וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערה ממש אוצר

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 13:11

יקב בנימינה השיק מהדורות חדשות של יין המערה לצד יינות מבצירים קודמים ואפילו ברנדי. מירה איתן עם הפרטים, הרשמים והמחירים

השקת יין 'המערה' יקב בנימינה. מירה איתן, מערכת וואלה!
בצירים חדשים ליין המערה/מערכת וואלה!, מירה איתן

בלב אזור פסטורלי, מתחת להר חורשן סמוך למושבה בת שלמה, שוכנת מערה עתיקה, ניקבה שכנראה נחפרה לראשונה בסלע הרך לפני כ-400 שנים, כחלק מפעולות הבנייה של השלטון העותומני בארץ.

מדובר במערה קמורה, מעין סדרת קשתות צמודות אחת לשנייה, היוצרות מבנה חצי גלילי. אורכה למעלה מ-80 מטרים, גובהה כתשעה מטרים ורוחבה מגיע לחמישה מטרים. הטענה היא שהטורקים חפרו אותה כדי לאחסן בה סחורות שעלולות היו להתקלקל בתנאי החום המקומיים. ואכן, הלחות במערה מגיעה ל-80 אחוזים ויותר כל השנה, והטמפרטורה הטבעית שלה לא עולה מעל 18 מעלות גם בימי קיץ לוהטים.

בשלהי המאה ה-19, בשנת 1892, גילו חלוצי זיכרון יעקב ובנימינה את המערה, ואחסנו בה יינות ומשקאות חריפים. בשנת 1952 הברון רוטשילד מסר את המערה ליקב בנימינה, שהוקם אז תחת השם הראשון שלו, יקב אליעז, כדי שתהווה מרתף ליישון יינות ללא מערכת מלאכותית של קירור ולחות. 'המערה' מותג הפרימיום של יקב בנימינה החל את דרכו בשנת 2000.

השקת יין 'המערה' יקב בנימינה. מירה איתן, מערכת וואלה!
המערה גפנים בוגרות/מערכת וואלה!, מירה איתן

חדשים, מתיישנים ומפתיעים

היינות המיושנים במערה מופקים לרוב מזני בורדו הקלאסיים, קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו, מכרמים בגליל העליון, המיוחדים רק להם. הנטיעה הבוגרת ביותר של הכרמים היא משנת 1984. היינות מתבגרים כשנתיים בחביות עץ אלון, חציין חדשות וחציין משומשות, ואז עוברים תקופה של התאזנות והתבגרות בבקבוקים לפני שמוציאים אותם לשוק.

יינני יקב בנימינה, יונתן שוטס וחגית אלמליח, הציגו במהלך ההשקה את הבציר החדש של יין המערה, מבציר 2019, ולצידו גם את 'המערה גפנים בוגרות 2018'. כהשוואה וכדי להבין את יכולת ההתיישנות של היינות, נטעמו גם יין 'המערה 2009' ויין 'המערה גפנים בוגרות 2008'. והייתה גם הפתעה נוספת: ברנדי המערה, שהתיישן ארבע שנים, מתחת להר חורשן.

עוד בוואלה!

בגובה העיניים: היינות שלא יעשו לכם חור בכיס

לכתבה המלאה
ברנדי המערה. מירה איתן, מערכת וואלה!
יש גם ברנדי/מערכת וואלה!, מירה איתן

המערה 2019

היין שנעשה מענבי קברנה סוביניון, מרלו ומעט פטי ורדו שנבצרו ידנית בכרמים בגליל העליון, הוא בעל ניחוחות פרי אדום בשל, וניל, שוקולד מריר, קפה, טבק, עץ קלוי ועישון קל, גוף מלא עשיר ורך, טאנינים מורגשים, אך לא תוקפניים וסיומת די ארוכה. המחיר: 289 שקלים.

המערה 2009

הרכב הזנים זהה לשל קודמו: קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו. היין מראה סימני גיל ובשלות, ניחוחות פרי בשל מקורמל ומתקתק, חרובים, עץ קלוי, וניל ומעט שוקולד, בפה מורגשת חלקלקות נעימה.

יין המערה, יקב בנימינה. יח"צ,
מלא, עשיר ורך. המערה 2019/יח"צ

המערה גפנים בוגרות 2018

ממאה אחוז קברנה סוביניון מגפנים בנות כארבעים שנה, נוצר יין בעל ניחוחות אלגנטיים, מורכבים ומרוכזים. פרי אדום ושחור נעים, עץ יוקרתי עדין ותיבול נעים, מנטה רעננה ומינרליות. יין מורכב ומאוזן עם
טאנינים עדינים וסיומת ארוכה ואלגנטית. המחיר: 599 שקלים.

המערה גפנים בוגרות 2008

יין בוגר שכוחו עדיין במותניו. ניחוחות אלגנטיים של פרי בשל, חרובים, שוקולד ותיבול נעים. מרקם נעים וקטיפתי ולצידו חומציות עדינה. עדיין עומד במבחן הזמן.

המערה גפנים בוגרות יקב בנימינה. יח"צ,
מאוזן ומורכב. המערה גפנים בוגרות 2018/יח"צ

ברנדי המערה V.S.O.P

הברנדי זוקק מענבי סוביניון בלאן ומוסקט קנלי שנבצרו בחלקות כרם הממוקמות באזור הגליל התחתון, בשנת 2017. לאחר הזיקוק הועבר הנוזל לחביות עץ אלון, בנפחים שונים, לארבע שנים במערה.

ברנדי המערה יקב בנימינה. יח"צ,
ניחוחות של פירות יבשים. ברנדי המערה/יח"צ

לברנדי צבע ענבר זהוב, ניחוחות חמים ומתקתקים של פירות בשלים ופירות יבשים. בפה מתיקות קלה מאוזנת, קפה, אגוזים, קינמון ופאי תפוחים. הסיומת ארוכה וקרמלית. המחיר: 800 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully