וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתחיל מבראשית: יין אדום, סיפור קטן ואנשים שיש להם חלום

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 11:50

טליה לוין ממליצה על יין נהדר להתחיל איתו שנה חדשה. ולכל מי שמתכנן נסיעה לצפון, גם על ביקור ביקב משפחתי בגליל העליון, שיגרום לכם להרגיש כמו באיטליה

יקב עמרם. יח"צ,
רמות נפתלי. אחד מאזורי הגידול האטרקטיביים בישראל/יח"צ

אפשר לומר שזה התבקש לפתוח את היין הזה בשבוע האחרון של השנה. אני דוגלת בשיטה שעל פיה, לפני שפותחים שנה בצורה טובה, צריך להיפרד מהקודמת, לשחרר אותה לחופשי בצורה הכי טובה שאפשר. הרמת כוסית רק הפוך. מזג האוויר לא אפשר לשבת על החוף השבוע, אפילו לא בשקיעה. לכן, את התשליך החילוני עשינו במרפסת עם מזגן שסיפק לנו אוויר של כאילו סתיו. צריך היה למצוא לזה יין מתאים. עדיף כזה שיש מאחוריו סיפור קטן ואנשים שיש להם חלום. כמו 'בראשית 2020' של יקב עמרם מרמות נפתלי, שבגליל העליון

מדובר בבלנד של קברנה סוביניון, פטיט סירה, וסנג'ובזה, מכרמים ברמות נפתלי שעמרם אזולאי, שעל שמו נקרא היקב, ושהוא גם הכורם של יקב 'רמות נפתלי', גידל במהלך שלושים השנים האחרונות. כל מי שבתחום היין מכיר אותו, ואת כרם קברנה הסוביניון שלו שנחשב לאחד המשובחים באזור.

אחרי שנים של עבודה בכרמים מול יקבים גדולים, באחד מאזורי הגידול האטרקטיביים ביותר בישראל, החליט עמרם לנסות את מזלו גם בייצור יין. ענבים טובים כבר היו לו. בפעם הראשונה הוא נכשל, בפעם השנייה, לאחר שביקש הדרכה מהייננים של יקב רמת הגולן זה הצליח, והפך מאז לתחביב משפחתי. חקלאות לפרנסה, יין לבית.

בסוף שנות התשעים עמרם ושושי רעייתו, השתעשעו בייצור יין בשיטה המסורתית של דריכת ענבים וכל הג'אז הזה, והוציאו בשביל הכיף 100 בקבוקים בשנה. בשנת 2001 הצטרף אליהם אוהד הבן שלמד ייננות, ושנה מאוחר הם נטעו כרם בעמק קדש. בשמונת הדונמים של החלקה גדלים ענבי קברנה סוביניון, פטיט ורדו, מלבק, שירז ומרלו, ומאז ועד היום, עשרים שנה, בקירוב יש להם מבחר של יינות אדומים מכרמים שגדלים כמעט בחצר האחורית שלהם.

אם כבר בטעימה קונספטואלית עסקינן, אז הייתי סקרנית לטעום גם את 'הרי נפתלי 2020' שאין לי דרך אחרת מלהגדיר אותו אלא כעסיסי ועמוק לאוהבי הז'אנר. בלנד של קברנה סוביניון, מרלו ומלבק. עם עומק שרק בהרי נפתלי אפשר למצוא, ועם תחושה בפה שהנה תכף בא הסתיו.

יקב עמרם. יח"צ,
יקב עמרם, רמות נפתלי. שווה לעשות עצירה/יח"צ

בואו לבקר

רמות נפתלי אגב, ואנחנו בדיוק בעונת הטיולים, זה אחד האזורים הכי נעימים בישראל אפילו בספטמבר. אז אם אתם מתכננים ביקור באזור הגליל העליון, שווה לעשות עצירה על הדרך, לקבוע דייט ביקב עמרם ולהרגיש קצת כמו ביקבים המשפחתיים באיטליה. הביקור כולל: סיור, טיול לכרם, טעימה של ארבעה יינות אדומים מיינות הדגל של היקב ואם אתם ממש זורמים כדאי לכם לישון באחד הצימרים בסביבה. יהיה קריר.

דבר המועצה: כתבה זו זה יצאה את מפעלנו כשהיא ראויה לקריאה, במיוחד בשבילכם, חובבי היין, האלכוהול והאווירה הטובה אבל אנחנו בני אדם ולפעמים אנחנו טועים. לכן, אם מצאתם פסיק לא במקום, איות שגוי, או עובדות לא מדויקות, נשמח אם תמצאו דקה או שתיים כדי לתקן אותנו, ממש כאן בתגובות. לא תאמינו, אנחנו קוראים את כולן. אם אתם לא מסכימים עם מה שכתבנו, נשמח אפילו יותר אם תשתפו אותנו בדעות שלכם.

אנחנו נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו כדי לשתף אתכם בכל מה שחדש, מעניין ומעורר מחשבה בעולמות היין, התזקיקים, הבירה, האירועים, הברים, או בקיצור: תרבות השתיה. מקווים שתיהנו מהתכנים שלנו, לפחות כמו שאנחנו נהנים ליצור אותם, ומרימים כוסית לחייכם, מועצת סנהדרינק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully