וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדות המומלצות בגליל התחתון

4.10.2012 / 14:40

אם מתחשק לכם לטעום אוכל ערבי גלילי או דווקא כזה שמזכיר מסעדות תל אביביות - מצורף המדריך השלם למסעדות מומלצות בגליל התחתון

פול ירוק עם בשר טלה. נמרוד סונדרס
פול ירוק עם בשר טלה בדיאנא/נמרוד סונדרס

דיאנא החדשה: מומלץ במיוחד

מסעדת השף של דוחול ספדי נפתחה לפני מספר שנים כתוספת רעננה לסניף הוותיק שנמצא במרכז העיר נצרת. גם כאן מוגשות מנות מהמורשת הקולינרית של המטבח הערבי, בהבדל אחד: העיצוב המודרני של החלל הענק והבר האלגנטי שמלווה בנגיעות אוריינטליות, מקנים תחושה של חו"ל.

בתפריט: קובה עם יוגורט עיזים (5 שקלים), חומוס עם בשר טלה מטוגן בשמן זית (60 שקלים), ירקות העונה במילוי בשרי או צמחוני (45/60 שקלים), מועלק: תבשיל מתקתק של חלקי פנים של טלה עם בצל ודבש רימונים (55 שקלים), ומנת הדגל, קבב טלה המושחל על מקלות קינמון וצלוי על האש (75 שקלים), ולקינוח כנאפה בחמאה וגבינת עיזים, עתירת סירופ סוכר (45 שקלים) ועוד.

הדובדבן שבקצפת: בניגוד לז'אנר לא מדובר על מסעדת פועלים סטנדרטית. המנות כולן ברמת דיוק גבוהה ומלוות בתפריט יין נאה. הניסיון של ספדי מורגש בכל פינה: בשירות האדיב, בשואו שנשקף המטבח שניתן לראות מכל מקום במסעדה, במהלכו מטפלים בבשר, וקוצצים עשבי תיבול.

דיאנא החדשה. מלון גרנד ניו. נצרת. 04-6572919. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלעות טלה עם כרובית ביהודה ורוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יהודה ורוזה: מומלץ במיוחד

בין מייסדי מושב סג'רה (אילניה) שבלב הגליל, היו גם בני הזוג יהודה ורוזה. הם התגוררו בבית האיכרים העתיק שנוסד ב-1904 ולאחר כמאה שנה הקימו נכדיהם, היזמים אחים עמוס ואמיר ערב, מסעדה וקצביה. המיוחד במסעדה הוא גריל במרכז כל שולחן המאפשר לסועדים לצלות את הבשר בעצמם.

בתפריט: סלט עלים מהגינה (25 שקלים), 300 גרם צלעות טלה (99 שקלים), קציצות טלה ועגל (60 שקלים), סטייק פרגית (60 שקלים), ארוחה זוגית של מיקס טלה 600 גרם: לחם ושתי ראשונות, תוספות לבחירה מהתפריט ושתיה חמה (249 שקלים).

הדובדבן שבקצפת: אין קונספט שמדבר יותר לסועד הישראלי ממנגל. גם אם מהבקשים מנה שהמסעדה צולה עבורך, מידת הצליה עשויה לעילא. רוב המנות הן מבשר מקומי כמו טלאים שגודלו באזור וסלטים מירקות ועלים ועשבי תיבול טריים מגן הירק שבמקום. הטריות מורגשת בכל ביס וביס.

יהודה ורוזה. אילניה/סג'רה (בצד שמאל, מיד בכניסה למושב). 04-6769159. לא כשר

תשרין

מסעדה נצרתית שהיא בגדר סוד שמור שעובר מפה לאוזן. המיקום הצדדי בבניין עתיק בן 140 שנה שסייע בריחוק מהצפה תיירותית. את המקום הקימו שני אחים שבחרו להעניק למקום וייב אירופאי ואווירה רומנטית.

התפריט על רגל אחת: מטבח פיוז'ן שמשלב השפעות מערביות ומטבח ערבי. לצד מנת עוף מח'מאר וצלעות טלה שנאפו בתנור העץ ישנן גם מנות אירופאיות לחלוטין כמו קורדון בלו ופסטה.

תמחור: זול-בינוני

תשרין. כיכר מעיין מרים, נצרת. 04-6084666‏. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת קנייפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קנייפה

מסעדה כפרית קטנטנה שהיא כולה מופע של איש אחד. הבעלים השף והמארח הוא אברהם רוזנפלד איש נעים וצנוע שמגיש בצריף קטן ארוחה שהיא בגדר הפנטזיה הכפרית בחיק הטבע.

התפריט על רגל אחת: בשרים משובחים כמו אנרקוט עסיסי שנעשים בשיטה הצרפתית ועולים על הגריל עם רוטב צמוד.

תמחור: בינוני

קנייפה. שרונה. 054-2185530. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת הרדוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרדוף

חלק נאה משוק מוצרי החלב האורגניים בארץ מגיע מקיבוץ הרדוף בו ישנה גם מסעדה שלמה הנשענת על אותו עקרון: בתפריט חומרי גלם אורגניים, עיצוב צנוע ונוף יפה. האידיאולוגיה האקולוגית מתבטאת גם בסדנאות המועברות במקום בנושא תזונה אורגנית.

התפריט על רגל אחת: מנות חלביות בלבד הכוללות תבשילים, ארוחות בוקר, כריכים, סלטים על בסיס שפע ירקות קטניות, גבינות ודגנים ללא זכר לבשר.

תמחור: זול-בינוני

הרדוף. קיבוץ הרדוף. 04-9059222. כשר חלבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנסף במסעת אל תנור/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל תנור

מסעדה בבעלות האחים עבאס שמנהלים גם את מסעדת אל באבור. למרות המיקום בתחנת הדלק שעשוי לייצר אסוציאציות שליליות מדובר על מקום נקי שמציע מנות מסורתיות מהמטבח הערבי.

התפריט על רגל אחת: כמיטב מסורת האוכל הערבי הצפוני תמצאו כאן מנות פשוטות וטריות, עם מבחר סלטים מחומרי גלם שאף נקטפו, תבשילים שונים בווריאציות על אורז ובשר טלה, קבבים מתובלים וקינוחים ערביים מתוקים.

תמחור: זול-בינוני

אל תנור. בתחנת הדלק סונול בכניסה ליישוב ריינה. 04-6014664

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוגת גבינה במסעדת סירין/מערכת וואלה!, צילום מסך

סירין בכפר קיש

אל מול נופי התבור ורמות סירין, מסתתרת מסעדת שף כפרית צרפתית, המשלבת בין רזי הבישול הצרפתי הקלאסי למטבח הישראלי גלילי.

התפריט על רגל אחת: מנות צרפתיות על בסיס בשר ודגים כמו גם ארוחות בוקר מפנקות על בסיס התוצרת החקלאית מהאזור. במקום גם תפריט המותאם לילדים.

תמחור: בינוני

סירין. כפר קיש. 052-8195189. 04-6760976. לא כשר

לסיור קולינרי בשוק נצרת

עוד מסעדות מומלצות בצפון:
המסעדות המומלצות בכנרת
המסעדות המומלצות ברמת הגולן
המסעדות המומלצות בגליל העליון

המסעדות המומלצות באילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully