וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: מעורב ירושלמי זול

28.2.2012 / 8:30

המונית של קובי רובין מגיעה ללב שכונת הבוכרים בירושלים ודופקת ברקס מול צנעני אקספרס שמוכר מעורב ירושלמי זול

צנעני אקספרס. קובי רובין
מעורב ירושלמי מתובל כמו שצריך. צנעני אקספרס/קובי רובין

המעורב ירושלמי הומצא לפני שנים רבות בירושלים כאופציה שפויה לצריכת עוף מנתחים נחותים במחיר שפוי לכל כיס. עם השנים, נעלם המעורב הירושלמי במתכונתו המוכרת למען יפתחו במקומו דוכני שווארמה בינוניים.

אושר, הבעלים של צנעני אקספרס, מצליח ללכוד את הלקוחות שלו לפני הכל בגלל המחיר הזול. כבר יותר מעשרים שנה אושר בעסקי ההאכלה, ועושה עבודה קשה מאוד שמצריכה המון הקפדה כדבריו, תוך כדי תשומת לב למחיר. בעברו, היו לו עסקים בכל רחבי הארץ עד שהתמקם לו בשכונת הבוכרים, שכונה מלאת אברכים ששוקדים כל היום על לימוד תורה, ובשעות הצהריים עת רעב מסתערים על המקום אשר מצויד בכשרות לעילא, ונהנים ממבחר מנות בשריות במחיר מצחיק.

האהבה למעורב ירושלמי לא היתה מאז ומתמיד. בתור ילד, לא הבנתי מהו הערבוב בפיתה שמתובל יתר על המידה. התחלתי להבין אותו, כשגיליתי שלכפכף יש תכונות אווירודינמיות מאוד מעניינות. מאז התרגלתי והתמכרתי. לכן נעים היה לעבור בשכונת הבוכרים היפה במרכזה של ירושלים, ולראות על השלט: "מעורב - 20 שקלים". באותו רגע המונית דפקה ברקס, וחוש הרעב שלי נעצר מול השלט, ומיד ירדתי לאסוף אותו ב"צנעני אקספרס".

כדי להשקיט את הרעב הראשוני, דאגתי לעצמי לחצי מנה מעורב עם עמבה, חריף וטחינה (ואת הצ'יפס המעולה קיבלתי בצד שלא יפריע לפיתה). זו היתה טעות כי תערובת המעורב של אושר כל כך טעימה שחבל לשים עליה משהו. מרגישים את הטעם של כל תבלין בנפרד וגם יחד, וכל התוספות הופכות תפלות לעומת הטעם המנצח. עדיין לא האמנתי שמדובר ב-20 שקלים למנה, אז קניתי עוד מנה ואותה כבר דאגתי להשאיר ללא תוספות, כדי להרגיש את הטעם לבדו. האברכים במקום הסתכלו עליי כאילו הייתי עב''ם. זה לא ממש אכפת לי. הייתי עב"ם שבע.

צנעני אקספרס. רחוב דוד 4 ירושלים שכונת הבוכרים, ירושלים. 02-5409197. כשר בד''צ ''יורה דעה'' הרב מחפוד

שעות פתיחה: א'-ה' 11:00-22:00



לכל המדורים של אוכל רחוב


רוצים להכין מעורב ירושלמי כמו בסטיית חצות?

צנעני אקספרס. קובי רובין
צנעני אקספרס/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully