וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: פלאפל על הדרך

2.4.2013 / 7:50

על כביש 443 לכיוון ירושלים, בכניסה למבוא מודיעים, שוכן הבוטקה של משה ושמריהו. המונית של קובי רובין מצאה שם פלאפל ירוק עם פיתות מעולות, ועסקת חבילה משתלמת

פלאפל מודיעים. קובי רובין
פלאפל מודיעים/קובי רובין

במדינתנו צרת המותניים אין הרבה אופציות בעת נסיעה ממערב למזרח או בחזרה. עד לפני כמה שנים הייתה רק דרך אחת לעיר הבירה שלנו. אחר כך כביש 443 היה קיים במתכונת חלקית, אבל היום הכביש לבירה רציף לכל אורכו. אני נוהג לנסוע בו בכל פעם שאני עולה לירושלים. רק אם לקוחות מבקשים במפורש שלא נעבור בו, ויש כאלה, המונית פונה ימינה, למנהרה הקצרה בכיוון יער בן שמן.

אחרי העלייה לכיוון ההרים והיער יש יישוב, שבימים עברו היה נקודת התיישבות חשובה במערך המשמר של המדינה. מבוא מודיעים עבר תהפוכות רבות, והתקבע כמקום לאנשים מאמיני דרך, עם חוש מחודד למוזיקה חסידית של הרב קרליבך.

שניים מתושבי היישוב המיוחד הזה שינסו מותניים, הקימו בוטקה בכניסה ליישוב, והחליטו למכור פלאפל. משה ושמריהו, זהו שמם, והם חייכנים ואדיבים, חרוצים ללא לאות, ועסוקים, ברוך השם.

לפני שנתיים טעמתי את הפלאפל של שני החברים האלה, והוא היה לי מוזר. טעם לא מגובש מספיק. אבל בזמן האחרון גונבה לאוזניי שמועה, שהפלאפל שלהם עבר שינוי. סחבתי איתי לקוח קבוע, לגיחה אל המקום, כדי לערוך בדיקה מחודשת.

פלאפל מודיעים. קובי רובין
צילום: קובי רובין/קובי רובין

אז לפחות אני יכול לבשר לכם, כל שהטעם השתפר ללא הכר. ראשית, הפיתות המדהימות שלהם. יש להם פיתות חצי אפויות, שהם מכינים במקום רק לפי דרישה. זה אומר שלפעמים צריך לחכות כמה דקות, אבל התוצאה שווה את ההמתנה.

מבחר הסלטים טרי וידידותי. סלט ירקות קצוץ ורענן, כרוב חמוץ רגיל, מלפפונים חמוצים, פלפל שיפקה למשועממים, ויש חריף ירוק אם אתם מתעקשים. הפלאפל עצמו ירוק, למרות כל החמרות הכשרות, ולא מתובל מדי, אם זאת הפעם הראשונה שאתם לוקחים את הילדים לאכול פלאפל, זה המקום. יחד עם כל התוספות, הוא טעים ומספק.

עכשיו נגיע לנקודה, שבגללה אני עומד לעצור בפלאפל על הדרך כל פעם שאני שם: אם תיקחו פלאפל בלבד, המנה תעלה לכם 15 שקל - יקר ומעצבן. אבל אם תלכו על עסקת החבילה, של גזוז חופשי, תשלמו 20 שקל. פה מדובר על עסקה מושלמת. במיוחד כשאוכלים פחמימות וקטניות, אתה מחפש דרך לשחרר את כל האוויר שהכנסת לבטן בזמן האכילה. חוץ מאשר לטפוח על הבטן של עצמך, ולהיראות כמו תינוק מגודל, רובנו קונים במחיר שחיטה פחית של משקה מוגז, ומשחררים גלי הדף לכל הכיוונים. אני לא קונה פחיות משקה מתוך עיקרון: הרעש שהן מעוררות בפתיחה תמיד מזכיר לי את המילה פראייר. האפשרות לאכול מנה פלאפל, ולהתענג במקביל על גזוז לימון ואז גזוז בטעם מישמש, היא ממש נהדרת בעיני. בחזרה לילדות, אבל עם בועות.

אם הפלאפל של שמריהו ומשה היה פתוח גם בשבת, המקום היה מלא ברוכבי אופניים נלהבים, שחורצים את האזור בצמיגיהם, וחוזרים לרכב מורעבים למנת פחמימות מלאה ובריאה. אבל זה לא יקרה, וטוב שכך לכולנו.


פלאפל על הדרך. על כביש 443 לכיוון ירושלים, בכניסה למבוא מודיעים. 054-6550190.
שעות פתיחה: א'-ה' 10:30-17:30. כשר למהדרין, מועצה דתית חבל מודיעין.


לעוד טורים של אוכל רחוב
המונה טועם: התרמית של חומוס אבי
קציצות טונה מטריפות

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully