וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי: מסעדה גרוזינית חדשה באשדוד

19.11.2012 / 7:40

מסעדה גרוזינית משפחתית שנפתחה באשדוד מציעה נחמה לתושבי אזור הדרום עם חצ'פורי גבינה אפוי, כיסוני חינקאלי שמנמנים ושאר אוצרות מהמטבח הגרוזיני המסורתי

חצ'פורי במסעדת מארי. גרדה גלזר
חצ'אפורי במסעדת מארי/גרדה גלזר

השנים האחרונות עשו רק טוב לפריחתו של האוכל הגרוזיני בארץ. תל אביב, ירושלים ואפילו גבעתיים מתהדרות במסעדות על טהרת האוכל הגרוזיני בלבד והמילים חצ'פורי או חינקאלי כבר שגורות בפי כל פודי. לפני חודש וחצי התווספה גם אשדוד לרשימה עם מסעדה גרוזינית חדשה בשם מארי.

את המסעדה הממוקמת בסמטה צדדית ברובע הקריה באשדוד, פתח מישל רוס, שחקן כדורגל בעמידר רמת גן, שמתגורר באשדוד. רוס רצה לפתוח מקום שינציח את כישורי הבישול של אמו, לילה ציצוושווילי (49). האם, עלתה ארצה בשנת 1991 ומגיל צעיר היא מבשלת בסגנון שספגה מעיר הולדתה, קוטאיסי. לילה נתרמה למהלך וכך נולדה מסעדת מארי. לילה לימדה את טבחית המסעדה, גם היא ממוצא גרוזיני וחלקה עמה את המתכונים של המשפחה ובינתיים מבשלות השתיים במטבח שבמקום.

למרות המצב הבטחוני בדרום, במסעדה פועלים כרגיל, ומציעים מפלט רגעי מהממ"ד בדמות אוכל ביתי ומנחם.

חלל המסעדה כולל פנים מספר חדרים הכוללים כחמישים מקומות ישיבה. השולחנות מכוסים במפות צחורות ומפיות חגיגיות מסודרות בתוך הכוסות, ועל הקיר ניצבים בקבוקי יין יחודיים שהביא רוס מגיאורגיה.

בתפריט מבחר מאכלים גרוזיניים: סלט איספנחי, המורכב מתרד, אגוזים וחומץ (15 שקלים), כיסוני חינקאלי מאודים ממולאים בגבינות (45 שקלים), כיסוני חינקאלי במילוי בשר טחון (40 שקלים), חצ'פורי: מאפה בצק במילוי גבינה גרוזינית חמה המגיע בכמה גדלים (12-60 שקלים), צ'בורקי: מאפה מטוגן מבצק, במילוי בשר טחון בשתי וריאציות: האחת חריפה והשניה לא (15 שקלים ליחידה), צ'אדי: לביבות מקמח תירס עם גבינה גרוזינית מלוחה (70 שקלים), סיגרים אפויים במילוי אגוזים לקינוח (12 שקלים) ועוד. לצד האוכל מוגש יין גרוזיני ומדי פעם יכינו גם צ'צ'ה, משקה חריף ביתי. קיימת אפשרות להזמין אוכל מוכן מהמסעדה הביתה ולקיים אירועים במסעדה.

מארי. רחוב עצמאות 87 בסמטה, אשדוד. 050-3999344, 050-5388835
שעות פתיחה: א'-שבת 11:00-22:00



עוד מסעדות גרוזיניות שוות
כתבה על סדנת אוכל גרוזיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully