וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולה הולה, תל אביב: נווה מדבר של אוכל טעים ומזגן אדיר בשוק הכרמל

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 7:35

מפות לבנות, מטבח שף ומזגן כמו שצריך, כאילו הבלאגן מסביב שייך לסיפור אחר

מסעדת OLA OLA. רותם דרוב
שקט של אחרי הסערה. הולה הולה בשוק הכרמל/רותם דרוב

על כמות האופציות הקולינריות בשוק הכרמל ובסמטאות המקיפות אותו כתבנו פה בעבר, החל מדוכני רחוב מעניינים, מקומות לשבת בהם על קפה טוב, כריך פרנה איכותי, קבב רומני, המבורגרים, גלגלי שווארמות שווים, דוכני פיתות שלא תמצאו בשום מקום אחר והמבחר לא נגמר. מוזר לחשוב לפעמים על מקומות מפונפנים יותר או פחות במתחם, אבל גם הם בהחלט קיימים ברחבי השוק.

אחד מהם היא מסעדת הולה הולה, בניצוחו של השף שקד פחימה, מסעדת שף כשרה המתמחה בדגים וכדרכן של מסעדות כשרות, גם חלבית כמובן.

פחימה רק בן 30, אבל מאחוריו כבר 14 שנות ניסיון בשלל מטבחים בעיר, ללא כוונות לעצור. בתחילת המלחמה הוא הפך את מסעדת דואה שלו לדוכן המבורגרים, ואת חלל האירועים מול הולה הולה לנקודת זינוק לפיצות נפוליטניות במשלוחים לכל העיר ("היינו חייבים להתגמש, אחרת לא היינו שורדים").

הולה הולה עצמה חזרה לעבוד, ולפחימה אין תלונות ("אנחנו מלאים בשעות הערב שלושה חודשים קדימה") אבל כן יש לו כוונות להרחיב שעות ולחזק את הצהריים.

הולה הולה, תל אביב. יהונתן בן חיים,
תמיד משמח. הולה הולה/יהונתן בן חיים
אם בכל זאת בחרתם בסיבוב בשוק שכנראה לא מפחיד אף אחד עם כמויות התיירים בו, מקומות כאלה הם האופציה הכי מחיית נפשות שתיתקלו בה

אין כאן עסקית במובן המקובל של המילה, אלא ממש הנחה רצופה מהשעה 12:00 ועד 19:00, כך שגם ארוחת ערב מוקדמת לאחר בילוי בשוק באה בחשבון עם הדיל הזה, ואם אתם חובבי יין, אז לשבת על מנת פתיחה עם חבר או חברה אחרי העבודה וללגום צמד כוסות במחיר של כוס אחת זה תמיד משמח.

כשהגענו להולה הולה, עם הילדים במקרה הזה, במזג האוויר שעבורי לפחות הוא בלתי אפשרי, תפקדה המסעדה עבורנו כמו נווה מדבר שופע מים וירוק. עד שהשמש שוקעת, תל אביב לא מרחמת על אף אחד. החום כבד, אחוזי הלחות מוציאים כל חשק לחיות, ואם בכל זאת בחרתם בסיבוב בשוק שכנראה לא מפחיד אף אחד עם כמויות התיירים בו, מקומות כאלה הם האופציה הכי מחיית נפשות שתיתקלו בה כדי לסיים את הביקור בשפיות.

ניגוב של החיים

חומוסייה כמו פעם, וכמו שצריך עכשיו

לכתבה המלאה
מנת פיש אנד צ'יפס של מסעדת OLA OLA. רותם דרוב
אין צורך במנות ילדים עם כזה תפריט. פיש אנד צ'יפס של הולה הולה/רותם דרוב

כשנכנסים להולה הולה נרגעים מיד. מפות לבנות, בר מושקע, אווירה שקטה ונעימה (שמעלה ווליום בשעות הערב כמובן), והכי חשוב בדקות הראשונות של הביקור - מזגן איכותי שנותן עבודה ומביא אותך לטמפרטורה הרצויה.

בעצם, היא מתפקדת כאופציה הכי הגיונית להגיע עם ילדים בשעות צהריים, למרות התווית "מסעדת שף", ובטח כאופציה הכי מפנקת להגיע גם למבוגרים יותר שרוצים לאכול בלי בלאגן, או לשבת בלי לחץ, להשאיר את שאון השוק, החום והלחות מחוץ למשחק - ופשוט ליהנות.

שקד פחימה, הולה הולה, תל אביב. יהונתן בן חיים,
מנה חובה למעריצי הירק. פחימה והכרובית של הולה הולה/יהונתן בן חיים

אם אתם מבקרים קבועים פה, אתם בטח חושבים לעצמכם "למה עם הילדים?", ואילו אני אומר שאם יש מנות כמו פיש אנד צ'יפס (או כמו שהילדים שלי קוראים לזה, שניצל דג) ופסטה רוזה, ואם יש תפריט פיצות וגם פוקאצ'ה חמה, אני בטוח שלא צריכים להתאכזב שאין בתפריט את החלק המיועד לילדים, אלא שכולם יזרמו עם המצב הקיים ובחשק רב.

הפואקצ'ה הגיעה מהטאבון מתובלת בזעתר ובאורגנו, הוגשה לצד שמן זית, בלסמי מיושן ורסק עגבניות (34 שקלים) והרגיעה לרגע כמה קיבות ריקות. כך גם ברוסקטת "הולה הולה" - טונה אדומה עם סלסת עגבניות ואיולי שום (72 שקלים) שהתגלתה כשלוש פרוסות עם טונה שזעקה טריות, כשלדברי פחימה, "כל הפרודקטים מגיעים מהשוק, בטח ובטח כשזה מגיע לדגים".

או מנה כמו כרובית פונדו - פרח של כרובית ברוטב פונדו, וגבינת פרמזן ומיקרו שיסו (67 שקלים), מעין מנת חובה אם אתם מעריצי כרובית אפויה או מטוגנת. גם מנת הפסטה רוזה שנקראת כאן "הפסטה של אשתי" ומגיעה עם תועפות פרמזן (79 שקלים)) עוררה מבטים מלאי הערצה בקרב הילדים וכמובן שגם הפיש אנד צ'יפס (73 שקלים) נטרף כלא היה על ידי בן ה-6. לא לשכוח להוריד מכל המחירים שציינתי 15% הנחה כמובן.

הולה הולה, תל אביב. יהונתן בן חיים,
נווה מדבר עירוני. הולה הולה/יהונתן בן חיים

הגענו בשיא החום, בשעות אחר הצהריים, ולאחר שעה פלוס מהנה במיוחד יצאנו למרבה הפלא אל בריזה שהחלה להגיע מהים שנמצא כמו מאות מטרים משם.

הסמטאות הציוריות של כרם התימנים מקבלות בברכה שוטטות נעימה ומשפחתית (שוק הכרמל עצמו, במקרה הזה, כבר מתחיל להיסגר ופועלי הניקיון מתחילים לקרצף אותו) ומסכמות יום טוב שמשאיר את נווה המדבר הממוזג מאחור, עם כוונות לחזור.

seperator

הולה הולה, יחיא קפח 3, תל אביב, 050-9322445

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully