וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם לא תשמחו לשמוע ממה באמת עשויים נגיסי העוף האהובים על ילדיכם

15.7.2024 / 0:01

האם יצא לכם לבחון את רשימת המרכיבים שעל אריזות נגיסי העוף שקניתם מהסופר? הנה כמה דברים שמאוד כדאי לכם לשים לב אליהם

ככה מכינים את נגיסי העוף של מק'דונלדס/McDonald's Canada

אין כמעט ילד שלא אוהב נגיסי עוף (ובעיקר את הר הקטשופ שמתלווה אליהם). כדי לתת מענה לביקוש הזה, תמצאו מגוון רחב של אפשרויות לנגיסי עוף (או צ'יקן נאגטס) בסופרמרקטים שחלקם נראים בריאים ואף מעבירים מסר ברור שהם כאלה - במיוחד אם משווים אותם לאפשרויות האחרות של המזון המהיר המטוגן היטב. אולם, מה שעשוי להפתיע הורים עסוקים הוא שנגיסי העוף הללו עשויים להכיל רק 30% עוף, מה שלמעשה הופך אותם לרחוקים מלהיות בחירה בריאה לילדים בשלבי גדילה.

אינכם צריכים להבין הרבה בתזונה כדי לדעת שנגיסי עוף ממדף הקפואים בסופר אינם בריאים כמו חזה עוף, או אפילו שניצל שאתם מכינים בעצמכם בבית באמצעות קצת פירורי לחם - שבאידיאל עשויים מלחם דגנים מלאים, ביצה ומעט קמח. עם זאת, בואו נהיה כנים: המציאות היא שלא לכולנו יש זמן או חשק להכין שניצלים, וילדים - במיוחד הבררנים מביניהם - אוהבים לרוב נגיסי עוף מחוממים בתנור. לכן, אנו ממליצים לבדוק היטב את רשימת המרכיבים על אריזת נגיסי העוף שלכם - לפני שאתם קונים אותם.

ילדים אוכלים צ'יקן נאגטס. ShutterStock
שימו לב לרשימת המרכיבים שעל גבי אריזת נגיסי העוף/ShutterStock

מה צריך לבדוק על האריזה?

הדבר החשוב ביותר לבדוק כשבוחרים את נגיסי העוף האהובים על ילדיכם הוא אחוז המרכיבים שמכיל עוף. מה שעשוי להיות קצת מזעזע לגילוי הוא שכמה ממותגי הסופרמרקטים הפופולריים ביותר, שמשווקים באופן ברור כאפשרויות שמיועדות לילדים, מכילים עד 30% או 50% עוף בלבד - והאחוז הזה לא תמיד תואם את המחיר שאתם משלמים. באופן אישי, לא היינו בוחרים בשום מוצר שמכיל פחות מ-100% עוף. המזון איכותי יותר מבחינה תזונתית כשהוא מציע כמות גבוהה יותר של חלבון וכמה שפחות מרכיבים נוספים.

עוד בנושא:
אנשים רק עכשיו מגלים את הסיבה בגללה חתיכות המק נאגטס שונות זו מזו

רוצים להרגיש כאילו אתם אוכלים בחוץ? ככה תכינו בבית את המתכון הסודי לעוף "כמו של KFC"

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

מה לגבי שאר המרכיבים?

ככל שרשימת המרכיבים קצרה יותר, כך המוצר צפוי להיות פחות מעובד וטוב יותר מבחינה תזונתית. נגיסי עוף מסחריים נעשים לרוב עם מגוון רחב של מרכיבים מעובדים כולל חומרי טעם וריח, מלחים שונים וצבעי מאכל - וזה החיסרון של בחירה באפשרות הזו.

מלבד המלחים והסוכרים המוספים באופן סטנדרטי שהם פחות אידיאליים, המרכיב הלא רצוי הנוסף שאכן צץ באופן קבוע ברשימות הרכיבים של נגיסי העוף הוא חומר משמר e223 נתרן מטביסולפיט, המשמש כחומר הלבנה ומעכב חמצון. תוסף זה נקשר לתופעות לוואי נשימתיות ונראה כי הוא גורם לגירוי בקיבה אצל אנשים בעלי רגישויות ובנוסף הוא ידוע כגורם לכאבי ראש והפרעות עיכול; בעיות עור והורס ויטמין B12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully