יעקב

הברנדי זוקק בחלקו בזיקוק רציף וחלקו בזיקוק דודי והתבגר בחביות עץ אלון במשך שנים רבות במרתפי היקב שבזכרון יעקב. ברנדי יבש ומהנה עם ניחוחות אגוזיים ודבשיים, אם כי לא מתוקים מדי מרקם קטיפתי ונעים מאוד, סיומת שנמשכה כמעט עד שהגעתי הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully