וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה פתוח, מה כשר ואיפה בנו סוכה? כל מה שטעים בסוכות וחול המועד

13.10.2024 / 6:00

לאכול טוב, גם מתחת לסכך ולכוכבים: החדשות הטעימות של ישראל

איור של אישה עם אתרוג. Giphy
כל מה שעובד כרגע. אתרוג/Giphy

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - לאכול טוב, גם מתחת לסכך ולכוכבים. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

תפריט חג, בורגר סטיישן

סוכות 2024, בורגר סטיישן. איתן וקסמן,
המבורגר ליסבון של בורגר סטיישן/איתן וקסמן
סוכות 2024, בורגר סטיישן. איתן וקסמן,
סוכות בבורגר סטיישן/איתן וקסמן

רשת ההמבורגרים הגדולה - 14 סניפים אנד קאונטינג - ממנפת את החג לתפריט סוכות מיוחד, עם הבטחה לקביעות גם בתום ימי חול המועד, ודגש משמח ונדרש על העלאת המורל הלאומי.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, "ניו יורק צ'יפס" (צ'יפס כמובן, עם גבינה טבעונית ואסאדו מפורק), מיני צ'וריסוס עם כרוב אדום ולבן ורטבים לבחירה, "המבורגר ליסבון" עם אסאדו מעושן, גבינה טבעונית, בצל מקורמל ורוטב שום וכן "המבורגר קזבלן" (עם מיני נקניקיות עם בצל כבוש, חמוצים וצ'ימיצ'ורי).

להיטי החג הללו מצטרפים לתפריט הקבוע של בורג סטיישן, ובו המבורגר קלאסי, גירסה חריפה, צ'יזבורגר כשר, "סמאש סטיישן" והמבורגר טבעוני.

בורגר סטיישן

מתחת לסכך, מתחת לכוכבים

המתכונים הכי טובים לסוכות

לכתבה המלאה

חגיגה גרמנית, מרלן

תפריט נקניקיות ובירה גרמני, מרלן. אמיר מנחם,
תפריט גרמניה של מרלן/אמיר מנחם

המסעדות-אחיות בגבעתיים ובתל אביב מביטות מרחוק על האוקטוברפסט הגרמני, ומקרבות אותו לישראל באמצעות תפריט מיוחד, רווי נקניקיות ובירה כמובן.

תוכלו למצוא פה, לצד העוגנים הרגילים, "אמריקן הוט דוג" (נקניקיות עגל עם כרוב כבוש, מיונז סריראצ'ה, חרדל, בצל מוחמץ ובצל ירוק), "הוט דוג קלאסיק" (נקניקיית עגל עם צ'יפס ובצל פריך), גירסת "ספייסי" עם איולי סריראצ'ה, בצל מוחמץ, תירס קלוי, גבינת צ'דר וחלפיניו מוחמץ וגם קאריוורסט כמובן - נקניקיית עגל עם קרעי תפוח אדמה, רוטב קארי ובצל ירוק. לצד המקסימות הללו, יימזג לאורך הפסטיבל (13-19 באוקטובר) פיינט בירה מהחבית של מבשלת שפאטן-פרנסיסקאנר ב-25 שקלים. בכל זאת קצת גרמניה וויב, גם במחיר.

מרלן

אוקטוברפסט, מלצר

מלצר בית בירה, ראשון לציון. אמיר מנחם,
מלצר/אמיר מנחם

בית הבירה המעולה של עמית מלצר מנחית את מינכן בראשון לציון עם פסטיבל מזיגות ולגימות מוגזם, כנדרש בימים אלה.

אוקטוברפסט של מלצר יתקיים בימים ראשון-שישי (20-25 באוקטובר) ויכלול בירות ייעודיות, השקות מיוחדות, תפריט מושחת שילווה את כל אלה ותחרויות נושאות פרסים.

יהיו פה, בין היתר, מגש אוקטוברפסט ועליו נקניקיית עגל באורך חצי מטר עם הררי צ'יפס, פרעצל בווארי, קורנישונים, כרוב מאודה, בצל מקורמל וירקות מוחמצים, פרייד צ'יקן בלחמניית בריוש עם רוטב קיסר, "טוסט שיכורים" המאגד בתוכו ארבעה סוגי גבינות ובייקון גם, כריך אסאדו עם גבינת צ'דר, "קרואסון שחיתות" עם נקניקיות ורוטב גבינה, שוקרוט עם קוביות תפוחי אדמה וצ'וריסו וכן "מסיבת גן" (עוגת שוקולד פאדג' חמה עם פינוקי ילדות) לקינוח.

במקביל, אך לגמרי בפרונט, יימזגו עשרות בירות מהחבית ו-230 מותגים בסך הכול, לרבות "גוגו אפריקוט", פרי שיתוף הפעולה המשולש בין מבשלת הוריזונט ההונגרית, מבשלת מלצר ומבשלת חלוץ חדש מבאר שבע, יימכרו כרטיסיות בירה וייערכו טורנירי כדורגל שולחן ועימותי צ'אג, כמו גם הופעות חיות.

מלצר

שניטפסט, שניט

מבשלת שניט, תל אביב. שניט,
מבשלת שניט/שניט

פסטיבל אוקטובר של המבשלה התל-אביבית חוזר בשלישית עם הרבה נקניקיות והרבה בירה כמובן.

השניטפסט יתקיים בימים ראשון-שלישי (20-22 באוקטובר, מ-12:00) ברחוב הארבעה ובשניט פיצה הסמוכה לאיצטדיון בלומפילד ביפו ויציע בירת לאגר חגיגית בהשראת אוקטוברפסט, תפריט אוכל מותאם וממוקד וכן Tour בירה שיקפיד לעבור בארבע נקודות מזיגה סמוכות, ויקפיד גם לפנק עם מתנה למסיימיו.

שניט

סוכותפסט, בירבזאר

סוכות 2024, סוכותפסט, בירבזאר. אבנית סטרולוב,
מבשלת בירבזאר/אבנית סטרולוב

המבשלה השמחה בחבל מודיעין מחברת חגיגות גרמניות וחגים מקומיים לכדי אירוע בירה גדול ושמח. ככל האפשר, כמובן.

הפסטיבל יתקיים בימים ראשון-שלישי (20-22 באוקטובר) במתחם המבשלה בכפר דניאל ויציע מוזיקה ועגלות אוכל, סדנאות וסיורים מודרכים, תחרויות ומשחקי שתייה, הופעות חיות, השקת בירה חדשה ומזיגה של הרבה בירות ותיקות גם כן.

סוכותפסט

יקב פסגות

יקב פסגות. אילן נרינסקי,
יקב פסגות/אילן נרינסקי

היקב היפה בהרי ירושלים חוגג סוכות עם קומבינציה של חוויות, טעימות ושחיתויות מתוקות.

כך, תוכלו להשתתף בסיורים מודרכים במתחם הגדול (שני-שלישי, 21-22 באוקטובר) שיעברו בין מרפסת התצפית, מוזיאון היין וחדרי הטעימות, להחליף לקפה ולצרף אליו מאפים מהפטיסרי החדש ולשוטט בפסגות ספיריט, חלל לייפסטייל ובו משתלה, חנות כלי בית וריהוט, סטודיו לשמלות כלה ובוטיק בגדי וינטאז'.

יקב פסגות

סימון תוצרת חקלאית מהעוטף והדרום

סימון "גדל בעוטף ובנגב המערבי" על תוצרת חקלאית מהדרום. עידן גרוס,
הסימון על תוצרת חקלאי הדרום והעוטף/עידן גרוס

מהלך צרכני-חברתי מוצדק מאין כמותו נועד לסמן מוצרים של חקלאי הדרום ויישובי העוטף, ולנתב את הקנייה הפרטית לעבר תוצרת מקומית של עובדי האדמה שנפגעו בעקבות המלחמה.

הסימון הירוק-צהוב שעניינו "גדל בעוטף ובנגב המערבי" הוטבע - באמצעות חברת תוצרת הנגב, אגודה שיתופית חקלאית בבעלות קיבוצים מהאזור - על מארזים ויבולים לקראת עונת החגים, בעקבות דרישה ישראלית לרכישת פירות וירקות מהאזור. הוא נועד לחבר ישירות בין הלקוח ובין החקלאים, אך גם לפעול בתוך תמונה רחבה הרבה יותר - של ביטחון תזונתי קולקטיבי, ומחשבות על עתיד הענף המקומי כולו.

איפה יש סוכה?

סוכות. Giphy
יש מאין. סוכה/Giphy

כהלכתה וכאילתורה, במרפסת או בשטח הפתוח, בעיר הצפופה או בחיק הטבע - מסעדות ישראל יודעות היטב מה החשיבות של ישיבה בסוכה בימים אלה, ומבינות טוב יותר שהמצוות וסימוני הכשרות הקפדניים לא מייצגים בהכרח את הסיפור כולו.

כאן, מדובר באוכל ובשתייה, במשפחות ובחברים, יחד. זה הקטע, לא?

ספרה, רחובות

ספרה, רחובות. אנטולי קרניצקי,
מרפסת הסוכה של ספרה/אנטולי קרניצקי

המסעדה הפופולרית של בני מדר ממנפת את נכסיה ומקימה סוכה במרפסת הרחבה והיפה שלה, מול הירוק של הבוסתן.

בתוכה, תוכלו כמובן ליהנות מהבריזה היחסית, לשתות יין וקוקטטילים, ולאכול חציל באלדי בג'וספר, סשימי דג ים עם טאבולה פיצוחים, דג בקלה בטמפורה עם מטבוחה חריפה, ניוקי בעבודת יד עם ערמונים וכמהין או נתחי בשר גדולים מהאש.

ספרה

ביגה

רשת ביגה. אסף קרלה,
רשת ביגה/אסף קרלה
רשת ביגה. אסף קרלה,
רשת ביגה/אסף קרלה

רשת המסעדות ובתי הקפה הכשרה מציעה פריסה ארצית רחבה של אפשרויות עצירה, עם סכך כמובן.

הסוכות של ביגה יקבלו אורחים במהלך חול המועד (16-24 באוקטובר) במתחם שרונה בתל אביב, אושילנד בכפר סבא, ביג באשדוד, כפר גנים בפתח תקווה, קריית ים, מבקיעים ושילת, ומהן תוכלו להזמין סלט כרובית עם טחינה, ארנצ'יני וטאקו, ריזוטו פטריות ומוקפצים, "סלמון מומביי" וגם פרנץ' טוסט על בסיס בריוש ובננות מקורמלות לקינוח.

ביגה

טיולים, בילויים, בדרכים

טיול בטבע, אנימציה. Giphy
באיזה הרכב שתרצו. טיול בטבע/Giphy

הארץ גועשת, ועונת התרמילים המסורתית מוכרחה להתחשב במה שקורה בדרום ובצפון, אבל החופשות מהמסגרות (כולל גם הגשר המדהים למדי שאירגנה לעצמה מערכת החינוך) בכל זאת מעוררים רצון לטייל קצת, גם אם זה ליד הבית.

וטיולים, לפחות מנקודת המבט שלנו, הם גם אוכל. טו-גו, על הדרך, או הדרך בכבודה ובעצמה.

טורקי בוקס, קפה עלית

טורקי בוקס, קפה עלית. סטודיו שטראוס,
טורקי בוקס של קפה עלית/סטודיו שטראוס
טורקי בוקס, קפה עלית. סטודיו שטראוס,
טורקי בוקס של קפה עלית/סטודיו שטראוס

אחת מתקופות הטיולים היפות של השנה מסתגלת אף היא למגבלות *המצב*, אך מותג הקפה הישראלי בכל זאת שואף לצאת לשטח, ולהגשים הפסקה מבעבעת. מגיע לנו כזאת.

טורקי בוקס היא קופסת הפתעות אדומה ולוהטת מבית קפה עלית ושטראוס - קצת פק"ל קפה, קצת שולחן שטח, קצת מטיילים וקצת חיילים ומילואימניקים. קצת, והכול.

המהדורה המוגבלת הזאת כוללת לוח שש-בש ודמקה מלמעלה (וחיילי משחק בפנים), ארבע כוסות זכוכית עם חבק, כפית רב-שימושית שהיא גם תופסן לסגירה חוזרת ושלוש שקיות קפה טורקי כמובן, ארוזים כולם באופן מהודק ומחושב, נועד לטלטולים ולהמתנות, ומרשים. מחיר: 99 שקלים.

בשלוש מילים: כחול, לבן, אדום

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully