וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-30 ועד 260: המלצות יין אדום לחג

20.9.2011 / 18:07

לכבוד ראש השנה ממליץ אבי אפרתי על 9 בקבוקי יין אדומים שכדאי לשתות בחג במחיר שמתחיל ב-30 שקלים ומגיע ל-260

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארזה קברנה מרלו 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארזה קברנה מרלו 2010 – 30 שקלים

בלנד של 60% ענבי מרלו ו-40% קברנה סוביניון מכרמים בהרי יהודה והגליל העליון. לא צריך לצפות ליין משמעותי במחיר כזה, אבל אם חושבים על אירוח רב משתתפים עם תקציב יין שאינו בשחקים, היין הזה מספק פתרון ראוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרי גליל שיראז 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרי גליל שיראז 2009 – 48 שקלים

יינות שיראז מסדרת הרי גליל, הצנועה יחסית של יקב הרי גליל, נוטים לרוב לספק תמורה יוצאת מן הכלל למחירם. כך גם הפעם. גוף בינוני, צבע אדום נוטה לסגול, 14.5% כוהל בנפח, אף מפתה, חיך עשיר. יין שבמחיר מתחת לבינוני נותן המון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמת הגולן גמלא קברנה סוביניון 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמת הגולן גמלא קברנה סוביניון 2008 – 80 שקלים

סוס העבודה של תעשיית היין המקומית ואחד היינות היותר פופולריים במסעדות ישראל שנים רבות, עושה את שלו כמו תמיד. גם הפעם מדובר ביין מיינסטרים מהוקצע, לא כזה שזוכרים ונוצרים אותו אחרי שלוגמים; אבל מותק של קברנה קלאסי וטוב, עם גוף בינוני נוטה למלא, אף עם פירות אדומים ועשבים וחיך שחושף רכות ועדינות. לא היין הטוב היחידי בקבוצת המחיר שלו, אבל למי שמחפש יין שרוב הלוגמים ייטיבו להסתדר איתו, זה הפתרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דלתון עלמה שיראז-מורבדר-ויונייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דלתון עלמה שיראז-מורבדר-ויונייה – 85 שקלים

סדרת עלמה של יקב דלתון אהובה במיוחד על כותב שורות אלו. כבר חמש שנים שהייננית נעמה סורקין בונה בלנדים לא סטנדרטיים לסדרה הזו, המתומחרת במחיר ביניים ומספקת איכויות של יין-יין, וגם עניין אמיתי לחיך. הבלנד הנוכחי מושתת על 82% ענבי שיראז, 12% מורבדר ו-6% ויונייה, שהתיישנו יחד 14 חודש.

צבע אדום כהה מאד, גוף בינוני, 14.8% כוהל בנפח, ריחות מפתים באף, הטעם בחיך משכנע ומענג. זה יין ששובר אזימוט משגרת הקברנה-מרלו המקובלת ועושה הרבה טוב. מאחר ואנו בעניין המלצות חג, חשוב לזכור שבגלל שאינו דומה ליינות השגורים כאן, יש לייעדו ללוגמים מנוסים קצת יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמק האלה מרלו 2006/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמק האלה מרלו 2006 – 99 שקלים

יקב עמק האלה במיטבו מספק יינות מקוריים וייחודיים. היין הנוכחי מצליח להפיח במרלו, זן שנוטים כאן לעגל ולרכך מאד, לא מעט אופי. 94% מרלו ו-6% קברנה סוביניון לאיזון. 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום ארגמני. גוף מלא. באף פירות אדומים ושוקולד. בחיך פרי אדום בשל. יין מורכב ומשכנע. יופי של תמורה למחיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויתקין פטיט סירה 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויתקין פטיט סירה 2008 - 125 שקלים

לצד המקצועיות הבלתי משתמעת, יקב ויתקין הוא שחקן הנשמה של התעשייה. אין שם יינות שמכוונים למכנה המשותף הרחב. לכל היינות שלהם יש תמיד הרבה אופי. היין הנוכחי, המצוין בכל מובן, מורכב מ-100% ענבי פטיט סירה ממורדות הרי יהודה. הוא התיישן 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות, עבר סינון גס לפני המילוי ושהה שנה וחדשיים בבקבוק בטרם שוחרר.

צבעו אדום שחור, גופו מלא ויש לו 13.9% כוהל בנפח. נדרשות כשעתיים כדי שייפתח וגם אז הוא עודנו קצת סגור וזקוק לשנה-שנתיים כדי שיופיע במיטבו.

אולי זה לא היין לפתוח בארוחת החג הקרובה, אבל הוא יצא עכשיו, הוא מה-זה מוצלח, ואי אפשר לסקור את יינות הזמן האחרון בלא להמליץ עליו. מדובר בגבר-גבר שחושף שפע ניחוחות פרי, תבלינים ופרחים באף ומגיע לחיך עם המון שרירים, מורכבות ואופי. הוא ייטיב ללוות מנות בשרים עשירות, גבינות חריפות וכיו"ב. קנו עכשיו, התאפקו שנה, וזכרו מי המליץ לכם עליו בשעתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבי רמת הגולן ירדן מרלו כרם אורגני אודם 2007/מערכת וואלה!, צילום מסך

יקבי רמת הגולן ירדן מרלו כרם אורגני אודם 2007 – 140 שקלים

יין כרם יחידני (single vineyard) מכרם אודם בצפון רמת הגולן. 100% ענבי המרלו גודלו בשיטה אורגנית.זה יין אטרקטיבי לא רק לשוחרי יינות אורגניים. יש בו איזו עוצמה, עומק ועושר שהופכות אותו לבולט מאד מסוגו. צבעו אדום-סגול, גוף מלא, אלגנטי ומרוכז מאד. הכי מתאים למנות על בסיס גבינות עשירות עם טעמים חזקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רקנאטי ספיישל רזרב 2008 – 180 שקלים

יין הדגל של יקב רקנאטי עושה זאת הפעם בהצלחה ומספק תמורה נאה ביותר ל-180 שקלים. הבלנד מושתת על קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, סירה ופטיט סירה, שעברו סינון גס בלבד. גוף מלא, צבע אדום כהה ביותר, באף פירות ותבלינים, בפה פירות יער. יין ששייך לז'אנר הגדולים. הוא עשיר, מורכב ומאוזן ויש לו סיומת ארוכה. בדרך כלל יינות כאלו מתומחרים בהרבה יותר מ-180 שקלים. לכן הוא רכישה ראויה. עדיין סגור מעט ולכן, רכשו עכשיו כי זו קניה מוצלחת. פתחו בראש השנה הבא ואפילו בזה שיגיע שנה או שנתיים אחריו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יתיר יער יתיר 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

יתיר יער יתיר 2008 – 260 שקלים

עוד יין דגל, הפעם של יקב יתיר, שמניותיו, וגם מחיריו, קפצו פלאים לאחר שזכה לציון גבוה מגורו היין העולמי רוברט פארקר. בלנד מקברנה סוביניון (58%), פטי ורדו (32%), מרלו, מלבק וקברנה פרנק לאיזון. יין עוצמתי ואלגנטי עד מאד, שנפתח וחושף שפע ניחוחות לאף ונפרש בחיך שכבה אחר שכבה בעושר רב. תמיד כשמגיעים לרמות המחירים הגבוהות ממש, סוגיית התמורה לכסף וההצדקה לה נעשית פילוסופית משהו. במחיר של יער יתיר 2008 אפשר לקנות שלושה בקבוקי דלתון עלמה שיראז-מורבדר-ויונייה. האם זה הופך את מחירו למוגזם? בעיני לא. כשמתעסקים ביוקרה לא באמת בודקים שאלות כאלו. מה שרלוונטי זו השאלה האם זה יין מוצלח מסוגו. התשובה חיובית. זה יין נהדר באמת שיפליא ללוות ארוחה מורכבת ומושקעת (בתנאי שתחכו שנה לפחות עד שייפתח ויהיה במיטבו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully