וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היין שלא תצפו למצוא על שולחן החג שלכם

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 11:39

בזמן שרוב יקבי ישראל משיקים יינות חג עם המון טקס בישבן, יצרן אחד עושה משהו אחר. והוא עושה את זה הכי נכון שאפשר

יקב טפרברג, אינספייר ארט, GSM. אסנת גואטה, מערכת וואלה
אירוע צבעוני, יין רציני/מערכת וואלה, אסנת גואטה

לפני כשנה הוחלט ביקב טפרברג לשתף פעולה עם האומן DEDE ולהביא את היצירות שלו מהרחוב לבקבוק ומהמוזיאון לשולחן, במסעדה או בבית. כך נוצרה סדרת Inspire Art המציגה יינות נגישים וקלים לשתייה, שהתוויות שלהם מעוצבות על ידי DEDE.

לקראת החגים, השיק היקב, באירוע צבעוני, יין חדש בסדרה: GSM, רק שאת ענבי המורבדר, ששמים את ה-M בבלנד המקורי, יליד עמק הרון, מחליף מרסלאן הכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש.

השילוב שלו עם ענבי הגרנאש והסירה, מוסיף ארומות של פירות אדומים טריים, רעננות וחמיצות לצד התיבול של הסירה והעסיסיות הבשרנית של הגרנאש.

היינות שנעשו משלושת הזנים, התבגרו בנפרד כשמונה חודשים, לפני שהתאחדו ליין אחד. אגב, לפי דברי היקב, ניתן יהיה ליהנות מהיין הזה גם בעוד כמה שנים.

אז תרשו לי רגע להפריע, כי היין הזה מושלם לשתייה מיידית באמצע יום לוהט. בעיקר אם הוא מקורר כהלכה.

כן, השהות בחביות אמנם מספקת חספוס עדין אבל הלגימה רעננה בזכות החמיצות הפירותית, יש פה איזון נהדר בלגימה. למרות שהוא יהיה תוספת נהדרת לשולחן החג שלכם, לא צריך סיבות מיוחדות כדי לפתוח אותו, טוב נו, אולי איזו פסטה כיפית או גבינות, גם אוכל תאילנדי ישתלב איתו נהדר.

יקב טפרברג, אינספייר ארט, GSM. אסנת גואטה, מערכת וואלה
היין: טפרברג, העיצוב: DEDE/מערכת וואלה, אסנת גואטה

הכי יפה בעיר

מה שאני מנסה לומר זה שרוב השנה חם פה. לפעמים צריך לשחרר את העניבה ופשוט לפתוח בקבוק רק אל תשכחו לשים אותו במקרר לאיזו שעה. אתם תודו לי על זה.

אני יודעת שאני קצת משתפכת פה אבל עוד מילה טובה אחת לפני שתרוצו לקנות, לגבי הלוק של הבקבוק.

כל הטוב הזה נעטף בורוד לוהט ולא מתנצל, בקבוק מוחצן, צעיר ואולי אני אעז לומר מאד תל אביבי, עליו הפלסטרים המפורסמים של DEDE, שמסמלים פגיעות וחיבור למלחמה, לצד צבע שיש בו אופטימיות.

זה אולי לא הבקבוק שתצפו לראות על שולחן החג אבל זה יופי של יין להתחלת הארוחה, כזה שמעורר את התיאבון ואת האנרגיות סביב השולחן.

המחיר: 65 השקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully