וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולחן: המסעדה החדשה של עומר מילר

1.2.2012 / 10:25

בלב הקלחת הקולינרית של תל אביב, בשדרות רוטשילד, נפתחה השבוע מסעדת שולחן של השף עומר מילר. היכונו לבאזז החדש בעיר

מסעדת שולחן. נמרוד סונדרס
השף עומר מילר במסעדת שולחן/נמרוד סונדרס

שנת 2011 הייתה אחת השנים המשמעותיות בקריירת הבישול של השף עומר מילר, שבה נדמה כי הוא לא נח לרגע. הוא העביר הילוך במסעדת חדר האוכל שלו, פתח את בר הביפר עם אייל קיציס, עדכן את עמוד הפייסבוק שלו ללא הרף, התיישב לכתוב ספר בישול שני וכיכב בערוץ האוכל. השבוע, נפתחה להרצה מסעדת שולחן בבעלותו, ולא נותר אלא לתהות, האם הוא ישן מתישהו?

"עומר ער ופעיל 22 שעות ביממה ואי אפשר להשתלט עליו. אם רוצים או לא רוצים הוא יעשה אלף דברים במקביל, אם או בלי המסעדה", אומר איתי ספיבק, שיחד עם סטיבן לובל שותפים למילר בבעלות על שולחן וחדר האוכל. השלושה, לאחר 3.5 שנים בחדר האוכל חשו שהם בשלים להתרחבות עסקית.

הקונספט למסעדה לדברי ספיבק, הוא סגנון הבישול הייחודי של מילר בחזית. מילר נוטה להתבסס על מטבחים מקומיים בשילוב ירקות ומנות נאות. לדברי ספיבק גדולתו בכך שמדובר ב"אוכל פשוט, אבל מקצועי ומעניין. אין כאן לא מגדלי יוקרה ולא 34 מרכיבים, אבל בסוף זה משהו שנראה כמו מיליון דולר".

מי שהתרגל לחדר האוכל יופתע לגלות מסעדה קטנה ואינטימית שכוללת כ-70 מקומות ישיבה. במהותה היא תל אביבית יותר ביחס לאחותה הגדולה, תכונה מתבקשת כשממוקמים במרכז שדרות רוטשילד ולא ליד האופרה הישראלית. התל אביביות מתבטאת בעיקר בניואנסים: בפרזנטציה המושקעת של המנות, מנות מעט יקרות יותר וסכו"ם מפונפן, לצד מוזיקה המורכבת מפלייליסט שמילר משלב בו ככל העולה על רוחו. יחד עם זאת, העיצוב צנוע וחסר יומרות עם שולחנות עץ פשוטים ולוח נייר שבו מופיעים מדי יום הספיישלים בכתב יד. במקביל נעשה כאן צעד נועז יחסית במונחים מקומיים, כשהוחלט להגיש מים מסוננים בחינם, מבלי למכור בקבוקי מים במקביל. "זאת מתוך התחשבות באיכות הסביבה וגם בתור עניין צרכני, לאפשר ללקוחות לא להוציא כסף על מים". עוד מהלך יוצא דופן הוא ויתור על בר בחלל בעבור מקומות ישיבה בגובה השולחנות, הצופים אל הפס הקר והחם. "רצינו שהעיצוב לא יגנוב את ההצגה לאוכל של עומר", מסביר ספיבק.

בתפריט ההרצה מנות ראשונות כמו טרטר טלה, שורש סלרי, בזיליקום סגול, שאלוט קצוץ, עירית, שמן כמהין (42 שקלים), מרק שעועית שחורה וגבינת צאן, פפריקה ספרדית מעושנת ובצק פריך (38 שקלים), דג צלוי בשלמותו, תפוחי אדמה ראטה אפויים ומולים עם רוטב חלב שקדים ועירית (128 שקלים), קדירת עוף בציר תבלינים ארומטי, קרם שורשים, גרגירי חומוס ובצלים (74 שקלים), קינוח קציפת כבשים של המאירי עם שמנת, דבש, פיסטוקים מקורמלים ושברי פילו (36 שקלים) ועוד, לצד מנות ספורות שיובאו גם לתפריט מחדר האוכל.

התפריט שנבנה מצומצם יחסית בכדי לתת מקום לתפריט מיוחדים מתחלף כאשר מדי יום יופיעו במסעדה בין 8-10 ספיישלים. את האוכל בתפריט מלווה בעיקר אלכוהול מקומי, עם לא מעט יינות ישראלים ובירות בוטיק מקומיות.
בהמשך, לאחר השלב הראשוני, ייפתח המקום גם לעסקיות צהריים.

שולחן. שדרות רוטשילד 73, תל אביב. 03-5257171. לא כשר

שעות פתיחה: א'-שבת 19:00-לקוח אחרון.

מסעדת שולחן. נמרוד סונדרס
מסעדת שולחן/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully