וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסקוס ביתי בהכנה מהירה

רעות עזר-אסרף ומיכל וקסמן

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 13:48

סוד מרוקאי מושלם של רעות עזר-אסרף ומיכל וקסמן, מתוך "דיאלנא", ספר המתכונים המקסים שלהן

קוסקוס. ShutterStock
ההצלחה מובטחת. קוסקוס/ShutterStock

סולת, שמן, מים, מלח. אסופת מרכיבים כה בסיסיים ובכל זאת נוצר מהם פלא אוורירי, רך, ענוג, ריחני, ממלא בטן ומרחיב לב - קוסקוס.

הוא האורז או הפסטה של יוצאי צפון אפריקה בכלל, והמרוקאים בפרט. זה שנושא על גבו וסופג בין גרגיריו הזעירים מיני תבשילים מתובלים, סביבם מתכנסות משפחות לאכילה בחברותא.

אם לא הכנת מעולם קוסקוס במו ידיכם, כדאי להתנסות בכך. התהליך דורש זמן, סבלנות וציוד ייעודי, אבל איננו מסובך, ואם עוקבים אחר ההוראות - ההצלחה מובטחת. חסרי סבלנות וזמן שבכל זאת מעוניינים להכין קוסקוס ביתי, יכולים לבחור בדרך המקוצרת, שעם קצת תרגול תניב גם היא קוסקוס משובח. רק תדאגו בבקשה להכין כמות גדולה, כי כל מה שלא ייאכל בימים הקרובים, אפשר לחלק לשקיות או לקופסאות ולשמור במנות במקפיא.

קוסקוס ביתי בהכנה מהירה, מתוך דיאלנא, ספר המתכונים של רעות עזר-אסרף ומיכל וקסמן. נירית גור קרבי,
פלא אוורירי. קוסקוס בהכנה מהירה/נירית גור קרבי

המתכון המופלא הזה מספק הצצה קטנה בלבד לתוך "דיאלנא", ספר המתכונים של הבשלניות רעות עזר-אסרף ומיכל וקסמן, שפותח צוהר צבעוני וטעים למטבח המרוקאי האהוב על שתיהן, ומוכר להן מלידה וקשרי משפחה.

"דיאלנא" (משלנו, בתרגום חופשי, הוצאת ידיעות אחרונות וספרי חמד, רכישה כאן) מציע בין דפיו מאכלים מסורתיים אך גם חופש יצירתי למתוח את יסודות המטבח לכיוונים חדשים. יש בו, בין היתר ארוחות בוקר ופתיחת יום, סלטים וצלחות קטנות, פרק עשיר של מיני-מזה, אגף לחמים ובצקים לוהט, מרקים ונזידים, חלקת קציצות, סירים מבעבעים על הכיריים, תבשילי חלקי פנים כמובן וחתימה טבעית בשעת התה, עם עוגות, עוגיות ומיני מרקחות.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
עטיפת "דיאלנא", ספר המתכונים של רעות עזר-אסרף ומיכל וקסמן. נירית גור-קרבי,
מאכלים מסורתיים וחופש יצירתי. עטיפת "דיאלנא"/נירית גור-קרבי

מצרכים

  • 1 קילו סולת
  • 1/2 כוס שמן זית
  • 1 ליטר מים
  • 1 כף מלח

אופן ההכנה

1. ממלאים סיר גדול במים ומביאים לרתיחה. מוסיפים סולת בהדרגה, תוך כדי ערבוב מתמיד. ממשיכים לבחוש עד שהמים נספגים לגמרי בסולת. מכסים את הסיר ומבשלים מעל להבה נמוכה במשך 20 דקות.

2. מעבירים את הסולת המבושלת למגש גדול עם שוליים. מפוררים ומפרידים אותה לגרגירים במזלג או בעזרת כפות הידיים. מכסים במגבת מטבח ומניחים לתערובת להתקרר.

3. כשהגרגירים מתקררים, מעבירים אותם דרך נפה ייעודית לקוסקוס, כוס אחר כוס, בתנועות ידיים מעגליות. בסוף התהליך תיווצר ערימה אוורירית של גרגירי קוסקוס קטנטנים וצחורים בניחוח עדין, שאינם מזכירים בכלום גרגירי קוסקוס תעשייתי בהכנה מהירה. עכשיו נותר רק לבחור איזה תבשיל יוגש עם הקוסקוס (מרק טוניסאי חוצה עדות, למשל, קציצות ברוטב אדום או מה שאנחנו מכנים "קציצות הסתערות").

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully