וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים ענבים טובים ואיך שומרים עליהם? סוף סוף יש תשובה שבאמת עובדת

21.8.2023 / 6:00

הטעות עם התלישה, הטעות עם המקרר והטעות עם הצבע. הקיץ עוד לא נגמר, וטוב שכך

איך לשטוף ענבים?/@flavcity

קטנים וגדולים, עגולים ואליפטיים, ירוקים, אדומים או סגולים, כהים או בהירים, עם ובלי גרעינים. ענבים מציעים שילוב מופלא של פריכות, עסיס מתוק עם חמיצות עדינה ורעננות, שהופך אותם לפרי האידיאלי, ולחטיף המושלם של הטבע.

טעות העגבניות הגדולה שכ-ו-ל-ם עושים
שקר האבוקדו הגדול שכולנו גדלנו עליו
איך בוחרים אבטיח? סוף סוף יש תשובה אמיתית
איך בוחרים מנגו ומה הטעות שכולנו עושים? סוף סוף יש תשובה אמיתית וטובה

עם המרקם החלק והעסיסיות שלהם, הענבים יוצרים פרץ של רעננות בכל ביס, אבל חוץ מהקסם הקולינרי, ענבים הם מאגרים עשירים של נוגדי חמצון, ויטמינים וסיבים תזונתיים, ומציעים שורה של יתרונות בריאותיים נוספים.

וכך, כשהקיץ בשיאו, זה בדיוק הזמן ליהנות מהם, ולדבר עם אבי פיין, בעלי "משק פיין", כדי שיעשה לנו סדר, ויגרום לנו לבחור נכון.

ענבים. Giphy
החטיף המושלם של הטבע. ענבים/Giphy

היתרונות הבריאותיים של ענבים ידועים, ונכונים. הם מסייעים ליכולות הקוגניטיביות. צריכה יומית שלהם מסייעת בשיפור הזיכרון בקרב בני גיל הזהב, ונוגדי החימצון עוזרים לנקות את דפנות כלי הדם, דבר המאפשר לגוף לשנע ביעילות ובמהירות את המזון שנאכל, ואף לסלק את הפסולת באופן יעיל.

בנוסף, הענבים עשירים בוויטמינים ובמינרלים כמו ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B, פולסין, ניאצין וחומצה פנטוטנית, מגנזיום, סידן, ברזל, אשלגן, נתרן, אבץ, וכן סיבים תזונתיים החשובים לפעילות מערכת העיכול.

השאלה האדומה של הקיץ

איך בוחרים אבטיח? סוף סוף יש תשובה

לכתבה המלאה
ענבים. Giphy
הפרי האידיאלי. ענבים/Giphy

ההבדל בין ענבים ירוקים ("רוקי" ו-SBS הם הנפוצים ביותר) לאדומים (Flame Seedless, Red Globe ו-Crimson Seedless נחשבים לפופולריים במתיקותם ובעסיסיותם) בא לידי ביטוי בטעם, במרקם וגם בערכים התזונתיים.

לענבים אדומים יש בדרך כלל פרופיל טעם מתוק ועז יותר. הם יכולים להפגין תווים של פירות יער, שזיפים, ואפילו רמז לחמיצות בזנים מסוימים. לעומתם, ענבים ירוקים נוטים להיות מתונים יותר בטעמם, עם איכות מרעננת ומתיקות עדינה.

קליפתם של ענבים אדומים עבה יותר וטאנית יחסית בשל נוכחותם של אנתוציאנינים, התורמים אף הם לצבעם. לענבים ירוקים יש קליפה דקה ועדינה יותר, מה שהופך אותם קלים לנגיסה.

האנתוציאנינים האחראים לצבעם של הענבים האדומים הם נוגדי חמצון רבי עוצמה שעשויים לשאת יתרונות בריאותיים שונים. רזברטרול, למשל, נקשר לבריאות הלב. הענבים הירקוים, לעומת זאת, מציעים נוגדי חמצון ו-ויטמין C, למשל, אך יש להם רמות מעט נמוכות יותר של פיטונוטריינטים מסוימים.

ענבים. Giphy
אין סיבה להגיע למצב כזה. ענבים/Giphy

אז איך בוחרים?

1. בחרו ענבים עגלגלים ושלמים, ללא קמטים. כדאי שהענבים יהיו מחוברים לגבעול מוצק ולא יבש, אם כי גם ענבים שנשרו מהאשכול טובים לאכילה.

2. בחנו את הצבע. צבע הענבים מעיד על מתיקותם. ענבים ירוקים מתוקים יהיו בעלי גוון צהבהב וענבים אדומים, סגולים או שחורים צריכים להיות בעלי צבע עמוק ועשיר.

3. בחרו ענבים בשלים. כמות נוגדי התזונה עולה ככל שהצבע עמוק יותר והפרי בשל יותר. כמות נוגדי החימצון בשיאה כשהפירות בשיא הבשלות.

4. אחסנו את הענבים במקרר. ענבים נוטים לתסוס ולהתקלקל מהר יותר בטמפרטורת החדר. עטפו אותם בנייר מגבת בצורה רופפת ושמרו בקופסה במקרר. בדרך זו הם ישמרו על טריותם, טעמם ופריכותם לאורך זמן.

5. אשכולות גדולים מומלץ להפריד עם מזמרה לאשכולות קטנים, ולא לתלוש את הענבים מהשדירה. כך הענבים הנותרים יישארו טריים והשיזרה לא תתייבש.

seperator

משק פיין מציע תוצרת חקלאית טרייה ומובחרת, ישירות מהחקלאי לצרכן, בתוך האנגר תעשייתי ענק. שני סניפיו פועלים בחוצות שפיים ובגבעת עדה

  • עוד באותו נושא:
  • ענבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully