וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל: המסעדה המתחדשת יוצאת לדרך

6.11.2011 / 13:22

מסעדת רפאל עושה טיפול קוסמטי בפרונט ומתיחות במטבח. הצצה מיוחדת ב-360 מעלות למסעדה החדשה ולכל מה שמתרחש מאחורי הקלעים

דייב שחר

מסעדת רפאל המיתולוגית בתל אביב, של השף רפי כהן, נפתחה מחדש לפני כשבועיים וחצי, לאחר שיפוץ שנמשך כחודש במהלך ספטמבר. רפאל הוקמה בשנת 2001 על חורבותיה של מסעדת רמי במלון דן, ונחשבת מאז לאחת המסעדות המובילות בתחום הבישול העילי. כהן (36), יליד ירושלים, התחיל את דרכו המקצועית כמתלמד במלון המלך דוד בירושלים, המשיך אותה אצל השף עזרא קדם במסעדת ארקדיה בירושלים ולאחריה השתלם מספר שנים במסעדות שונות ברחבי אירופה. כשפתח את רפאל לפני כ-10 שנים דאג לבסס את התפריט על יסודות הבישול המרוקאי המסורתי שספג בילדותו.

השיפוץ היסודי שעברה המסעדה, כלל את חלל ההסעדה עצמו וכן את המטבח. לפני השיפוץ, היה חלל הישיבה מעוצב בגוונים חשוכים שהקנה למקום אווירה מעונבת יותר. כיום, לאחר השיפוץ זכה המקום למראה נקי יותר, בהיר ומאופק. בהתאם לכך, השתנה התפריט אך נשאר באותה רמת מחירים והיום אפשר למצוא בו, לצד מנות ותיקות של קרפצ'יו לוקס וירקות שוק ממולאים, גם את מנות הדגל החדשות: סינייה שקדי עגל, לינגוויני שרימפס קריסטל וקוסקוס עם כתף טלה.

כהן התייחס לשינויים שעבר המטבח במסגרת השיפוץ, ואמר כי "זה מטבח שתיכננתי הרבה מאוד זמן, כל הדברים שמפריעים לי ולטבחים במהלך סרוויס, ניסינו בתכנון להימנע מהם פה. זה פס אחד ארוך של 15 מטר שניצבים אליו תחנות-תחנות... בפס הזה יש הכל: ממקפיאים ועד מכונת קרח, ניירות ניגוב וכספות לסכינים. כל הדברים שזקוקים להם במהלך סרוויס מבלי להיתקל".

עוד הוסיף כהן כי המטבח החדש מעמיד אפשרויות טכניות חדשות גם במהלך ההכנות וגם בתחום ההגשה, ומאפשר להוציא מהמטבח מנות רבות יותר, למספר רב יותר של סועדים ברמת דיוק יותר גבוהה.


רפאל. רחוב הירקון 87 (מגדל המלך דוד), תל אביב. 03-5226464


צילום: דייב שחר
עריכה: אמיר קוטיגרו

צפו במסעדת רפאל המחודשת ב-360 מעלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רפאל הקודמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully