וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסימום תתאהבו: המלצות יין לט"ו באב

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 10:04

למרות שלדעתה מודבר בחג לא מאוד אטרקטיבי, טליה לוין מתכוננת לט"ו באב עם רשימה של יינות מומלצים. השורה התחתונה: שתו רק את מה שאתם אוהבים

אילוסטרציה. ShutterStock
ים של אהבה/ShutterStock

כתבתי על זה לא פעם: ט"ו באב הוא אחד החגים הלא אטרקטיביים בלוח שנה. המהות שלו דווקא חמודה, אבל כמו תמיד העבריים נדפקו עם 100% לחות וחמישים מעלות בצל, דווקא ביום בו הם אמורים להרעיף מילים של אהבה. לא שזה מפתיע אותי שדווקא הגויים לקחו את הולנטיינז, כשאנחנו נשארנו עם גרסה מיוזעת ודביקה של חג האוהבים. אנחנו ציניים מידי, מי שקבע את לוח השנה ידע עם איזה עם נודניק יש לו עסק, תלונות הרי תמיד נמצא ובשפע, אז דחפו אותנו לסוף התור של החגים.

ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מהחג הזה, וגם אם אתם לא חוגגים במתכונת זוגית, אני ממליצה לקחת חבר או חברה שאתם אוהבים ולשבת לשתות איתם יין. תכלס, אין לנו כל כך הרבה חגים בלוח השנה שהם לא זיכרון של משהו, אבל על משהו אחר, או ניצחון בקרב כלשהו לאחר אסון. נצלו את הזמן לחגוג כל עוד אפשר. ואם אתם במקרה תוהים מה קרה לי פתאום שאני מאד סלחנית כלפי חג האהבה ואיבדתי את כל הציניות, אוכל להסביר במילה אחת: הזדקנתי.

מה שותים? בגדול אין חוקיות ביין. תשתו מה שאתם אוהבים, רק תקפידו על דבר אחד: קירור טוב של הבקבוק ואולי גם כמה קוביות קרח בכוס. זה בסדר גמור. לא צריך להתבייש.

זוג משיק כוסות שמפניה על רקע טירת הייקליר ששימשה כסט הצילומים של הסדרה דאונטון אבי. ShutterStock
תשתו מה שאתם אוהבים/ShutterStock

כבוד לרוזה

בשנים האחרונות למדתי לאהוב רוזה, ולתת לו את הכבוד הראוי לו, גם מחוץ למאורעות טו' באב. אחד מבקבוקי הרוזה החביבים עליי הוא 'רוזה אימפרשן 2022' של יקב טפרברג, בלנד נפלא של גרנאש נואר וקברנה פרנק שנבצרו בהרי יהודה ובגליל התחתון. מה שחביב עליי במיוחד ביין הזה הוא החמיצות העדינה, הפרחוניות, וזה שהוא לא מתוק אלא יבש ומתובל ואם אני צריכה לחבר לו מנה מושלמת לערב - סושי.

אם הייתם שואלים אותי איזה יין אני רוצה לקחת לאי בודד הייתי עונה לכם: תלוי מתי אתם שואלים. השנה אני בקטע של ריזלינג, משהו במינרליות וברעננות והתחכום של הזן יושב לי בול על החך. לשמחתי הרבה גם חצי עולם חושב כמוני והעלייה האקספוננציאלית בצריכת הריזלינג האוסטרי והגרמני בעיקר במסעדות ובברים של תל אביב ניכרת. אז אם תשאלו אותי ברגע זה עם איזה יין אני רוצה להתייחד בחג האהבה? זה יהיה ריזלינג 'שטראס' של יקב 'ארנדורפר' האוסטרי. יש בו 11% אלכוהול בלבד, מה שמסתדר יופי עם החום הבלתי נסבל הזה. הוא כייפי, קצת חמצמץ קצת מתוק, קצת כמו הקיץ אבל בקטע הטוב שלו.

עוד בוואלה!

מערה ממש אוצר

לכתבה המלאה
שקיעה במיקונוס ביוון. זיו ריינשטיין
קיץ. אבל בקטע טוב/זיו ריינשטיין

תודה לג'ק הרוסי

כשחברה שלי ראתה את הבקבוק של ג'ק הרוסי, או 'ראשן ג'ק' בלעז במקרר שלי, היא אמרה שהיא רוצה את הבקבוק הזה לטו' באב כי זה הכי קרוב לדייט שיהיה לה. אז מי זה ג'ק? מדובר בסוביניון בלאן נפלא מעמק וואיראו בניו זילנד, יין אקזוטי לחלוטין בטעמים שלו, מאד לימוני עם נגיעות פסיפלורה, סוביניון בלאן שיוצא מאזור הנוחות ושהייתי יורדת איתו על מגש גבינות גם לבד.

טפרברג, אימפרשן רוזה. יח"צ,
יבש ומתובל/יח"צ

ומשהו לפני הקינוח - סדרת היינות "מונלייט" של יקבי כרמל, נוצרה במיוחד לחגיגות כמו טו' באב, חגיגות זוגיות ובכלל זו סדרה חמודה להפליא של שלושה יינות קלילים וכייפים (אדום, לבן חצי יבש, ורוזה מבעבע). יינות הסדרה הופקו מענבים שנקטפו לאור ירח, שזה אולי הדבר הכי רומנטי ששמעתי מאז שברוס וויליס וסיביל שפרד עשו את זה בסדרה "בלשים בלילה".

כרמל מונלייט רוזה. אייל קרן,
כאילו נוצר לחגיגות ט"ו באב/אייל קרן

היין החביב עליי מהסדרה של כרמל הוא 'מונלייט red flame' כשמו כן הוא, יין אדום יבש, שאפשר (ואף רצוי) לקרר לפני. בניגוד ליינות האדומים הכבדים שעושים לכם חשק לפסטה, זה יין קליל ורומנטי, יש בו אפטר טייסט של וניל ושוקולד. הוא מצוין עם קינוח ועם נשיקה (אם יש עם מי) ומחירו רק 40 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully