וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ההולדת של מלצר בית בירה: מקום שמכבד את כולם ומוזג לכולם

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 7:19

עמית מלצר רואה את השינוי, ורק מגביר

מלצר בר בירה/רותם דרוב

לעסקים בתחום הקולינריה יש מטרה עיקרית - לכלכל את בעליהם ואת היזמים שמאחורי העסק. וזה בסדר גמור. כולנו קמים כל בוקר לעבודה כזו או אחרת ומי שבחר להשקיע מכספו, לקחת סיכונים כלכליים (ובתחום הקולינריה הם רבים) וליזום, מגיע לו גם להרוויח.

נכון, אפשר לעשות גם כיף, בעיקר בתחום שנושק לחיי הלילה או בבתי קפה כאלו או אחרים. זו לא עבודת משרד משעממת, והאינטראקציה בין האנשים יוצרת את הכיף הזה, אבל מעטים העסקים שגם על הדרך משנים את החינוך הקולינרי של המבקרים והקהל הישראלי. "מלצר בית בירה", בר ענקי ופופולרי מראשון לציון שמקדיש את עצמו לתחום הבירה, חוגג כעת שנתיים עם פסטיבל גדול, ועל הדרך משנה את התרבות הקולינרית הישראלית, לא פחות.

מלצר בית בירה, ראשון לציון. אמיר מנחם,
כל מה שבירה צריכה. המנות של מלצר בית בירה/אמיר מנחם
"את הצעירים קל ללמד, אבל הסיפוק מגיע מבני 60 פלוס, ששתו גולדסטאר או קרלסברג במשך עשרות שנים"

את בית הבירה הזה פתח עמית מלצר (מבטאים את זה Meltzer, למרות שהוא בתחום המסעדנות) לפני שנתיים, כשעסק בתחום הביגוד שלו קרס. רגע לפני ששקע, הוא גילה את הבירה, התחיל לשווק את המשקה הפופולרי ובהמשך גם לבשל אותו, ולאסוף עשרות אלפי פריטים מהתחום כמו כוסות, תחתיות ועוד, עד שהחליט שהשלב הבא זה עסק משלו.

כעת, אחרי שנתיים מוצלחות, הוא חוגג יום הולדת לבר בפסטיבל ענקי, עם יותר מ-190 סוגי בירות שונות כשחמישים מהן יימזגו מברזים במהלך הפסטיבל, שיתקיים בין התאריכים 24-26 ביולי.

"אני רואה את השינוי", הוא מספר בחיוך, "קהל שהתחיל בהבנה הכי שטחית בבירה ורצון לשתות את הבירות הכי מוכרות וגנריות שיש, לומד עוד ועוד על סגנונות בישול שונים, ההבדלים ביניהם, ומתחיל להתרגש מכל ברז בירה חדש שמגיע אלינו. את הצעירים קל ללמד, אבל הסיפוק מגיע מבני 60 פלוס, ששתו גולדסטאר או קרלסברג במשך עשרות שנים, ופתאום גילו עולם אחר ושונה שמעניין אותם. הקהל שלא רצה או היה מוכן לשמוע על משהו אחר חוץ מלאגר פשוטה, שפתאום שואל מה הגיע השבוע, מה טעים היום ו'יאללה תביא לי חצי ליטר, נטעם'".

"הייתי אבוד, יד אחת על הכתף הצילה אותי"

חגיגות יום ההולדת השמחות של מלצר

לכתבה המלאה
מלצר בית בירה, ראשון לציון. עידן גור,
אלפי תחתיות בירה על התקרה ומאות פריטי אספנות. מלצר בית בירה/עידן גור
"עושה לי טוב לראות חבר'ה צעירים מגיעים עם ההורים או הסבא. אנחנו בית בירה שמתאים לכולם"

כשמלצר מתחיל לדבר על הבייבי שלו, העיניים בורקות מיידית. "בית בירה זו הכלאה בין פאב ומסעדה וזה בעצם מה שחיפשתי להיות", תיאר, "בוא נגיד את האמת - אנחנו ממוקמים בראשון לציון, לא העיר הכי סקסית במדינה, במעין קניון קטן כזה, אבל בכל זאת מגיעים אלינו מרחוק, אז סימן שאנחנו עושים משהו טוב".

המשהו טוב הזה הוא מזיגה יומיומית מ-30-35 ברזים שונים, ועוד מאות פחיות ובקבוקים במקררים. "עושה לי טוב על הלב לראות סבא בן שבעים שמגיע עם הנכד שלו בן העשרים לבילוי כי הם אוהבים לשתות בירה, או חבר'ה צעירים שמגיעים עם ההורים. זה מקום שמכבד את כולם. המוזיקה שלנו קולעת לטעם של ההורים והילדים, רוק ואייטיז, לא מתחכם מדי, והאוכל פשוט וטעים - מנת הנקניקיות שלנו נמכרת לדעתי בכמות של טונה נקניקיות בחודש".

לדבריו, "זה מקום שהצוות קבוע ומכיר את הלקוחות הקבועים וכבר ממליץ להם על בירות אחרות שרק הגיעו ועדיין לא נכנסו לתפריט. הבירה היא משקה של כולם, ככה זה בכל העולם וככה זה גם אצלי".

seperator

פסטיבל הבירה של מלצר יכלול 190 סוגי בירה, לרבות חמישים חביות ושגרירות נדירות, הדרכות וטעימות של מבשלות בוטיק, הרצאות ומסיבות, קריצות לאספנים, מכירת מרץ', הרבה פינוקים וגם DJ כמובן.

האירוע, שיתקיים בימים רביעי-שישי (24-26 ביולי) יציע בירת זרעי כוסברה ומלח, בירת קקטוס וליים, בירת אורז אדום, בירת ורדים מתיישנת, בירת בירת בננות ובירת שוקולד, וכן קוקטיילים (מבוססי בירה, נו מה).

אלו, וגם תפריט האוכל (קרואסון פרעצל עם נקניקיות צ'וריסו ופרגית, למשל, וופל בלגי עם קורנדביף ורוטב צ'דר, או מיקס ים מטוגן) המושחת ייהנו גם מהאפי האוור (16:00-17:00, 30% הנחה), כך שהשנחה רק מתגברת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully