וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים, ארז והטירוף של באר שבע: שבוע אוכל לוהט במיוחד

11.2.2024 / 6:00

הרבה זמן לא ראינו כמות כזאת של פירגון ישראלי: החדשות הטעימות של ישראל

מסעדת אונזה, שוק הפשפשים, יפו/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - הרבה זמן לא ראינו כמות כזאת של פירגון ישראלי. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

30 שנה לדיקסי, החגיגה נמשכת

חיים כהן עם מושיקו גמליאלי, דיקסי. אסף קרלה,
חיים כהן ומושיקו גמליאלי/אסף קרלה

עוגן האוכל הוותיק של חיים כהן מוסיף להדהד שלושה עשורים של פעילות, ומוציא לדרך שלושה שבועות של אירוח שלושה שפים. הפורמט דורש את זה הרי.

ראשון יגיע מושיקו גמליאלי, שיעשה תפריט סופרנוס (12-18 בפברואר) אמריקני-איטלקי, ובו קרבורנה קרם תירס מק אנד צ'יז, מיטבולס עם חצילים וקראף של רופינו קיאנטי בצד. אחריו (19-26 בפברואר) יחגוג תומר טל על טקס-מקס עם אסאדו בתערובת קייג'ין ושום שחור מעושן, גוואקמולי, טאקו ושעועית ירוקה בטמפורה, רוסטביף סינטה עם איולי דאשי וצ'יפס דקיק וגם מרגריטות כמובן. את הכנסת האורחים הזאת יחתום (04-10 במרץ) ארז קומרובסקי, סן פרנסיסקו סטייל, עם הכנפיים של הדיקסי ברוטב היביסקוס, סלט שרימפסים חלוטים עם סלקים צבעוניים, סטייק על המינוט עם שום ירוק וחמאה חומה, וגם פינו נואר ליד.

דיקסי

חדשות האוכל

סירי ענק והרבה צלחות על השולחן: ארוחת החורף המושלמת יוצאת לדרך

לכתבה המלאה

פברואר הלוהט של ארז קומרובסקי

סיר חמין, בלאדי שיק של ארז קומרובסקי. אמיר יעקובי,
סיר חמין של בלאדי שיק/אמיר יעקובי

השף שרגיל לחורף הצפוני בביתו שבמתת צפה בטירוף המלחמה ופינוי אזורי הגבול והחליט לרדת תל-אביבה, ולרקוח הפתעות אינספור.

העסק יתחיל בשלושה מפגשי גב לגב מסקרנים עם השפים בברי האוכל של העיר - גיא אריש בסנטי (12 בפברואר, כולל הבטחות לגזר בלאדי במיסו חומוס וערמונים, קולורבי בלצ'ה דה טיגרה וארטישוקים בחמאה), רז רהב בתרצה (19 בפברואר, עם תפריט "בייבי בום שמתחיל במטבח") וגם גיא גמזו בהלנה (26 בפברואר, וחגיגת "בלאדי טאפאס טרה שיק" עם פאייה גדולה וחובייזה, ותבשיל עולש עם בצל קונפי, שום מטוגן, המון לימון ושמנת חמוצה)..

השפים הללו הגיעו לביקור גומלין במטבחי בלאדי שיק של קומרובסקי, ועבדו איתו יחד על סיר אוכל משותף, וטעים. אריש הרים מחווה טוניסאית בדמות סיר קוסקוס של יום שלישי עם פקיילע לחי עגל וקציצות קוקלה, גמזו הכין סיר אורז שיראזי שמח, עם קציצות עוף, לימון וארטישוק ירושלמי, ואילו רהב חזר לעוף של אמא, עם סיר כרעיים, אורז אדום, גזר, תפוחי אדמה, קישואים ועגבניות.

חוץ מכל זה, שהרי זה לא מספיק כלל כשמדובר בקומרובסקי, הושקו בבלאדי שיק שלו שלושה סירים חדשים - חמין סורי (365 שקלים, מספיק לכחמישה אנשים) שמערבב יחד שוקי עוף ושפונדרה בקר, חיטה, חומוס ותמר מג'הול, חמין אוקראיני (375 שקלים) על בסיס שפונדרה בקר, שעועית לבנה, גריסים ותפוחי אדמה, וגם "ג'חנון באלאדי" (135 שקלים, אף הוא לחמישייה רעבה) שחום ושזוף.

בלאדי שיק

אליעד דנון מארח את אורן אסידו, אונזה

אליעד דנון ואורן אסידו, אונזה. דמיטרי פומזן,
אליעד דנון ואורן אסידו באונזה/דמיטרי פומזן

הקדנציה החדשה והמעולה של המסעדה השמחה בשוק הפשפשים מעלה הילוך עם אירוח של חבר קרוב, מימי הפס הלוהטים של תל אביב, עשור אחורה.

השידוך יתרחש בימים שני ושלישי (12-13 בפברואר) ומבטיח "שיתוף פעולה טעים ומלא תקווה", עם ארבע מנות לפחות של אסידו - פסטרמה פלמידה, כיסוני שישברק ממולאים על לאבנה וחמאת צ'ירשי, חסה ליטל ג'אם עם ויניגרט סומק ופרמזן, ולברק ברוטב חמאה חומה - והטירוף היומיומי של דנון, מג'יבנה צלויה ועד סשימי לצ'ה דה טיגרה.

אונזה

פופ-אפ שף, קפאסה, באר שבע

גיא רוזמרין, ברברה צליל אבי, אליעד דנון, יונתן שרביט, פופ-אפ שף, קפאסה, באר שבע. אנטולי מיכאלו,
גיא רוזמרין (מימין), ברברה צליל אבי, אליעד דנון ויונתן שרביט/אנטולי מיכאלו

מסעדת הטאפסים הדרומית בהובלת דרור שושן משיקה חודש של אירוחים מסקרנים ותפריטים מיוחדים.

ראשון (12-17 בפברואר) יגיע גיא רוזמרין מבעתו הנהדרת בשוק תלפיות בחיפה, עם סשימי דג ים ופילה הדרים, ניוקי ראגו טלה, קבב דג ים חלאבי עטוף בבצק ואפוי בטאבון וגם "סלט קיסר בדואי" על בסיס חסה צלויה בסמנה.

אליעד דנון (כן, זה מלמעלה ומהאונזה) יקפוץ ב-19-22 בפברואר ויגיש, בין היתר, סשימי בר ים בלצ'ה דה טיגרה, מוסר ים עם רוטב חמאה לבנה וגלייז לימון פרסי, אסאדו טלה מפורק עם קרעי תפוח אדמה וגם סינטה משויישת עם הוט סוס תותים ופירה תפוחי אדמה.

יהונתן שרביט יתארח ב-26-29 בפברואר, ויביא דרומה טארטלט טונה אדומה עם איולי ליים, קרוקט כרישה מפוחמת, פילה בר ים בטאבון עם בוקטיני וגם גלידת פיסטוק סיציליאנית עם קרם עוגיות ופקאנים.

ברברה צליל אבי ("משחקי השף") תחתום את המרתון המרשים הזה (04-07 במרץ) עם טרטר טונה אדומה ופאקוס, קרפצ'יו שושקה עם איולי רכז רימונים, שיפוד בר ים על ציר דגים וערק עם פירה תפוחי אדמה וחמאה חומה, סינטה עם ארטישוק ירושלמי בגלייז תפוזי דם חריף, וגם בריוש קלוי בחמאת דבש, קרם פרש ורוטב קרמל לקינוח.

קפאסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully