וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: פיתה של אבו נון

26.6.2012 / 6:28

המונית של קובי רובין מגיעה לעיר העתיקה בירושלים כדי לעצור אצל אבו נון, שאופה כעכים ופיתות בשר ריחניות בזיל הזול

פיתה אבו נון. קובי רובין
פיתה אבו נון/קובי רובין

בעיר העתיקה בירושלים, על רובעיה השונים כל כך, אפשר למצוא סודות קטנים ולא נראים לעין. עמוק עמוק בתוך הרובע המוסלמי של ירושלים העתיקה, ישנו כוך קטנטן, או יותר נכון מדובר בחור בקיר.

כבר 15 שנה שמכין אבו נון כעכים מסורתיים, אותם כעכים מפוצצי שומשום וחרוכים עד חום. בכל בוקר עסוק אבו נון בהכנת אותו מאפה בסיסי המוגש באופן קבוע ליד כוס קפה בבית או בבתי הקפה הפזורים ברובע. מדובר באותו כעך ארוך וקשה שהחיך היהודי אף פעם לא הבין וכנראה לא יבין, שנאפה בשעות הבוקר המוקדמות ומועבר לבתי הקפה, והסיכוי למצוא אותו אחרי שעות ההכנה במאפייה קלושים.

לקראת שעות הערב כשהשמש מתחילה לברוח לאיטה, עושה אבו נון שינוי חד ועל אותם מגשי כעכים מונחות מאות פיתות פשוטות למראה, מוכנות לעיצוב שונה.

כל המאפים אפויים בתנור טאבון החפור בגובה הרצפה, וכך אפשר במעט מקום להרוויח עוד כמה ס"מ של אוויר לתזוזה, על מנת שאבו נון יוכל לפעול (עם טווח תנועה נמוך אמנם) במעט נוחות בזמן האפייה.


לכל המדורים של אוכל רחוב

פיתה אבו נון. קובי רובין
פיתה אבו נון/קובי רובין

אמהות וילדי הרובע המוסלמי מכירים את אבו נון בתור ברירת מחדל משובחת וזולה של ארוחת ערב טעימה להדהים, ב-6 שקלים בלבד. ההברקה - פיתה עגולה, לה מגביה אבו נון את הדפנות ודואג שלא יהיו נזילות. על התחתית מונחת שכבה דקה של בשר בקר טחון דק דק דק, מלוח מדי, עליו שתי ביצים שתכולתן מבולבלת, ומעליהן נח משולש גבינה מותכת, וכל זאת לאפייה זריזה בתנור.

ביס אחד מהתענוג לא מותיר ספקות. שילוב הבשר והגבינה המותכת הוא שוס לא נורמלי, אז אל תנסו לגמור הכל כי החשק ילך לכם לאיבוד, חצי חצי זו השיטה במקום.

הילדים ברובע יושבים, וסבלנות אין להם (או ככה אתה חושב בהתחלה), אבל אחרי שיחה קלה אפשר להבין שהקטע הוא לאכול את הפיתה על גבול הכוויה, כי אז היא הכי טעימה. מצחיק לראות אותם מכניסים פרוסות של הפיתה לפה וצוחקים אחד על השני.

עצות קטנות על הדרך:
אם אתם יודעים ערבית, אל תסתירו את זה ברובע, זה משחרר את האווירה ומיידד אותה, ובכך לא נוח להם להתבדח על חשבונך כשיודעים שאתה מבין אותם. מוכח, ניסיתי, הרבה יותר נחמד ככה.

אל תנסו להוציא את אחד המרכיבים מהפיתה, כי זה לא יהיה אותו הדבר.

תגיעו מוקדם. זה להיט מקומי, ויש סיכוי שלא תמצאו כלום שעתיים אחרי תחילת העבודה.


אבו נון. רחוב אל ואד הגיא 107, הרובע המוסלמי, ירושלים העתיקה. לא כשר

שעות פתיחה: א'-ש' 18:30-23:30




המלצות לדוכנים ומסעדות בעיר העתיקה
סיור קולינרי במזרח ירושלים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לחצו על המפה והתמקדו על מנת לקבל מיקום מדוייק של אבו נון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully