וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם בירה קל של קרן אגם

קרן אגם

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 0:38

קרן אגם עם מתכון לא מסובך ללחם בירה, כזה שתופח בקלות ונאפה בתוך סיר. התוצאה - לחם חם, טעים וביתי שחייב ליווי של גבינות וחמאה

לחם בירה של קרן אגם. נופר צור,
שופע בועות וטעים במיוחד. לחם בירה/נופר צור

קרן אגם הנהדרת מהבלוג "נשואה למאפייה" הנהדר בהתאם מביאה לכם מתכון ללחם בירה נהדר, על בסיס ויינשטפן (אם כי אתם יכולים להשתמש כמעט בכל בירה אחרת כמובן).

לחמניות מתוקות ביתיות של קרן אגם
חלות קטנות להתחלות חדשות: לחמניות קשר של קרן אגם
עוגת רוגלך מבולגנת של קרן אגם
ג'חנון ביתי, מהידיים של מזל ושל קרן אגם

את הלחם הזה מכינים מבצק ללא לישה בקופסה, ואופים בתוך סיר יציקת ברזל או כל סיר שנכנס לתנור בטמפרטורה גבוהה. התוצאה דומה מאוד ללחם מחמצת של ממש, אבל מהירה הרבה יותר ועם ממש מינימום של עבודה שוחקת - כפרי וקראנצ'י מבחוץ, רך מאוד ומלא בועות אוויר מבפנים. בקיצור: לחם חלום לחג הקציר.

מצרכים:

  • 600 גרם קמח לחם/חלה/פיצה/לבן
  • 1 כף שמרים יבשים
  • 2 כפות סוכר חום כהה
  • 1 כף מלח דק
  • 1 כוס זיתים ירוקים פרוסים
  • 1 בקבוק (330 מ"ל) בירה (עדיף בירת חיטה מתקתקה יותר, אבל כל בירה תלך)
  • 1/2 כוס (120 מ"ל) מי ברז
  • קמח לקימוח המשטח
לחם בירה, קרן אגם. נופר צור,
לתוצאה מושלמת. לחם בירה/נופר צור
לחם בירה של קרן אגם. נופר צור,
נאפה בתוך סיר כבד לתוצאה מושלמת/נופר צור

הוראות הכנה:

1. בקופסת פלסטיק או בקערה (רצוי עם מכסה) מניחים קמח, שמרים, סוכר חום ומלח. מוסיפים את בקבוק הבירה ומחצית מכמות המים ומערבבים הכול בעזרת כף. אין צורך לערבב יותר מדי ואמור לצאת בצק מאוד-מאוד "מלוכלך" ודביק. אם הבצק לא מספיק דביק, מוסיפים עוד מים ומערבבים מעט.

2. סוגרים את הקופסה עם מכסה ומניחים להתפחה של שעה, אפילו שעה וחצי, במקום חמים או בטמפרטורת החדר.

3. ממלאים קצת מים בקערה או בכוס, ומבצעים בבצק קיפולים - פותחים את המכסה, טובלים את היד במים, ומכניסים יד מתחת לאחת מפינות הקערה עם הבצק ומקפלים את הבצק פנימה. כלומר, כלפי מעלה, למרכז הקופסה. חוזרים על הפעולה בכל ארבע הפינות. סוגרים את המכסה ומניחים את הבצק להתפחה חוזרת של 45-50 דקות.

4. מקמחים ממש טוב משטח עבודה. פותחים את הקופסה והופכים אותה על הקמח, עד שהבצק ייפול למטה.

5. בעזרת הידיים או בעזרת קלף מקפלים את כל הבצק פנימה לצורה של כדור. מעבירים את הבצק למרכז נייר אפייה מקומח היטב, ומכסים אותו בקערה גדולה. מניחים להתפחה של חצי שעה נוספת.

6. בינתיים, מכניסים סיר ריק עם מכסה לתנור, ומחממים את התנור לחום 230-240 מעלות. כשהתנור לוהט, מוציאים את הסיר לרגע, פותחים את המכסה, מרימים את הבצק עם נייר האפייה שהוא יושב עליו ומניחים אותו עם הנייר בתוך הסיר, כשהנייר כמובן כלפי מטה. מקמחים מעט מלמעלה, סוגרים את הסיר עם המכסה ומחזירים לתנור.

7. אופים את הלחם למשך 30-35 דקות עם מכסה הסיר, עד שרואים שחלקו העליון שזוף. מורידים את המכסה ומשאירים את הלחם לעוד 10-15 דקות בסיר שבתנור, עד להשחמה מלאה.

8. מוציאים את הלחם מהסיר בעזרת נייר האפייה ולא מתאפקים. פורסים וטורפים עם חמאה וגבינות.

שבועות 2024, מבשלת ויינשטפן. מיכל סלע,
שבועות במבשלת ויינשטפן/מיכל סלע

המתכון של אגם הוא חלק מ"שבועות-פסט", חגיגות החיטה של ויינשטפן בישראל, שהחלו בפעילות רשת נמרצת שבנסגרתה התחרו בשלנים ביתיים, ותסתיים באירוע מיוחד במסעדת "המטבח של רמה".

הלוקיישן הנהדר בנטף שבהרי ירושלים יארח את שלב הגמר של התחרות, ובו יכינו 15 מתמודדים מנות בהשראת הבירה, והחג כמובן, וייהנו גם מהשקת ליין Kristall החדש והפירותי שלה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully