וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LP, תל אביב: מקום של מקצוענים. עכשיו בואו נחזיק יחד אצבעות

12.9.2024 / 6:00

זה יקרה בקרוב, רק שיישאר

LP, מלון אימפריאל, תל אביב/יניב גרנות

קשה להפריז בתיאור יכולותיו של השף עינב אזגורי. אחד האנשים היותר מוכשרים שפועלים כאן עבר שפע תחנות מאז שיצא לדרכו בטפאס בר בראשון לציון, דרך מקומות כמו בר-א-וין וקפה נורדוי, ועד ל-LP העכשווי שלו, בר שיפודים חדש של קבוצת אימפריאל.

נדמה שאין שף שעליו כתבתי כל כך הרבה פעמים, וכל הביקורות, למעט אחת, היו מצוינות. המעקב אחר עבודתו תמיד מעניין. מחד, כמעט כל המטבחים שניהל נסובו סביב קלאסיקות. מאידך, אף פעם לא שיעמם לאכול אצלו וריאציות אינטליגנטיות על קלאסיקות מוכרות, בביצוע מצוין.

לכל ביקורות האוכל של אבי אפרתי

LP, השלישי של אימפריאל באותו בניין מציע לצד הקוקטיילים שלה מטבח שמבוסס על תנור הרובאטה היפני ובו שיפודים שתכניהם סוחבים דווקא לא ליפן, אלא אל הים-תיכוני והמקומי.

החלל בו קטן בכל קנה מידה, אבל גדול בהשוואה לאימפריאל עצמו וללה אוטרה, ופחות אפלולי מהם. התפריט לא גדול, מחולק ל"ים", "צומח" ו"בשר", עם די הרבה מנות מבוססות שיפוד אחד ואופציות נוספות, שאינן מהתנור היפני.

LP, תל אביב. איתמר גינזבורג,
פחות אפלוליות. LP/איתמר גינזבורג

קודם עלו ובאו, איך לא, הקוקטיילים. היינו בשעת ערב מוקדמת, שבה כל קוקטייל שמוזמן עד 20:00 עולה 35 שקלים, והזמנו את הוורסיה של LP על קלובר קלאב ובזיל סמאש (52 ו-48 שקלים מחוץ להפי האור).

הראשון חיבר ג'ין (בומביי ספייר) ו-ורמוט נווילי פראט לחליטת פירות יער, היביסקוס ולימון. הפירותיות המתוקה הזו איננה כוס התה של כותב שורות אלו, אבל את הלוגמת שהזמינה אותו הוא שימח מאוד. בהקשרי הז'אנר זה היה קוקטייל עשוי היטב. הג'ין, בצירוף הוורמוט היבש החזיק לא רע מול הסירופ, שלא היה מוגזם במתיקותו.

גם הבזיל סמאש שלי נשען על בומביי ספייר, בצירוף בזיליקום טרי, קורדיאל תפוח-סלרי, ליים וכתר מלח-סלרי במעלה הכוס. זה היה קוקטייל קל יחסית, לא יבש מאוד, עם נוכחות עזה לסלרי ושפע איזונים. הוא היה טוב מאד מסוגו, בז'אנר הקליל והקייצי יחסית. שני הקוקטיילים היו יותר טובים מסוגם ממצוינים.

פרדס, תל אביב

ארוחה בין טובה למצוינת, בלי נפילות ובלי צעקות

לכתבה המלאה
LP, תל אביב. חיים יוסף,
לא פחות ממעולה. סשימי של LP/חיים יוסף

הלכנו על אוכל בשלושה סבבים. הראשון כלל סשימי טרחון (68 שקלים) וטרטר בקר אמריקן (42).

בסשימי הייתה פפאיה מוחמצת, צ'ילי הבאנרו, בצל ירוק וסויה. הדג היה טרי וטוב והתוספים מעליו עשו שמח בחיך. היו שם חמצמצות וחריפות נהדרות, שלא השתלטו על טריות ורעננות הדג, בשילוב הרבה שמן זית. מנת קרודו לא פחות ממעולה.

טרטר הבקר לעומתו, על ברוסקטות עם ירקות מוחמצות וקורנישונים, היה נחמד בלבד. שום טענה חלילה אבל גם ללא קיק כלשהו.

LP, תל אביב. חיים יוסף,
ללא קיק כלשהו. טרטר בקר של LP/חיים יוסף

המשכנו לשיפוד קלמרי (42) לצד סלט חסות (28) ולאפת חמאת שום (14).

שלושה נתחי קלמרי היו על השיפוד שהגיע מהרובאטה. הם היו טעימים במיוחד והגיעו על סלסת עגבניות ושום עם רוזמרין ושמן זית. מנה טובה ממש.

סלט החסות, עם כרוב שחור חרוך ו-ויניגרט חרדל-רוזמרין, סבל מעודפי רוטב וטעמיו היו שמנוניים ומוגזמים מדי.

לאפת חמאת השום הייתה טעימה ממש וגם גדולה ממש.

LP, תל אביב. חיים יוסף,
סיח, עם טוויסט. שיפוד לבבות של LP/חיים יוסף

בסבב השלישי היו שיפוד תמנון ועגבניות (62) ושיפוד לבבות עוף (32).

שיפוד התמנון הגיע על רוטב יוגורט, נענע וחמאה רותחת. התמנון רוכך כהלכה, נצרב כהלכה והיה טעים. הרוטב היה בסדר בלבד.

שיפוד לבבות העוף, בשיגור ישיר מעולמות הסיחים בתוספת טוויסט, הגיע עם טחינה, צ'אטני בצל וחמאה רותחת. הלבבות עצמם היו נפלאים, הטחינה באה להם בטבעיות, הצ'אטני קצת פחות בעיני אבל זו הייתה בכל זאת אחלה מנה.

LP, תל אביב. חיים יוסף,
טעים במיוחד. שיפוד קלמרי של LP/חיים יוסף

חתמנו בשיפוד מרשמלו (32) עם קרמל שוקולד מלוח וקראמבל בוטנים.

המרשמלו עצמו, מתוצרת בית, היה טוב ממש, בפרט בחלקיו שהפכו מותכים. המסביב היה מתוק בהגזמה. זו מנה שמתכוונת להיות מושחתת ומוגזמת. אל לו, למי שמזמין אותה, לצפות לעידון. בכל זאת, לא רק החתום מטה אלא גם לוגמת הקוקטייל המתוק מראשית הרשימה הסתייגה.

קוקטייל שלישי, פניצלינה (54 מחוץ להפי האור) מבוסס טקילה, מזקל, סירופ ג'ינג'ר, סירופ דבש וליים, עשה את שלו ביעילות. הסירופים כאן היו מתונים בהשוואה לרכיבים האלכוהוליים, שיסוד העישון בהם, המגיע מן המזקל, היה דומיננטי. אחלה קוקטייל שמזכיר שבקבוצת אימפריאל יודעים את עבודתם בכל הנוגע לאלכוהול.

חשבון מתוך מדור ביקורת מסעדות של אבי אפרתי, LP, תל אביב. ShutterStock
תמחור ידידותי לחלוטין. החשבון ב-LP/ShutterStock

אז מה היה לנו כאן? בר שיפודים וקוקטיילים לא יומרני מחד אבל רחוק מלהיות בנאלי מאידך. קוקטיילים טובים מסוגם מבית היוצר של קבוצה מקצוענית ומנוסה, אוכל טוב רוב הזמן, שיוצא מתחת ידיו של שף מנוסה, ותמחור ידידותי לחלוטין (320 השקלים שהשארנו על האוכל מייצגים תמורה ראויה).

אם נכנסים לרזולוציה מדויקת קצת יותר, כי אז כבר פגשנו קוקטיילים עם שפיץ מחודד יותר של אימפריאל והאוכל של אזגורי כאן טוב רוב הזמן, עם כמה רעיונות יפים, אבל טרם הגיע לכדי איזון ובשלות מלאים. קצת פיין טיונינג מתבקש, וזה בסדר. לוקח זמן למקומות להגיע למלוא האיזון. זה יקרה בטווח זמן נוסף, לא רב מדי.

עכשיו צריך לקוות שהחיבור בין אזגורי לקבוצה יצלח. הוא עבר בעשור האחרון ממסעדה למסעדה, ולמרות שיותר מסביר להניח שהאחריות למעברים הללו איננה עליו ורק עליו, עבודתו הטובה מאוד עד מצוינת עלתה בשלב מסוים על שרטון ונקטעה. לא יהיה מגניב להידרש בעוד שנה או פחות להגיע לביקורת על המקום החדש במפעלותיו; נקווה שהוא ב-LP כדי להישאר.

seperator

LP, מלון אימפריאל, הירקון 66, תל אביב, 073-2649464

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully